Επιστήμη

Κίνδυνος για έμφραγμα και εγκεφαλικό από τα τηγανιτά φαγητά

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Σύμφωνα με διεθνή μελέτη, τα τηγανιτά φαγητά αυξάνουν τους κινδύνους για έμφραγμα και εγκεφαλικό σε ποσοστό 28% - Κίνδυνος και για στεφανιαία νόσο, καρδιακή ανεπάρκεια

Οι άνθρωποι που τρώνε πολλά τηγανητά φαγητά (πατάτες, ψάρια, σνακ κ.α.), αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για σοβαρό καρδιαγγειακό επεισόδιο, όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα. Όσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση, τόσο αυξάνει και ο κίνδυνος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Φουλάν Χου του Κέντρου Επιστημών Υγείας του κινεζικού Πανεπιστημίου της Σεντσέν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καρδιολογικό περιοδικό "Heart", ανέλυσαν στοιχεία από 17 έρευνες έως το 2020, οι οποίες αφορούσαν συνολικά σχεδόν 563.500 ανθρώπους, στους οποίους είχαν παρουσιασθεί 36.726 εμφράγματα ή εγκεφαλικά, καθώς και από μια δεύτερη ομάδα έξι μελετών που αφορούσαν συνολικά 755.000 άτομα και σχεδόν 86.000 θανάτους σε βάθος δεκαετίας, εστιάζοντας στη σχέση ανάμεσα στα τηγανητά και στους καρδιαγγειακούς θανάτους.

Διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους τρώνε τα λιγότερα τηγανητά μέσα στην εβδομάδα, όσοι τρώνε τα περισσότερα, έχουν κατά μέσο όρο 28% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού καρδιαγγειακού περιστατικού (εμφράγματος ή εγκεφαλικού), 22% μεγαλύτερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και 37% για καρδιακή ανεπάρκεια. Ο κίνδυνος για έμφραγμα/εγκεφαλικό, στεφανιαία νόσο και καρδιακή ανεπάρκεια αυξάνεται κατά 3%, 2% και 12% αντίστοιχα για κάθε έξτρα 114 γραμμάρια τηγανητού φαγητού την εβδομάδα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα τηγανητά περιέχουν λιπαρά και γεννούν επιβλαβή ‘τρανς' λιπαρά οξέα από το τηγάνισμα με υδρογονωμένα φυτικά έλαια. Επίσης το τηγάνισμα αυξάνει την παραγωγή χημικών υποπροϊόντων που εμπλέκονται στις διαδικασίες φλεγμονής στο σώμα. Ακόμη ορισμένα φαγητά, όπως το τηγανητό κοτόπουλο και οι τηγανητές πατάτες, συνήθως επιβαρύνουν επιπρόσθετα την υγεία λόγω του αλατιού τους.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Market Pass 2026: 600.000 δικαιούχοι παίρνουν ως 240 ευρώ - Πότε τα παίρνετε

Ανατροπή στους πίνακες ΑΣΕΠ: Ακυρώνονται προσλήψεις αναπληρωτών μετά από ελέγχους

Πανελλήνιες 2026: Η πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις σε  Νομικές, Πολυτεχνεία και Ιατρικές

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

επιστήμη