ντομάτα
Μία απίστευτη ανακάλυψη έκαναν οι ερευνητές

Η σαλμονέλα είναι μία πολύ συχνή ασθένεια που προκαλεί τροφική δηλητηρίαση και ταλαιπωρεί χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά. Οι ερευνητές ήρθαν μετά από χρόνια «αντιμέτωποι» με μία σπουδαία ανακάλυψη.

Ο χυμός ντομάτας μπορεί να σκοτώσει τη σαλμονέλα (Salmonella Typhi) και άλλα βακτήρια που μπορούν να βλάψουν την υγεία του πεπτικού και του ουροποιητικού συστήματος των ανθρώπων, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Η σαλμονέλα είναι η δεύτερη πιο συχνή τροφική δηλητηρίαση και χαρακτηρίζεται από πυρετό, κοιλιακό άλγος, διάρροια, ναυτία, αίμα στα κόπρανα και έμετο. Η μόλυνση συνήθως προκαλείται από την κατανάλωση ωμών ή όχι καλά μαγειρεμένων κρεάτων, πουλερικών, αυγών ή προϊόντων που περιέχουν αυγά.

«Ο κύριος στόχος μας σε αυτή τη μελέτη ήταν να διαπιστώσουμε αν η ντομάτα και ο χυμός ντομάτας μπορούν να σκοτώσουν εντερικά παθογόνα, συμπεριλαμβανομένης της Salmonella Typhi, και αν ναι, ποιες ιδιότητες είναι αυτές που τους επιτρέπει να το κάνουν», δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης Jeongmin Song, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Μικροβιολογίας και Ανοσολογίας του Πανεπιστημίου Cornell.

Αρχικά, οι ερευνητές πραγματοποίησαν πειράματα προκειμένου να δουν αν ο χυμός ντομάτας πράγματι σκοτώνει τη Salmonella Typhi. Μόλις το επιβεβαίωσαν, μελέτησαν το γονιδίωμα της ντομάτας για να εντοπίσουν τα αντιμικροβιακά πεπτίδια που εμπλέκονται.

Πρόκειται για πολύ μικρές πρωτεΐνες που καταστρέφουν τη μεμβράνη που τα κρατά υπό έλεγχο. Οι ερευνητές επέλεξαν 4 πιθανά αντιμικροβιακά πεπτίδια και τα δοκίμασαν έναντι της Salmonella Typhi. Κατέληξαν σε 2 αντιμικροβιακά πεπτίδια που διαπιστώθηκε ότι ήταν αποτελεσματικά στη θανάτωση του παθογόνου.

Η ερευνητική ομάδα διεξήγαγε περισσότερες δοκιμές σε παραλλαγές της Salmonella Typhi που εμφανίζονται σε μέρη όπου η ασθένεια είναι συχνή. Μελέτησαν επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα αντιβακτηριακά πεπτίδια σκοτώνουν τη Salmonella Typhi και άλλα εντερικά παθογόνα.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι η ντομάτα και ο χυμός ντομάτας μπορούν να σκοτώσουν εντερικά βακτήρια όπως η σαλμονέλα», δήλωσε η Song.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο «Microbiology Spectrum».

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου