Thumbnail
Θεωρούμε αναγκαίο τον εξορθολογισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εξορθολογισμό με συγκεκριμένα ακαδημαϊκά και μόνο κριτήρια και ΟΧΙ τοπικιστικά συμφέροντα (ενοίκια, σουβλάκια, καφέδες).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΜ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
 
ΑΠΟΦΑΣΗ
 
Θεωρούμε αναγκαίο τον εξορθολογισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εξορθολογισμό με συγκεκριμένα ακαδημαϊκά και μόνο κριτήρια και ΟΧΙ τοπικιστικά συμφέροντα (ενοίκια, σουβλάκια, καφέδες). Τα κριτήρια που θέτει το σχέδιο Αθηνά είναι όντως ακαδημαϊκά και περιμέναμε να τηρηθούν, πράγμα το οποίο ΔΕΝ

συμβαίνει ούτε τώρα ούτε τόσο χρόνια με υποσχέσεις τοπικών παραγόντων που λυμαίνονται την εκπαίδευση ψηφοθηρικά. Για άλλη μια φορά μια ευκαιρία για πραγματική αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατάντησε σε ένα νέο κύκλο ρουσφετολογίας.

           Πρέπει επιτέλους για να πάει μπροστά η χώρα να εξαλειφθούν τα τοπικιστικά συμφέροντα και να πάψουν να λειτουργούν σε κάθε πόλη, χωριό και περιφέρεια από ένα Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ.
          
           Ποιος εξορθολογισμός και ποια παιδεία; Όταν το ίδιο το υπουργείο καταπατά εξόφθαλμα όλα τα  κριτήρια του σχεδίου Αθηνά.
 
1) Κ1.2: Ελάχιστος αριθμός Σχολών
2) Κ1.3: Ελάχιστος αριθμός Τμημάτων ανά Σχολή
3) Κ1.5: Ελάχιστος αριθμός ΔΕΠ (14 για το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών)
4) Κ2.1: Θεραπεία αδικαιολόγητης διασποράς/επιστημονικής απομόνωσης Τμημάτων ή και ΑΕΙ.
5) Κ4.5: Διαθέσιμες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης - θεωρητικής και εργαστηριακής - και φοιτητικής μέριμνας (πολλές χιλιάδες ευρώ το μήνα ενοίκιο μόνο για το ένα κτίριο του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών).
 
           Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά κρίνεται ΜΗ βιώσιμη η ύπαρξη του ΠΔΜ είτε ως πυλώνας ομόσπονδου ιδρύματος είτε με τη τωρινή μορφή.
 
Εφόσον δεν κρίνεται βιώσιμο το τμήμα προτείνουμε τα εξής:
1) Διοικητική συγχώνευση-χωρική συγχώνευση του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών με τη Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ (πράγμα το οποίο επιθυμεί και το ίδιο το ΑΠΘ) και είναι σύμφωνο με το αρχικό σχέδιο Αθηνά.
2) Αν αυτό δε καταστεί δυνατόν προτείνουμε τη κατάργηση του υφιστάμενου τμήματος και την ελεύθερη μεταγραφή-μετάταξη των φοιτητών και καθηγητών σε αντίστοιχα Πολυτεχνικά τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών.
 
Πιστεύουμε ότι αυτά είναι τα μόνα ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα σενάρια.
 
           Αντί αυτού τα τοπικιστικά συμφέροντα με ονόματα, οι τοπικοί Βουλευτές, ο περιφερειάρχης, ο δήμαρχος και οι κουστωδίες τους, πρότειναν 9 μέρες μετά το τέλος της δημόσιας διαβούλευσης, Παρασκευή βράδυ, την ίδρυση ενός Ομόσπονδου Ανώτατου Εκπαιδευτικού ιδρύματος τραβεστί. Στην Αθήνα με τα 5 πανεπιστήμια ήδη απορρίφθηκε το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο Αττικής.
Εδώ με πια λογική προτείνεται η συνένωση δυο Πολυτεχνικών τμημάτων με τμήματα του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας;
           Σύμφωνα με το Σύνταγμα η Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους και διαφορετικούς τομείς, τον Πανεπιστημιακό τομέα που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και τον Τεχνολογικό Τομέα που περιλαμβάνει τα ΤΕΙ. Οι δύο αυτοί τομείς λειτουργούν παράλληλα με διαφορετική φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή. Συνεπώς ομοσπονδιοποίηση μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ όμοιων Ιδρυμάτων δηλαδή μεταξύ Πανεπιστημίων με Πανεπιστήμια και μεταξύ ΤΕΙ με ΤΕΙ. Με την ομοσπονδιοποίηση του ΠΔΜ με το ΤΕΙΔΜ εξισώνεται το Πανεπιστήμιο με το ΤΕΙ, δηλαδή πρόκειται περί κατάφωρης παραβίασης του Συντάγματος.
Φυσικό επακόλουθο της δημιουργίας ενός τέτοιου ιδρύματος είναι ο εκμηδενισμός του γνωστικού επιπέδου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών. Δημιουργείται ένα γνωστικό δίπολο με προφανή σκοπό  οι φοιτητές να γίνουν και πάλι πειραματόζωα. Το πείραμα αυτό έχει στόχο την είσοδο των Bachelor/Master και τη παραγωγή ανειδίκευτων εργατών αντί καταρτισμένων Μηχανικών.
           Καμία ανοχή στα τοπικιστικά συμφέροντα που λειτουργούν σε βάρος του Πανεπιστημίου. Βαρεθήκαμε εδώ και μια δεκαετία να ακούμε τις κούφιες υποσχέσεις και τη μεγαλοστομία των τοπικών παραγόντων για να κρατήσουν ένα κουφάρι Πανεπιστημίου με μοναδικό γνώμονα το τρίπτυχο ενοίκια, σουβλάκια, καφέδες. Η τοπική κοινωνία ούτε προσέφερε ούτε πρόκειται να προσφέρει οτιδήποτε, ειδικά σε καιρό κρίσης.
           Ποια εργαστήρια, ποιες υποδομές, ποια στήριξη σε μας όταν τα μοναδικά επιχειρήματα των τοπικών παραγόντων είναι η ανεργία, η παραγωγή ρεύματος και η συνόρευση της περιοχής με δύο Βαλκανικές χώρες. Αυτά είναι τα λογικά επιχειρήματα τους;
           Η συνομοσπονδιοποίηση του ΠΔΜ με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας αποτελεί ένα πείραμα το οποίο εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε Πολυτεχνικές Σχολές με στόχο την παραγωγή πτυχιούχων για την ανάγκη των επιχειρήσεων ανοίγοντας τη πόρτα για τη δημιουργία τέτοιου μορφώματος και σε άλλες Πολυτεχνικές Σχολές στην Ελλάδα.
 
ΩΣ ΕΔΩ! Δεν ήμαστε ούτε κινούμενα 500εύρα, ούτε κρίσιμες μάζες, ήμαστε άνθρωποι με όνειρα και δικαιώματα και δε μπορούμε να επιτρέψουμε μικροπολιτικά παιχνίδια πάνω στο μέλλον μας.
 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την ισότιμη παρουσία μας στον Πολυτεχνικό χάρτη της χώρας, κάτι για το οποίο αγωνιστήκαμε να πετύχουμε με πολύ κόπο και πολλές θυσίες.
 
Καλούμε όλη την Ακαδημαϊκή κοινότητα, τις Πολυτεχνικές Σχολές, τους Διπλωματούχους Μηχανικούς και όλους τους πολίτες να σταθούν στο πλευρό μας.
 
===============
 
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΟΠΟΙΗΣΗ              
 
ΤΟΥ  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    
   
 
 
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
 
Θέσεις των Καθηγητών των Πολυτεχνικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ) αναφορικά με τα νέα δεδομένα του Σχεδίου ΑΘΗΝΑ για ομοσπονδιοποίηση του ΠΔΜ με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (ΤΕΙΔΜ)

 

Κοζάνη 31-3-2013
 
Οι Καθηγητές των Πολυτεχνικών Τμημάτων ομόφωνα διατρανώνουμε την καθολική αγανάκτηση και κάθετη αντίθεσή μας στην πρόταση ομοσπονδιοποίησης του ΠΔΜ με το ΤΕΙΔΜ. Δυστυχώς με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι αποφάσεις που αφορούν τα όνειρα και τους κόπους των φοιτητών μας και των γονέων τους καθώς και τη δική μας ακαδημαϊκή προοπτική και αξιοπρέπεια, παίρνονται ή αλλάζουν αυθαίρετα εν μία νυκτί χωρίς να έχει ζητηθεί καν η άποψη και χωρίς να

έχει ενημερωθεί η ακαδημαϊκή κοινότητα. Έτσι αφού τα Πολυτεχνικά Τμήματα της Κοζάνης αρχικά επρόκειτο να ενταχθούν στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, με βάση το τελικό σχέδιο ΑΘΗΝΑ και το επίσημο Μηχανογραφικό δελτίο του 2013, τελικά εντελώς αιφνιδιαστικά και μετά την εκπνοή της διαβούλευσης, προτείνεται τα τμήματα αυτά να ενταχθούν σε ένα νέας μορφής πειραματικό μόρφωμα αποκαλούμενο «Συνομοσπονδιακό ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» που θα αποτελείται από το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

 
Η απογοήτευση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν αναλογιστούμε ότι πριν ακριβώς δύο χρόνια, όταν η ίδια «προοπτική» είχε τεθεί ως η μόνη βιώσιμη λύση διατήρησης του Πανεπιστημίου από την τότε διορισμένη Διοικούσα Επιτροπή, είχε οδηγήσει σε μεγάλη αναστάτωση, δυσλειτουργία, συνεχείς καταλήψεις και εμφανίστηκαν οι πρώτες αρνήσεις ανάληψης καθηκόντων από νεοδιοριζόμενα μέλη
ΔΕΠ. Ευτυχώς μέσω έντονων αντιδράσεων από φοιτητές και διδάσκοντες, η «φαεινή» αυτή ιδέααποσύρθηκε. Τελικά όπως αποδεικνύεται όχι μόνο δεν εγκαταλείφθηκε αλλά την κατάλληλη στιγμή ανασύρθηκε ως η «ιδανικότερη» λύση.
 
Η τροποποίηση του Σχεδίου ΑΘΗΝΑ και η προτεινόμενη ένταξη του ΠΔΜ σε μια Συνομοσπονδία με το ΤΕΙ, δεν επηρεάζει τα τμήματα του ΠΔΜ στο σύνολό τους αλλά μόνο τα δύο Πολυτεχνικά τμήματα της Κοζάνης, τα οποία - λόγω έλλειψης προσωπικού και υποδομών - αδυνατούν να καλύψουν τον εκπαιδευτικό τους ρόλο. Το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών έχει 14 μέλη ΔΕΠ ενώ
το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών έχει μόλις 5. Ο μόνος τρόπος ναεπιβιώσουν τα δύο τμήματα αυτά, με προοπτική ανάπτυξης, είναι η ένταξή τους σε μια Πολυτεχνική Σχολή η οποία μπορεί να τα υποστηρίξει με διδακτικό προσωπικό, με τεχνικές και άλλες υπηρεσίες καθώς και με εργαστηριακό εξοπλισμό για κοινές ερευνητικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με προηγούμενες τοποθετήσεις του Υπουργού Παιδείας, δεν κρίνεται σκόπιμη ούτε δυνατή η ανάπτυξη
μιας νέας Πολυτεχνικής Σχολής στην Ελλάδα και για το λόγο αυτό θεωρήσαμε ότι το αρχικό Σχέδιο ΑΘΗΝΑ, με την προτεινόμενη ένταξη στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ αλλά ταυτόχρονα παραμονή τους στην Κοζάνη, έδινε μια προοπτική στα τμήματά μας.
 
Η συνομοσπονδία με το ΤΕΙ δεν θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των Πολυτεχνικών τμημάτων της Κοζάνης στον εκπαιδευτικό, ερευνητικό και αναπτυξιακό τους ρόλο αλλά άλλες, μη ακαδημαϊκές σκοπιμότητες. Πρόκειται για ένα πείραμα που προτείνεται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά αποκλειστικά στη Δυτική Μακεδονία λόγω των πιέσεων από παράγοντες της περιοχής με στόχο την παραμονή του ΠΔΜ ως ίδρυμα με κάθε κόστος. Το πείραμα αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά στην
απαξίωση και υποβάθμιση των Πολυτεχνικών τμημάτων, τα οποία έχουν εργαστεί σκληρά για να κατακτήσουν την αναγνώριση που έχουν σήμερα, και στην ουσία θυσιάζονται για τη δήθεν«σωτηρία» του πανεπιστημίου. Φαίνεται ότι για ακόμη μία φορά αντί να παρθούν και ναεφαρμοσθούν αποφάσεις οι οποίες - αν και δύσκολες - θα βοηθούσαν στην αναδιάρθρωση καιεξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα, το Υπουργείουποκύπτει σε τοπικές πιέσεις και μικροπολιτικές σκοπιμότητες αδιαφορώντας τελείως για τηνακαδημαϊκή ποιότητα.
 
Η ομοσπονδιοποίηση δεν θα έχει μακροπρόθεσμα θετικό αποτέλεσμα ούτε για την ΠεριφέρειαΔυτικής Μακεδονίας. Μπορεί βραχυπρόθεσμα να φαίνεται ότι συμφέρει την Περιφέρεια έναμεγάλο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που θα ονομάζεται κατ' ευφημισμόν "Πανεπιστήμιο", αλλά μακροπρόθεσμα το πείραμα θα οδηγήσει σε ένα υποβαθμισμένο περιφερειακό Πανεπιστήμιο με αντίστοιχες συνέπειες στην ελκυστικότητα, στην ποιότητα και στον αναπτυξιακό του ρόλο.
 
Συμπερασματικά θα θέλαμε να τονίσουμε ως μέλη ΔΕΠ ότι:
  • ·θέλουμε ένα ισχυρό και αυτοδύναμο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αλλά μεπροοπτικές ανάπτυξης, και χωρίς καμία ομοσπονδιοποίηση με το ΤΕΙΔΜ, η οποία θα το οδηγήσει σε άμεση υποβάθμιση. Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό στη σημερινή οικονομική συγκυρία τότε επιμένουμε στην παραμονή των Τμημάτων στην Κοζάνη υπό την αιγίδα της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, δηλαδή εμμένουμε στηναρχική διατύπωση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ. Με την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας και βιομηχανίας, η παραπάνω αξιοποίηση των πολυτεχνικών τμημάτων θα προσέφερε σημαντικές προοπτικές αναβάθμισης, εξωστρέφειας και ελκυστικότητας που θα τα οδηγούσε σε ένα θύλακα διεθνούς αριστείας.
  • Η ευθύνη μας απέναντι στους γονείς και τους φοιτητές μας για ποιοτικές σπουδές και αναβαθμισμένα πτυχία είναι βαριά και αδιαπραγμάτευτη ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης. Αν η Πολιτεία αποφασίσει την ομοσπονδιοποίηση του Πανεπιστημίου με το ΤΕΙΔΜ, με κανένα τρόπο δεν θέλουμε να γίνουμε συνένοχοι και ζητούμε από το Υπουργείο να επιτρέψει τη μετακίνηση των υπαρχόντων φοιτητών μας σε αντίστοιχα τμήματα της χώρας.
 
Οι Καθηγητές των Πολυτεχνικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
ΕΚΑΒ
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
«Είμαι ακόμα σε κατάσταση σοκ, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έγινε. Το ένα μου παιδί είναι στο Παίδων γιατί έχει χτυπήσει το κεφαλάκι του. Είναι μόλις 30...
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
sxoleio
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Η στιγμή που επικράτησε αναταραχή σε σχολείο της Λάρισας με επίθεση σε μαθητή για πληροφορία ότι παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
mitsotakis-mathites
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στην ερώτηση μαθητών για τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται τα μέλη της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς