Μελέτη για την τεκμηρίωση του αιτήματός του για μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 θα παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος. Οι μόνιμοι διορισμοί για το 2015 θα είναι περίπου 850 για τριτοβάθμια, δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση και διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Η μελέτη θα αξιοποιηθεί για να πειστεί η τρόικα αλλά και η κυβέρνηση, καθώς ο κ. Λοβέρδος άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχουν μέλη της κυβέρνησης που δεν έχουν πειστεί. Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν οι πρώτοι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων (δάσκαλοι, φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, νηπιαγωγοί).
Ειδικότερα, απαντώντας σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι εξαντλήθηκαν τα περιθώρια αναπληρώσεων των κενών –φέτος υπολογίζονται σε 3.000 στις δύο βαθμίδες– με προσλήψεις αναπληρωτών. «Οι συνταξιοδοτήσεις κατ’ έτος αυξάνονται. Δεν έχουμε σταθερό ρυθμό, αλλά έχουμε αυξητική τάση. Φέτος, μάλιστα, είχαμε σχεδόν διπλασιασμό σε σχέση με πέρυσι», δήλωσε ο κ. Λοβέρδος. «Υπάρχει η δέσμευση του “1 διορισμός για 10 αποχωρήσεις”. Η δέσμευση αυτή δίνει τον Δεκέμβριο περίπου 800 με 850 άτομα στο υπουργείο Παιδείας. Με αυτόν τον αριθμό, περίπου 500 θέσεις θα αφορούν το εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν βγαίνει άκρη έτσι. Αρα, ζητάμε να βγούμε από το 1 προς 10 και τον Σεπτέμβριο θα έχουμε απάντηση. Διότι απαιτείται συνεργασία όχι μόνο με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που έχει στηρίξει αυτή την κίνηση, αλλά και με το υπουργείο Οικονομικών, γιατί η ρύθμιση του 1 προς 10 είναι σε αιτιολογική έκθεση του ΥΠΟΙΚ κατά προσαρμογή με το Πρόγραμμα. Αν η κυβέρνηση καταφέρει να πείσει καταρχάς όλα τα μέλη της και στη συνέχεια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή –γι’ αυτόν τον λόγο καταρτίζουμε σχετική μελέτη, η οποία θα είναι έτοιμη σε λίγες ημέρες– τότε θα βγούμε από το 1 προς 10 και θα κάνουμε προκήρυξη διαγωνισμού για τις βασικές ειδικότητες, που θα αφορά –αυτό θέλουμε– 10.000 εκπαιδευτικούς», πρόσθεσε.
«Πρέπει να προωθηθεί η άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών, καθώς έχουμε αθρόες συνταξιοδοτήσεις και τα κενά είναι μεγάλα. Τα κενά διαμορφώνουν συνθήκες υποχώρησης του περιεχομένου και της ποιότητας της παιδείας», τόνισε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης, ο οποίος χθες συναντήθηκε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Θέμης Κοτσιφάκης δήλωσε στην «Κ» ότι δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός των κενών πριν από την έναρξη της χρονιάς, όμως πρόσθεσε ότι φέτος αποχώρησαν 3.226 εκπαιδευτικοί και οι διορισμοί είναι μηδενικοί.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Λοβέρδος προανήγγειλε αλλαγή στον νόμο πλαίσιο 4009 με διεύρυνση της σύνθεσης των εκλεκτορικών σωμάτων. «Κατά την εφαρμογή του ν. 4009 και ως προς τη λειτουργία των εκλεκτορικών σωμάτων για την ανάδειξη μελών υπάρχει πρόβλημα –λειτουργικό πρόβλημα, όχι ουσιαστικό– με τόσο έντονη διάσταση όμως, που θέτει και ένα πρόβλημα σωστής εφαρμογής ή και ανάγκης αλλαγής των σχετικών ρυθμίσεων», δήλωσε. Για το θέμα θα συναντηθεί με τη Σύνοδο Πρυτάνεων τη Δευτέρα. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πληροφορίες ότι σε ίδρυμα της Αττικής κάποιοι αναζητούν τρόπους «αιώνιοι» να εμφανιστούν ψευδώς ότι εξετάστηκαν σε ένα μάθημα την τελευταία διετία, για να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους δίνει το υπ. Παιδείας να εξεταστούν την τρέχουσα περίοδο και τον Φεβρουάριο στα μαθήματα που «χρωστούν».
Πηγή: Καθημερινή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη