Thumbnail

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Π.Ε ΑΙΓΑΛΕΩ                                     

Αιγάλεω 25-3-13

ΠΡΟΣ : - Τα μέλη του Συλλόγου μας

- Δ.Σ της ΔΟΕ και Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε

Η δημόσια εκπαίδευση στον αστερισμό των Μνημονίων.

    Κυβέρνηση και  Τρόϊκα (ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ) με το ν.4093/12 (3ο μνημόνιο) οδηγούν τη χώρα στη χρεοκοπία και τους εργαζόμενους στην εξαθλίωση.  Η Παιδεία, η Υγεία, το Ασφαλιστικό Σύστημα, η Πρόνοια και όλες οι κατακτήσεις των εργαζόμενων βρίσκονται στο στόχαστρό τους. Θέλουν να μας γυρίσουν στον Μεσαίωνα. Μας θέλουν σκλάβους!!! 

1.           Οι δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν κατά 33% (2009 – 2013).Αν συνυπολογίσουμε και την προβλεπόμενη από τη νέα επικαιροποίηση του νέου μεσοπρόθεσμου, που ψηφίστηκε στις 19/2/13 (ν.4127), μείωση κατά 14% μέχρι το 2016, οι δαπάνες για την παιδεία μέσα σε 7 χρόνια θα έχουν μειωθεί κατά 47%! Τα σχολεία αδυνατούν πια να καλύψουν τις λειτουργικές τους ανάγκες.

2.           Η εφαρμοζόμενη πολιτική με τις συνεχείς περικοπές μισθών και συντάξεων οδηγεί  τους εκπαιδευτικούς στην πείνα. Οι μειώσεις των μισθών μας έφτασαν από 21% έως και το 45% στους νέους εκπαιδευτικούς και η μείωση του εφάπαξ το 38%. Ο μισθός του νέου εκπαιδευτικού, (σύμφωνα με τη μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ), ισοδυναμεί πλέον μόλις με το 56% του μέσου όρου των χωρών της Ευρώπης. Και βέβαια δεν υπολογίζεται η νέα αφαίμαξη μισθών από την πρώτη κιόλας μέρα του 2013 με βάση το φορο – ληστρικό σύστημα που ψηφίστηκε πρόσφατα.

3.           Αυστηροποιήθηκε το πειθαρχικό δίκαιο (ν.4057/12, ν.4093/12) με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το παραμικρό στα πειθαρχικά συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα κριθεί η υπόθεση,  να τίθεται αυτόματα σε αργία! Η κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας για τους δημοσίους υπαλλήλους, μας γυρνάει αιώνες πίσω, στην εποχή της ανυπαρξίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι αν παραπεμφθεί εκπαιδευτικός στο πειθαρχικό συμβούλιο ακόμα και για το «αδίκημα» της «αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», στο οποίο χωρούν τα πάντα, τίθεται σε αργία.

4.           Μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών κατά 12% (2010 – 2012) και παράλληλα απολύσεις αναπληρωτών με μείωσή τους κατά 87%, από 15.500 (το 2011 – 12) σε 2.000 (το 2013 –14) σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!! Παράλληλα με τη διαφαινόμενη νέα μαζική συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών το επόμενο καλοκαίρι και τον ουσιαστικό μηδενισμό των νέων προσλήψεων, την επόμενη χρονιά θα είναι ιδιαίτερα οξυμένο το πρόβλημα του προσωπικού και των κενών. Παρ’ όλα αυτά, Κυβέρνηση και Τρόικα, μιλούν για απολύσεις 150.000 υπαλλήλων στο δημόσιο – και φυσικά και στην εκπαίδευση!

5.           Η σχεδιαζόμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών (με το ν. 4127/13 προϋπολογίστηκαν και πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν), οι υποχρεωτικές μετακινήσεις (ν. 37848/10) και μεταθέσεις (ν. 4093/12), η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη και οι νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων θα επιφέρουν, εκτός του αυξημένου εργασιακού φόρτου, ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε όλη τη χώρα. Αυτά θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις όχι μόνο στις εργασιακές  σχέσεις και στην οικογενειακή ζωή των εκπαιδευτικών αλλά και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η αξιολόγηση είναι μια απάτη.

·                     Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», το σχέδιο νόμου για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), ο ν. 4024/11, το νέο πειθαρχικό δίκαιο και η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευση (2011) συνιστούν ένα πλαίσιο με το οποίο συνδέεται απόλυτα η αξιολόγηση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη αλλά και με τις απολύσεις εκπαιδευτικών.  Μαζί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται και η προωθούμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (εγκύκλιος για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης-που προχωράει για ΦΕΚ).

·                     Αυτό το πλέγμα, θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση  και την υποβάθμισή των σχολικών μονάδων, στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, αλλά και στο κλείσιμο αρκετών από αυτές. Όπως αναφέρεται στην έκθεση ΟΟΣΑ (σελ. 67), «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση». Εάν φτάσουμε στο να υιοθετηθεί η ακραία μορφή – ισοπεδωτικού χαρακτήρα – «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, η οποία θα συνδέεται με τις εξεταστικές επιδόσεις των μαθητών, θα χωρίσουν τα σχολεία σε κατηγορίες, θα οξυνθεί ο μεταξύ τους ανταγωνισμός διαφοροποιώντας τους τρόπους χρηματοδότησης, βάζοντας τους χορηγούς από το παράθυρο και τους γονείς να στηρίζουν οικονομικά τη λειτουργία.

·                     Τονίζουμε ότι η νέα «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο 830.000 ευρώ το χρόνο για 25 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με νέες προσλήψεις μεγαλοκαθηγητών, 37.900 € για μια θέση δ/ντη από την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ ο πρόεδρος της αρχής θα παίρνει ετήσιο μισθό 62.400 €. Πάνω από 1 δις € συνολικά, θα δοθούν από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας σε ένα μηχανισμό καταστροφής, για να αξιολογεί σχολικές μονάδες και να παίζει με το μέλλον μαθητών και εκπαιδευτικών! Σε μια περίοδο που η παιδεία αιμορραγεί, που οι ανάγκες των σχολείων ακόμη και για θέρμανση και σίτιση των μαθητών, είναι τεράστιες, οι προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι άλλες!

·                     Βασική επίσης στόχευση της προωθούμενης αξιολόγησης είναι η απόκρυψη-συσκότιση των ευθυνών της πολιτείας για τη κατάσταση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η μεταφορά των ευθυνών για τα προβλήματα, τα κενά, και τις στρεβλώσεις του σχολείου στις πλάτες των Εκπαιδευτικών. Όπως προβλέπεται στο άρθρ. 1-9 της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.),  αλλά και η έκθεση του ΟΟΣΑ (σελ. 66 – παρ. 126/127), οι επιδόσεις των μαθητών θα συνυπολογίζονται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

·                     Μια σημαντική επίπτωση της υλοποίησης των σχεδίων του Υπουργείου για την αξιολόγηση θα είναι η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των ανθρώπινων σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία βεβαίως δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι αποκαλυπτικό πως σύμφωνα με το νόμο για το βαθμολόγιο-μισθολόγιο (ν.4024/11), δεν φτάνει να είναι «καλός» και «αποδοτικός» ο εκπαιδευτικός, αλλά για να έχει μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη χρειάζεται να υπερτερεί των άλλων. Η αξιολόγηση έχει ήδη ουσιαστικά προκαθοριστεί, αφού υπάρχουν συγκεκριμένα ποσοστά εκπαιδευτικών που θα προάγονται από βαθμό σε βαθμό ανεξάρτητα από τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα αξιολογούνται «θετικά». Για παράδειγμα το 70% του συνόλου (το ανώτερο) των εκπαιδευτικών θα προάγεται από το Γ΄ στον Β΄ βαθμό και το 30% (το ανώτερο) από το Β στον Α΄ βαθμό.

            Είναι προφανές ότι με τις βαθμολογικές καθηλώσεις τελικά μέχρι το 50% του συνόλου των εκπαιδευτικών θα φτάσει στον Β΄ βαθμό και μόλις μέχρι το 15% στον Α΄ βαθμό! Για Επίσης στο άρθρο 7, παρ. 7 του ν. 4024/11 όχι μόνο προβλέπονται  συγκεκριμένα ποσοστά  αυτών που θα προάγονται, αλλά αυτά κάθε 2 χρόνια μπορεί να μειώνονται αυτά με υπουργική απόφαση «ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες». Άλλωστε μην ξεχνούμε πως με τους μνημονιακούς νόμους έχει παγώσει μέχρι το 2014 κάθε βαθμολογική εξέλιξη. Είναι προφανές λοιπόν ότι η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική καθήλωση όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών.

·                     Εξωφρενική είναι επίσης και η παρ. 6 του άρθ. 8 του ν.4024/11  που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικούς που κρίνεται αρνητικά «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή του τα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης, ο εκπαιδευτικός «ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται ….. στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο ….. μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό» άρθ. 95 του ν. 3528/2007.

·                     Η ουσιαστική λοιπόν στόχευση του ΠΔ και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος και η τιμωρία των εκπαιδευτικών.  Έτσι η διαρκής επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη σε ένα πλαίσιο όπου οι εκπαιδευτικοί χειραγωγούνται, δεν στηρίζονται επιστημονικά και εξαθλιώνονται οικονομικά μοιάζει με κακόγουστο ανέκδοτο. Άλλωστε ούτε για τα προσχήματα το σχέδιο ΠΔ δεν προβλέπει τίποτα για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών.  Η επιμόρφωση είναι εξαφανισμένη γιατί κοστίζει αλλά και δεν ενδιαφέρει το Υπουργείο. Άλλωστε στη προοίμιο του σχεδίου ΠΔ αναφέρεται πως «από την εφαρμογή του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη»…

·                     Το πλαίσιο της αξιολόγησης που επιδιώκεται να επιβληθεί με το σχέδιο ΠΔ ορίζει τον διευθυντή σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο ως αποκλειστικούς κριτές οι οποίοι με τις εκθέσεις τους θα καθορίζουν τις τύχες και την εξέλιξη των Εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε ότι τα μονοπρόσωπα όργανα αξιολόγησης έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση του Κλάδου καθώς για πάνω από 150 χρόνια καταδυνάστευαν τους εκπαιδευτικούς (διώξεις, απολύσεις, δυσμενείς μεταθέσεις προοδευτικών παιδαγωγών και καταστρέφανε κάθε προοδευτική προσπάθεια (κίνημα δημοτικισμού, νέα αγωγή κλπ).

·                     Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα είναι αναγκασμένος, λόγω του φόβου της κακής βαθμολόγησης, να επικυρώνει απλώς τις αποφάσεις των Διευθυντών-Σχολικών Συμβούλων. Υπονομεύεται  η δυνατότητα δημοκρατικής λειτουργίας στο σχολείο Δημιουργείται μια κάθετη και ιεραρχική δομή που δημιουργεί κλίμα φόβου μέσα στο σχολείο, ανταγωνισμό και θρυμματίζει τις όποιες περιπτώσεις συνεργατικής κουλτούρας υπάρχουν και δημιουργεί έναν αυξανόμενο διαχειριστικό έλεγχο των σχολείων και των εκπαιδευτικών και μια απίστευτη, πολυδάπανη γραφειοκρατία.

·                     Οι συντάκτες του Π.Δ ,παραβιάζοντας την επιστημονική δεοντολογία και αγνοώντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία και έρευνα, επιχειρούν να ποσοτικοποιήσουν αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά ποιοτικά μεγέθη όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, το  παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, η οργάνωση της σχολικής τάξης κ.ά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ελλοχεύει σε μεγάλο βαθμό η υποκειμενικότητα του αξιολογητή, ανοίγοντας και αυτό ακόμα το ενδεχόμενο ενός οργίου αυθαιρεσιών από τη μεριά του αξιολογητή μη αποδείξιμο πρακτικά από τον αξιολογούμενο.

·                     Ισχυρίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πως η αξιολόγηση θα βελτιώσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είναι όμως πλέον ορατό σε όλους πως με αυτή την πολιτική το δημόσιο σχολείο διαλύεται. Θέλουν να φτιάξουν το φθηνό σχολείο της αγοράς με εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς και αμόρφωτους νέους, φθηνά εργατικά χέρια για το κεφάλαιο.

·                     Η απόρριψη των σχεδίων του Υπουργείου Παιδείας για τη αξιολόγηση δεν είναι ένα συντεχνιακό αίτημα που αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς. Αφορά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, ολόκληρη την κοινωνία. Είναι εμφανές πως η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  προωθώντας αυτή την πολιτική, έχουν κηρύξει τον πόλεμο στους εκπαιδευτικούς.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγάλεω με βάση τα παραπάνω αποφάσισε:

1.           Να προχωρήσει σε ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ ανά σχολείο. Παρακαλούνται όλοι οι συνάδελφοι/ισσες να συμμετέχουν στις συσκέψεις αυτές.

2.           Να καλέσει τους Δ/ντες και τους Σχολικούς Συμβούλους σε ενημερωτική συνάντηση την Πέμπτη 4 Απρίλη 2013, στις 7.00 μ.μ., στα γραφεία του Συλλόγου.

3.           Συμμετοχή στη 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών στις 7 Απρίλη, 9.30 π.μ, στη Μαράσλειο. Συνάντηση των Νηπιαγωγών του Συλλόγου στα γραφεία του Συλλόγου για προετοιμασία και γενικότερη ενημέρωση, την Παρασκευή 29 Μάρτη, στις 4.30 μ.μ.

4.           Σε συντονισμό με τους Συλλόγους Π.Ε. της Γ΄ Αθήνας, τις αντίστοιχες ΕΛΜΕ να προχωρήσουμε σε κοινές δράσεις: μπλοκάρισμα σεμιναρίων για την αξιολόγηση, γράμμα στους γονείς, εκδήλωση-συζήτηση για την κατάσταση στην Παιδεία και το νέο τοπίο που διαμορφώνεται κλπ.

5.           Συμμετοχή στην οργάνωση του συλλαλητηρίου στις 7 Απρίλη στις 6 μ.μ στα Προπύλαια.

Τέλος, καλούμε όλους τους συναδέλφους/ισσες σε επαγρύπνηση και σε από κοινού συλλογική αντίσταση για να μην περάσουν τα εφιαλτικά, για το μέλλον μας, σχέδια της Συγκυβέρνησης. Καλούμε τους συναδέλφους να αρνηθούν κάθε συμμετοχή στα προγράμματα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.  Το προσεχές διάστημα ο Σύλλογος μας, κατόπιν σχετικής ομόφωνης απόφασης θα συνεχίσει να μπλοκάρει κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο του υπουργείου που αφορά την αξιολόγηση. Λέμε ΟΧΙ στη διάσπαση και τη διαίρεση του Κλάδου κι αυτές τις κρίσιμες ώρες καλούμε όλους τους συναδέλφους/ισσες  Διευθυντές των σχολείων και τους Σχολικούς συμβούλους, να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού, του κανιβαλισμού και των απολύσεων.

Λέμε ΝΑΙ στη δημοκρατία, στην αλληλεγγύη, στο σεβασμό, στη συλλογική-συνεργατική λειτουργία των σχολείων, στην τακτική επιμόρφωση, στην παιδαγωγική ελευθερία. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία Επιτροπή και σε κανέναν Υπουργό να μας χλευάζει, να μας συκοφαντεί και να παίζει άθλια επικοινωνιακά παιχνίδια σε βάρος μας. Κανένας αξιολογητής στην τάξη. Σε κάθε απόπειρα επίσκεψης αξιολογητή και προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης το Δ.Σ του Συλλόγου μας θα κηρύσσει στάση εργασίας. Κανείς αξιολογητής δεν μπορεί να είναι μέλος σωματείου. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι αν θέλουμε να έχουμε μέλλον, δουλειά κι αξιοπρέπεια πρέπει να ανατρέψουμε ΤΩΡΑ το Π.Δ - έκτρωμα. Τέλος καλούμε τη ΔΟΕ να σταματήσει τα μισόλογα, να στηριχθεί στις διαθέσεις της πλειοψηφίας των συναδέλφων και να συντονιστεί με τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων για να μπλοκάρουμε την ψήφιση και την εφαρμογή της «αξιολόγησης».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αλέϊδα Γκεβάρα στο 13ο ΓΕΛ Περιστερίου
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
«...διαφεύγουν, όλως  τυχαίως, από την προσοχή των εντολέων της ΕΔΕ τα πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς κι...
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής