Thumbnail
Σε πλήρη ανάπτυξη η καθολική εφαρμογή του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Με την ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα την Παρασκευή 1/2/19,  παρουσία της Υφυπουργού Παιδείας Μερόπης Τζούφη, ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος για την καθολική εφαρμογή του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»  (ΜΝΑΕ). Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε με βάση τους κεντρικούς άξονες της στρατηγικής για την ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στοχεύοντας  στη στήριξη των μαθητών της Α’ τάξης για  την ομαλή μετάβασή τους  στην επαγγελματική εκπαίδευση και την ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου των Επαγγελματικών Λυκείων.

Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 σε 9  Επαγγελματικά Λύκεια, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές που ήδη εφάρμοζε η εκπαιδευτική κοινότητα σε σχολικές μονάδες. Το πρόγραμμα επεκτείνεται και στα 400 ΕΠΑΛ της χώρας από τη σχολική χρονιά 2018-19. Συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για 4 χρόνια.

Κάνοντας ένα μικρό απολογισμό των μέχρι τώρα  δράσεων για την επέκταση του προγράμματος τα αποτελέσματα είναι ήδη σημαντικά:

1.         Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με εκδήλωση παρουσίασης – αποτίμησης της πιλοτικής φάσης του προγράμματος, από τους εκπαιδευτικούς των 9 σχολείων και την επιστημονική επιτροπή, στις 4/9/18 στο Υπουργείο Παιδείας.

2.         Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την  ανάπτυξη και το συντονισμό του προγράμματος, τη δημιουργία επιτροπών (συντονιστική, εμπειρογνωμόνων, συντονιστών από τα σχολεία πιλοτική φάσης, υπεύθυνοι ΜΝΑΕ στα ΠΕΚΕΣ). Υπογράφτηκε σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα στο ΥΠΠΕΘ και το Σύλλογο Ελλήνων Ψυχολόγων για την υποστήριξη – εποπτεία των ψυχολόγων.

3.         Πραγματοποιήθηκαν, με ευθύνη της Συντονιστικής Επιτροπής Έργου που συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2018, 8 ενημερωτικές συναντήσεις για τους διευθυντές των ΕΠΑΛ και των ΕΚ σχετικά με το σύνολο των δράσεων του προγράμματος (2 στην Αθήνα, Τρίπολη, Ηράκλειο, Λάρισα, Κομοτηνή, Πάτρα, Ιωάννινα). Καλύφθηκε έτσι η ενημέρωση όλων των διευθυντών των σχολικών μονάδων.

4.         Ορίστηκαν υπεύθυνοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για το πρόγραμμα στα 24 ΠΕΚΕΣ της χώρας και πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ενημερωτική συνάντηση μαζί τους για τις δράσεις του προγράμματος.

5.         Για τις ανάγκες της ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσλήφθηκαν 222 αναπληρωτές/τριες ψυχολόγοι. Πραγματοποιήθηκαν 4  ενημερωτικές συναντήσεις με τους ψυχολόγους που προσλήφθηκαν στα ΕΠΑΛ, από τους ψυχολόγους της ομάδας εμπειρογνωμόνων του προγράμματος.

6.         Για τις ανάγκες της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά, προσλήφθηκαν 437 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

7.         Ολοκληρώθηκε η κατάθεση σχεδίων δράσης από τα ΕΠΑΛ στο κέντρο ΝΟΗΣΙΣ (εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου) που ξεπέρασε κάθε προσδοκία για την πρώτη φορά εφαρμογής. Ήδη μέχρι τη λήξη της σχετικής προθεσμίας είχαν καταθέσει προτάσεις για τη χρηματοδότηση σχεδίων δράσης 305 ΕΠΑΛ. (https://mnae.noesis.edu.gr/)

8.         Όσον αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και στο ρόλο του σύμβουλου καθηγητή, όπως και των ψυχολόγων, αυτή θα υλοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα από το ΙΕΠ.

9.         Δημιουργήθηκε ιστοσελίδα για το πρόγραμμα από τα σχολεία της πιλοτικής φάσης, στην οποία υπάρχει πλούσιο και αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό  https://mnaepal.wordpress.com/ και αξιοποιούνται τα κοινωνικά δίκτυα (facebook-Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ  9 πιλοτικά σχολεία).

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αγκαλιάσει και αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα, μια εμβληματική μεταρρυθμιστική παρέμβαση, η οποία ξεκίνησε από τα ίδια τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, υιοθετήθηκε, σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο  Παιδείας.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

-           Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, με δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στην τάξη και εντός του ωρολογίου προγράμματος, για την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού.

-           Ενεργοποίηση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή», για καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και βελτίωση του κλίματος στην σχολική κοινότητα.

-           Δημιουργία «Σχεδίων Δράσης», χρηματοδοτούμενων «project» που προωθούν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό.

-           Εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιάσκεψης ώστε να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων σε κοινές δράσεις.

-           Δικτύωση των σχολείων μέσα από κοινές πλατφόρμες επικοινωνίας οι οποίες επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των σχολείων αλλά και με υποστηρικτικές δομές της περιοχής τους.

-           Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και  των ψυχολόγων από ειδικά εκπαιδευμένους επιμορφωτές.

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT