Thumbnail
Πρώτη στο είδος της μελέτη

Τελικά, οι ψείρες και τα κρυολογήματα δεν είναι τα μόνα πράγματα που κολλάνε οι μαθητές σε μια τάξη. Συνήθως οι μαθητές είναι αυτοί που με τα καμώματά τους εξαντλούν τους δασκάλους τους μέσα στις τάξεις και οι τελευταίοι νιώθουν αποκαμωμένοι πέρα για πέρα.

Όμως μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα -η πρώτη του είδους της διεθνώς- δείχνει ότι μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο: οι ψυχικά εξαντλημένοι δάσκαλοι να μεταφέρουν το στρες και τη βαρεμάρα τους στους μαθητές τους.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια δημόσιας υγείας Έβα Όμπερλε, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κοινωνικής ιατρικής "Social Science & Medicine", συνέλεξαν δείγματα σάλιου από 406 μαθητές Δημοτικού, ηλικίας οκτώ έως 12 ετών, για να μετρήσουν το επίπεδο της ορμόνης του στρες κορτιζόλης.

Παράλληλα, μέτρησαν το ίδιο πράγμα σε 17 δασκάλους ηλικίας 34 έως 65 ετών, οι οποίοι επίσης απάντησαν σε ερωτηματολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός που ένιωθαν να έχουν «καεί» συναισθηματικά μέσα στην τάξη και να μην αντέχουν άλλο να κάνουν μάθημα.

Διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν εκ των προτέρων η συναισθηματική εξάντληση ενός εκπαιδευτικού, τόσο πιθανότερο ήταν οι μαθητές του να έχουν αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, άρα στρες. Τα υψηλά επίπεδα της εν λόγω ορμόνης έχουν συνδεθεί στο παρελθόν με μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών και με ψυχολογικά προβλήματα.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι είναι δυνατό να λαμβάνει χώρα "μόλυνση" στρες στην τάξη ανάμεσα στους μαθητές και στους δασκάλους τους», δήλωσε η Όμπερλε. Παραμένει πάντως ασαφές -και δύσκολο να ξεκαθαρισθεί- σε ποιό βαθμό ο ένας επηρεάζει τον άλλο. Όπως είπε η ίδια, «δεν είναι πάντα σίγουρο ποιό προηγείται, το στρες του δασκάλου ή του μαθητή, αλλά μάλλον πρόκειται για ένα κυκλικό πρόβλημα».

Σε κάθε περίπτωση, όπως επεσήμανε η καθηγήτρια Κίμπερλι Σόνερτ-Ράιχλ του ίδιου πανεπιστημίου, «είναι ξεκάθαρο από προηγούμενες πρόσφατες έρευνες ότι η διδασκαλία είναι ένα από τα πιο αγχωτικά επαγγέλματα και συνεπώς οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από επαρκή υποστήριξη στη δουλειά τους για να τα βγάλουν πέρα με την ψυχική εξάντληση, έτσι ώστε να μην εξαπλώνουν το στρες σε όλη την τάξη. Αν δεν υποστηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς, τότε διακινδυνεύουμε παράπλευρες απώλειες στην πλευρά των μαθητών».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κακαόδεντρο
Πώς ονομάζεται το δέντρο που μας χαρίζει τη σοκολάτα; Το όνομα σημαίνει «τροφή των θεών»
Το δέντρο που κρύβεται πίσω από την αγαπημένη λιχουδιά του κόσμου έχει ένα όνομα που ελάχιστοι αναγνωρίζουν – και μια ιστορία που αλλάζει όσα ξέραμε...
Πώς ονομάζεται το δέντρο που μας χαρίζει τη σοκολάτα; Το όνομα σημαίνει «τροφή των θεών»
Βαλίτσες
Οι κοριοί… πάνε διακοπές: Ο αόρατος εφιάλτης στις αποσκευές των ταξιδιωτών
Πώς δεν θα πάρουμε πίσω στο σπίτι μας τους ανεπιθύμητους λαθρεπιβάτες των διακοπών - Έντονο το πρόβλημα σε Ελλάδα και Γαλλία
Οι κοριοί… πάνε διακοπές: Ο αόρατος εφιάλτης στις αποσκευές των ταξιδιωτών
ζαχαρακη
Νομοσχέδιο στην εκπαίδευση: Συγχαρητήρια της Εκκλησίας στην Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Οι νέες διατάξεις για την εκκλησιαστική εκπαίδευση λειτουργούν ως γέφυρα επαφής της Ελληνικής Ορθοδοξίας με άλλα κράτη, σημείωσε ο νομικός σύμβουλος...
Νομοσχέδιο στην εκπαίδευση: Συγχαρητήρια της Εκκλησίας στην Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη