Thumbnail
Τι ανακοίνωσε

Στη συνεδρίαση της 89ης Συνόδου των Πρυτάνεων τοποθετήθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σε πολύ θετικό και εποικοδομητικό κλίμα και σε ένα πλαίσιο ουσιαστικού και χρήσιμου διαλόγου για τα ζητήματα των Πανεπιστημίων, ολοκληρώθηκαν σήμερα με την παρουσία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, οι εργασίες της 89ης Συνόδου των Πρυτάνεων και Προέδρων Διοικουσών Επιτροπών των Πανεπιστημίων.

Κατά την ομιλία του και στον διάλογο που ακολούθησε, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι το Υπουργείο προτάσσει την ανάπτυξη των περιφερειακών Πανεπιστημίων ώστε να συμβαδίζουν με την τοπική περιφερειακή ανάπτυξη και να συνδεθούν με τις αναπτυξιακές ανάγκες και προοπτικές των τοπικών κοινωνιών. Δεύτερος στόχος είναι η εξωστρέφεια των πανεπιστημίων και τις συνέργειες που θα μπορούν να εξασφαλίσουν στο νέο χάρτη των ΑΕΙ που διαγράφεται στην Ευρώπη.

Επίσης, ανακοίνωσε την επιδότηση με 10.000 ευρώ για κάθε ένα μεταπτυχιακό που είτε είναι δωρεάν, είτε έχει πολύ χαμηλά δίδακτρα. Συνολικά, το ποσό θα δοθεί για 272 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, από τα οποία:

  • 244 είναι δωρεάν,
  • 3 έχουν δίδακτρα κάτω των 500 ευρώ ετησίως και
  • 25 έχουν δίδακτρα κάτω των 1.000 ευρώ ετησίως.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι προτεραιότητα είναι η ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης που επιτυγχάνεται και με τις συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ αλλά και με τα διετή προγράμματα σπουδών, που αρχίζουν από το νέο ακαδημαϊκό έτος για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Στο θέμα των ΕΛΚΕ ο Υπουργός πρότεινε να εξεταστούν όλα τα περιθώρια βελτιώσεων ώστε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες. Συμφωνήθηκε να συσταθεί για τον λόγο αυτό επιτροπή που θα εξετάσει σε βάθος το θέμα.

Απαντώντας στο αίτημα των Πρυτάνεων για διατήρηση του ύψους της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι μετά τη σημαντική αύξηση του προϋπολογισμού το 2018 για πρώτη φορά με τα από πολλά χρόνια, και για το επόμενο έτος  το κονδύλι από τον προϋπολογισμό θα κινηθεί στα φετινά επίπεδα και θα δοθεί επίσης έκτακτη επιχορήγηση πλέον του τακτικού προϋπολογισμού.

Σημείωσε πάντως την εξαιρετικά χαμηλή απορροφητικότητα που έχουν τα κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) από τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Ζήτησε από τους Πρυτάνεις να επισπεύσουν τις διαδικασίες, καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τα χρήματα αυτά να χαθούν.

Επίσης επισήμανε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στις διαδικασίες εκλογών στις νέες θέσεις μελών ΔΕΠ εκ μέρους των Πανεπιστημίων και στο απαράδεκτο γεγονός ότι σε αρκετές θέσεις παρά την ύπαρξη υποψηφίων με ψηλά προσόντα οι εκλογές ήταν άγονες. Ζήτησε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εκλογών.

Στο θέμα της φοιτητικής μέριμνας, ο Υπουργός ανέφερε ότι δεν είναι δυνατόν να δίνει το Υπουργείο 200 εκατομμύρια τον χρόνο και η χρηματοδότηση αυτή να μην αποτυπώνεται στην καθημερινότητα των φοιτητών. «Υπάρχουν πολλές παθογένειες στο σύστημα της φοιτητικής μέριμνας» είπε και ανέφερε την έλλειψη ελέγχου ως προς το ποιοι μένουν στις Φοιτητικές Εστίες και για ποια χρονικά διαστήματα. Η επιτροπή που είχε συγκροτηθεί με εκπροσώπους των Πανεπιστημίων πρέπει να επιταχύνει το έργο της.

Έμφαση έδωσε ο κ. Γαβρόγλου και στην σιωπή, όπως χαρακτηριστικά είπε, των Πανεπιστημίων σε σχέση με το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου. Όπως ανέφερε, δεν έχει δοθεί καμία απάντηση από τα Πανεπιστήμια ούτε έχουν γίνει προτάσεις παρά το γεγονός ότι το Πόρισμα είναι το αποτέλεσμα της μελέτης μιας Επιτροπής κατεξοχήν ειδικών επιστημόνων και ειδικών της δικαιοσύνης και της αστυνομίας που δεν τους υπέδειξε το Υπουργείο αλλά οι αρμόδιες υπηρεσίες.

Ο Υπουργός πρότεινε να συζητηθεί πώς μπορεί να υπάρξει συνδρομή των Πανεπιστημίων ως προς το μαθησιακό «προφίλ» των υποψηφίων φοιτητών. Δηλαδή, ως προς το επίπεδο των γνώσεων που πρέπει να έχει ένας μαθητής του Λυκείου για να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο, ώστε να αναμορφωθούν αντιστοίχως και τα προγράμματα σπουδών του Λυκείου.

Τέλος ο Υπουργός διατύπωσε την πρόταση η Σύνοδος των Πρυτάνεων να λειτουργεί με θεματικές Επιτροπές και οι Επιτροπές αυτές να είναι σε συνεχή επαφή με το Υπουργείο ώστε να λύνονται διάφορα προβλήματα πριν από κάθε Σύνοδο, για να υπάρχει η δυνατότητα στις Συνόδους να γίνονται συζητήσεις για όσα θέματα δεν έχουν επιλυθεί.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα και τις αντιδράσεις που διατυπώνονται ο Υπουργός απάντησε:

«Υπάρχει κάτι που γίνεται και δεν προκαλεί αντίδραση; Αυτό δεν έχει ένα ενδιαφέρον ως προς τον τρόπο που λειτουργεί η ακαδημαϊκή κοινότητα;  Εμείς θεωρούμε ότι είναι εντελώς αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις, διότι όλες οι Νομικές Σχολές μας λένε «μην παίρνετε τόσους πολλούς φοιτητές». Με την ίδια λογική δεν θα πρέπει να αναγνωρίζουμε τα πτυχία νομικής που λαμβάνονται από Πανεπιστήμια άλλων χωρών! Όταν λοιπόν, κάνεις ένα καινούριο τμήμα, θα παίρνεις τον ίδιο αριθμό ο οποίος θα μοιράζεται δια τέσσερα.  Δεύτερον, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να καταλάβουμε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων στην Περιφέρεια. Δυστυχώς -και γι’ αυτό δεν φταίνε οι συνάδελφοι που είναι εκεί και αντιδρούν ή οι φοιτητές- αυτό που βλέπουν πολλές φορές οι τοπικές κοινωνίες και αντιδρούν, ευτυχώς όχι όλες, είναι ότι οι φοιτητές σε μία πόλη, εκτός των κεντρικών πόλεων, είναι για τα σουβλάκια και τα rooms to let. Αυτό θα πρέπει να το ξεχάσουμε. Αναπτυξιακές είναι οι επιλογές μας αλλά επί της ουσίας αναπτυξιακές, όπως θα είναι τα διετή προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς, νέες θέσεις προσωπικού, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και η ανάπτυξη θα έρθει με αυτόν τον τρόπο. Θα παρακαλούσα λοιπόν, ο καθένας να αναλογιστεί τι σημαίνει όταν πας να κάνεις κάτι καινούριο, ένα νέο Τμήμα. Όσοι είναι στα παλιά Τμήματα αντιδρούν. Δεν θεωρούμε ότι αυτό βοηθάει μία χώρα να αποκτήσει μία κανονικότητα και να ανοίξει δυνατότητες στους νέους μας να σπουδάσουν. Γιατί η μόρφωση για μας είναι αυταξία και δεύτερο λόγο έχει η σχέση με την Αγορά Εργασίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια