Εγκύκλιος: Συμπληρωματικές οδηγίες στα δημοτικά για τη διδασκαλία των μαθημάτων
Εγκύκλιος υπουργείου Παιδείας: Για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών και της Ιστορίας στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων

«Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων»

Έχοντας υπόψη τη 2η Ανακοινοποίηση στο ορθό του με αρ. 21/30-4-2020 Αποσπάσματος Πρακτικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με θέμα: «Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Δημοτικών, ημερήσιων και εσπερινών Γυμνασίων και των Α΄ και Β΄ τάξεων όλων των τύπων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της σχολικής χρονιάς 2019-2020 ΙΙ. Προτάσεις βασικών ενοτήτων ανά τάξη, για μαθήματα αρμοδιότητας της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και φιλολογίας, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020», σας αποστέλλουμε συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών και της Ιστορίας στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020.

Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό

Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:

α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.

β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).

γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα: σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ΄ τάξη).

Ειδικά για την Α΄ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου). Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).

mathimatika.png

Δείτε την εγκύκλιο αναλυτικά εδώ 

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Υπουργείο Εργασίας: Ξεκινάει νωρίτερα η διανομή σχολικών γευμάτων σε 1.227 σχολεία 
Υπουργείο Εργασίας: Ξεκινάει νωρίτερα η διανομή σχολικών γευμάτων σε 1.227 σχολεία 
Συνολικά η διανομή γευμάτων απευθύνεται σε 185.311 μαθητές σε 1227 σχολικές μονάδες 74 Δήμων-Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας οι οποίες έχουν...
Υπουργείο Εργασίας: Ξεκινάει νωρίτερα η διανομή σχολικών γευμάτων σε 1.227 σχολεία 
Χανιά: Συλλαλητήριο μαθητών και εκπαιδευτικών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
Χανιά: Συλλαλητήριο μαθητών και εκπαιδευτικών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
Οι συμμετέχοντες στην κινητοποίηση ζητούν την ενίσχυση των μέτρων προστασίας από την πανδημία, διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και προσωπικού...
Χανιά: Συλλαλητήριο μαθητών και εκπαιδευτικών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
Μέχρι 29 Σεπτεμβρίου η εγγραφή διακριθέντων σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς στα ΑΕΙ
Μέχρι 29 Σεπτεμβρίου η εγγραφή διακριθέντων σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς στα ΑΕΙ
Για τη συγκεκριμένη ειδική κατηγορία ΔΕΝ εφαρμόζεται η ηλεκτρονική εγγραφή.
Μέχρι 29 Σεπτεμβρίου η εγγραφή διακριθέντων σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς στα ΑΕΙ
Ν.Ηλιόπουλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έξι μήνες πετούσε χαρταετό στο θέμα των σχολείων
Ν.Ηλιόπουλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έξι μήνες πετούσε χαρταετό στο θέμα των σχολείων
«Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που άνοιξε τα σχολεία με περισσότερους μαθητές ανά τάξη, 20.000 λιγότερους αναπληρωτές σε σχέση με το 2019 και χωρίς...
Ν.Ηλιόπουλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έξι μήνες πετούσε χαρταετό στο θέμα των σχολείων