Thumbnail
Η συνάντηση, που διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Παιδείας 

Η άλωση των πανεπιστημίων από τις δυνάμεις της αγοράς με παράλληλη απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης είναι ο στρατηγικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το 2014, όπως φάνηκε καθαρά στη χθεσινή συνάντηση του Κ. Αρβανιτόπουλου με τους πρυτάνεις και τους προέδρους των συμβουλίων των πανεπιστημίων. Η συνάντηση, που διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Παιδείας και σαφή στόχο να «τα βρουν» οι δύο πλευρές, που στα περισσότερα ιδρύματα βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση. Παρ' ότι ο Κ. Αρβανιτόπουλος θέλησε να παίξει τον Πόντιο Πιλάτο, ο εκβιασμός ήταν σαφής: η κρατική κάνουλα κλείνει και άρα μόνη λύση είναι η συνεργασία πρυτάνεων - συμβουλίων για την εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης. Κάτι τέτοιο σηματοδοτεί την οριστική παράδοση των πανεπιστημίων στις δυνάμεις της αγοράς.

Περιορίζεται η κρατική επιχορήγηση για να επιτευχθεί η "διασύνδεση" με τα επιχειρηματικά συμφέροντα

«Ο θεμέλιος λίθος» για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι «το χτίσιμο μιας κοινής κουλτούρας και νοοτροπίας» που, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, θα επιτρέψει εντός του 2014 να ολοκληρωθούν το Πρόγραμμα Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση, η σύνταξη και έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων των Οργανισμών, καθώς και των Εσωτερικών Κανονισμών και οι συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού με κάθε ίδρυμα. Αυτά θα διευκολύνουν την αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης με τελικό σκοπό «τη διασύνδεση των Ιδρυμάτων με τα Ερευνητικά Ινστιτούτα και την αγορά».

Ο υπουργός Παιδείας σύστησε στις δύο πλευρές να καταρτίσουν άμεσα τους Οργανισμούς των ιδρυμάτων προκειμένου να διεκδικήσουν κονδύλια του ΕΣΠΑ, ενώ προέτρεψε τους πρυτάνεις να στραγγίξουν τα ταμεία με τα αποθεματικά για να καλύψουν τις λειτουργικές τους δαπάνες.

Σήμερα η γνωμοδότηση για τα θεσμικά

Σε ό,τι αφορά τις ασάφειες του θεσμικού πλαισίου με κύρια αυτή των αρμοδιοτήτων πρυτάνεων - συμβουλίων, ο Κ. Αρβανιτόπουλος απέφυγε να πάρει θέση. Το «αστείο» είναι ότι ο ίδιος ο υπουργός έχει προσφύγει στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους περιμένοντας, μεταξύ άλλων, τις απαντήσεις του για το εάν οι νυν πρυτάνεις μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα και εάν το Συμβούλιο μπορεί να απορρίπτει υποψηφιότητες πρυτάνεων. Η γνωμοδότηση αναμένεται αύριο.

Επίθεση στον Γ. Μυλόπουλο

Ο υπουργός Παιδείας έχασε την ψυχραιμία του όταν ο πρύτανης του ΑΠΘ Γ. Μυλόπουλος με δήλωσή του χαρακτήρισε «βραδυφλεγείς βόμβες τα προβλήματα που σχετίζονται με το ασαφές και αντιφατικό θεσμικό καθεστώς» και τόνισε ότι «το υπουργείο, αντί να παίρνει θέση και να δίνει λύσεις, αναζητά, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, σε νομικούς παράγοντες την ερμηνεία των χρησμών του θεσμικού πλαισίου, το οποίο αδυνατούν να ερμηνεύσουν ακόμη και οι ίδιοι οι συντάκτες του. Φτάσαμε στο τραγελαφικό σημείο η κυβέρνηση να αναζητεί τώρα την ερμηνεία των νόμων που η ίδια ψήφισε». Όταν ο υπουργός ενημερώθηκε για τη δήλωση του Γ. Μυλόπουλου, που δημοσιοποιήθηκε πριν από την ολοκλήρωση της συνάντησης, επιτέθηκε στον πρύτανη λέγοντας ότι επιχειρεί να τινάξει τη συνάντηση στον αέρα...

Πηγή: Αυγή 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κεριά, θάνατος, θλίψη
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Τις μέρες αυτές συνηθίζουμε να ευχόμαστε ό,τι δεν κάνουμε τον υπόλοιπο χρόνο: αγάπη και αλληλεγγύη, καλή Ανάσταση, ενώ τα «χριστιανικά μας ένστικτα»...
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό
Τι λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό