dimotiko_sxoleio
Εγκύκλιος υπουργείου Παιδείας: Για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών και της Ιστορίας στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων

«Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων»

Έχοντας υπόψη τη 2η Ανακοινοποίηση στο ορθό του με αρ. 21/30-4-2020 Αποσπάσματος Πρακτικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με θέμα: «Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Δημοτικών, ημερήσιων και εσπερινών Γυμνασίων και των Α΄ και Β΄ τάξεων όλων των τύπων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της σχολικής χρονιάς 2019-2020 ΙΙ. Προτάσεις βασικών ενοτήτων ανά τάξη, για μαθήματα αρμοδιότητας της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και φιλολογίας, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020», σας αποστέλλουμε συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών και της Ιστορίας στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020.

Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό

Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:

α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.

β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).

γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα: σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ΄ τάξη).

Ειδικά για την Α΄ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου). Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).

mathimatika.png

Δείτε την εγκύκλιο αναλυτικά εδώ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κουτσουμπας
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στα μπλόκα των αγροτών: «Είμαστε εδώ ακριβώς γιατί στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα σε όλη την Ελλάδα»
Η επίσκεψη αυτή τονίστηκε από δηλώσεις στήριξης προς τον αγώνα των αγροτών, αλλά και από την ανάδειξη των αιτημάτων τους ως δίκαιων και ζωτικής...
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στα μπλόκα των αγροτών: «Είμαστε εδώ ακριβώς γιατί στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα σε όλη την Ελλάδα»
γριγο
Εκατοντάδες κόσμου στους δρόμους της Αθήνας στην πορεία για τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου
Λίγο μετά τις 12:00, φοιτητές και μαθητές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια για να ξεκινήσουν την πρώτη πορεία προς το Σύνταγμα
Εκατοντάδες κόσμου στους δρόμους της Αθήνας στην πορεία για τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου
αει
Στρατολογία και επιστήμονες στο εξωτερικό: Το νέο νομοσχέδιο επιβαρύνει τη νέα γενιά ερευνητών
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας δημιουργεί αντικίνητρα για τη νέα γενιά επιστημόνων, περιορίζοντας την επιστροφή τους στην Ελλάδα και...
Στρατολογία και επιστήμονες στο εξωτερικό: Το νέο νομοσχέδιο επιβαρύνει τη νέα γενιά ερευνητών
Σχολική βία
Ανηλίκη βία στα σχολεία - Η εκπαίδευση ως ασπίδα πρόληψης
Τα αίτια της βίας είναι πολυπαραγοντικά, περιλαμβάνοντας οικογενειακές δυσκολίες, κοινωνικές πιέσεις και έλλειψη κοινωνικοσυναισθηματικών...
Ανηλίκη βία στα σχολεία - Η εκπαίδευση ως ασπίδα πρόληψης