Thumbnail
Παρουσιάζεται από τις 3 Απριλίου στην Καλφαγιάν της Αθήνας.

Στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της γκαλερί Καλφαγιάν σε Έλληνες καλλιτέχνες της μεταπολεμικής περιόδου, παρουσιάζεται από τις 3 Απριλίου στην Καλφαγιάν της Αθήνας η έκθεση "Chryssa+Χρύσα"

Δύο πρωτοπόρες καλλιτέχνιδες, η Χρύσα Βαρδέα και η Χρύσα Ρωμανού, συν-παρουσιάζονται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση. Το έργο της Χρύσας Βαρδέα αποτελεί ένα ποιητικό δοκίμιο για το βίωμα της μεγαλούπολης, την κίνηση του σύγχρονου ανθρώπου στο αστικό περιβάλλον και τη συνεχή ροή εικόνων και μηνυμάτων. Όλα αυτά αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για τη συγκρότηση ενός προσωπικού, αυθεντικού κώδικα γραφής. Μερικά χρόνια αργότερα, στο Παρίσι, η Χρύσα Ρωμανού εστίασε την προσοχή της σε κοινωνικά ζητήματα και την αντιφατικότητα της πραγματικότητας. Η επαναστατικότητα του έργου της έγκειται στο ότι αντιλήφθηκε πολύ πρώιμα το γεγονός ότι η οπτική κουλτούρα βασίζεται σε αναπαραστάσεις, δεδομένο που αξιοποίησε με ευρηματικότητα.

Χρύσα (Βαρδέα): 1933 – 2013. Σπουδές: Académie de la Grande Chaumière, Παρίσι, California School of Fine Arts, Σαν Φρανσίσκο. Ατομικές εκθέσεις (επιλογή): Betty Parsons Gallery, Νέα Υόρκη (1961), Solomon R. Guggenheim Museum, Νέα Υόρκη (1961), The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη (1963), Walker Art Center, Μιννεάπολης, ΗΠΑ (1968), Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη (1972), Galerie Denise René, Παρίσι (1973, 1974, 1976, 1978), Musée d' Art Moderne de la Ville de Paris, Παρίσι (1979), Leo Castelli Gallery, Νέα Υόρκη (1979, 1988, 1991), Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Αθήνα (1992), μεταξύ άλλων. Ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): Martha Jackson Gallery, Νέα Υόρκη (1960), Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη (1962, 1964, 1971), 7η Μπιενάλε του Σάο Πάολο (1963), The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη (1964, 1966, 1967), Documenta IV, Κάσελ (1968), 36η Μπιενάλε της Βενετίας (1972), Musée d’ Art Moderne de la Ville de Paris, Παρίσι (1979), Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Αθήνα (1980), Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2003, 2004, 2009), Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Μαδρίτη (2004), Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2006), Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Ουάσινγκτον (2007), μεταξύ άλλων. Έργα της υπάρχουν σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.
Χρύσα Ρωμανού: 1931 - 2006. Σπουδές: Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα (με δασκάλους τους Γ. Μόραλη, Α. Γεωργιάδη). Εκθέσεις (επιλογή): Γκαλερί Ζυγός, Αθήνα (1958), 5η Διεθνής Μπιενάλε Χαρακτικής, Ljubljana (1961), Γκαλερί Δεσμός, Αθήνα (1981), Μπιενάλε του Σάο Πάολο (1965, 1994), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Λούντ, Σουηδία (1967), Μπιενάλε της Βενετίας (1976, στο πλαίσιο του Progetto Arcevia), Salon de Mai, Παρίσι (1973, 1974, 1976), Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Αθήνα (1992, 1993), Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολις (1997), Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2005). Έργα της υπάρχουν σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.
 
Διάρκεια έως 3 Μαΐου.
 
ΠΗΓΗ: artnews.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ντομάτες: Πού πρέπει να τις αποθηκεύετε για να διατηρούνται φρέσκες και νόστιμες

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε
Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό 70 μαθητών από το Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος - Αναγκαστική μετακίνηση σε άλλους δήμους
Όταν ο βαθμός απολυτηρίου κρίνει την πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση
Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό 70 μαθητών από το Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος - Αναγκαστική μετακίνηση σε άλλους δήμους
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Το ΕΚΠΑ φέρνει τις ανθρωπιστικές επιστήμες στη Χίο με δωρεάν θερινό σχολείο
Οι εκδηλώσεις και τα σεμινάρια είναι δωρεάν για το κοινό, απευθυνόμενα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και κάθε ενδιαφερόμενο
Το ΕΚΠΑ φέρνει τις ανθρωπιστικές επιστήμες στη Χίο με δωρεάν θερινό σχολείο
Νίκος Ανδρουλάκης
Απευθείας αναθέσεις: Η ωραία πρόταση του Ανδρουλάκη που "άναψε φωτιές" στους δημάρχους του
Η μείωση των ορίων των απευθείας αναθέσεων που προτείνει ο Νίκος Ανδρουλάκης και αφορά κατά κύριο λόγο τους δημάρχους μπορεί να γυρίσει "μπούμερανκ"
Απευθείας αναθέσεις: Η ωραία πρόταση του Ανδρουλάκη που "άναψε φωτιές" στους δημάρχους του