digalakis
«Η επιστημονική γνώση οδηγός των ενεργειών μας για την προστασία του περιβάλλοντος», σημείωσε ο υφυπουργός Παιδείας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής

«Χρήσιμη η εισαγωγή μαθημάτων για το περιβάλλον σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ»

Ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση του Πολιτισμού μας» χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος, στην πρόληψη περιβαλλοντικών καταστροφών, στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικού ήθους είναι καίρια» και «θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».

Ο κ. Διγαλάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον», αναφέρθηκε στη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο, σημειώνοντας ότι συμβάλλει στην περιβαλλοντική ωρίμαση των κοινωνιών, ώστε να εκτιμούν την περιβαλλοντική διάσταση των ενεργειών και των επιλογών τους.

Σε προπτυχιακό επίπεδο ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι θα ήταν εύστοχη η εισαγωγή δύο μαθημάτων σχετικών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική πολιτική. Έτσι, εκτός από τα Τμήματα Περιβαλλοντικών Επιστημών και Μηχανικών Περιβάλλοντος -που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη του περιβάλλοντος και την επίλυση των προβλημάτων του- οι φοιτητές κάθε επιστημονικού τομέα θα μπορούν να γίνουν γνώστες των βασικών περιβαλλοντικών θεμάτων και, στο πλαίσιο της επιστήμης που ακολουθούν, να ασχοληθούν και να επιδιώκουν την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων (συναφών με τον επιστημονικό τομέα που σπουδάζουν).

Ο κ. Διγαλάκης τόνισε, εξάλλου, ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης δεν τελειώνει με την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών, αλλά είναι κρίσιμο οι απόφοιτοι, ειδικά όσοι απασχολούνται π.χ. στη βιομηχανία ή σε κυβερνητικές θέσεις, να εξακολουθούν να τροφοδοτούνται με γνώση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να δοθούν κίνητρα στους εργοδότες, ώστε να παρέχουν στους εργαζομένους σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά μαθήματα, σημείωσε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παράλληλα με το ακαδημαϊκό έργο, μεγάλη είναι και η σημασία της έρευνας που συντελείται στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε την επιστημονική γνώση και τα ερευνητικά αποτελέσματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με στόχο όλες οι περιβαλλοντικές οδηγίες, οι νόμοι και οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι βασισμένες σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα».

Αποσπάσματα της ομιλίας του υφυπουργού:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
Οι διδάσκοντες των Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ καταγγέλλουν την ταχύρρυθμη αδειοδότηση ιδιωτικών πανεπιστημίων και προειδοποιούν για την υποβάθμιση...
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
vivliothiki_panepistimia
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
Η πρωτοβουλία του σχολείου στοχεύει στην προώθηση της ανάγνωσης, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά βιβλία για εφήβους, με τη...
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
panepistimio-patrwn.jpg
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορέ
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
νηπιο
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»
Ο Σύλλογος Γονέων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την αμφιλεγόμενη διαδικασία επιλογής των παιδιών, ζητώντας άμεση τοποθέτηση προσωπικού για να...
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»