Thumbnail
Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην» των Συλλόγων ΠΕ "Α. Δελμούζος"-"Γ. Σεφέρης"

 

Παλλήνη :  12-3-2013

Αριθμ.Πρωτ. : 17

Σχετικά με τη " Διενέργεια Προγράμματος Ε.Υ.Ζ.Η.Ν. στην Π.Ε."

(ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ)

            Τη χρονική περίοδο 2008-2011, όταν το Υπουργείο Παιδείας και πάλι είχε επιχειρήσει την εφαρμογή  προγράμματος,  το οποίο περιελάμβανε  αξιολόγηση της σωματικής διάπλασης και των συνηθειών διατροφής των μαθητών των Γ’ και Ε’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, ο Σύλλογος Δελμούζος είχε καλέσει με απόφασή του τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετάσχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μάλιστα τότε είχαν υπάρξει έντονες αντιδράσεις, κατά του προγράμματος,  και από μεμονωμένους γονείς και Συλλόγους Γονέων.

            Σήμερα και πάλι το Υπουργείο επανέρχεται "εξαναγκάζοντας" τους εκπαιδευτικούς να εκπονήσουν,  πέρα από τις αρμοδιότητές τους  και τις υποχρεώσεις τους, πρόγραμμα συγκεκριμένου  πανεπιστημίου,  έτσι ώστε αυτό να εισπράξει, όπως φαίνεται,  τα σχετικά  κονδύλια του  προγράμματος , πάντα στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

            Όλα αυτά που ζητάει το υπουργείο με τις σχετικές εγκυκλίους τους,  τις οποίες μάλιστα υπογράφει ο Υφυπουργός Παιδείας :

·         Δεν είναι μέσα στις αρμοδιότητες , στις υποχρεώσεις και στα καθήκοντα  των εκπαιδευτικών,  ούτε του διδακτικού αλλά ούτε και του εργασιακού τους ωραρίου.

·         Το σχετικό πρόγραμμα και οι συγκεκριμένες δραστηριότητες δεν συμπεριλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα  μαθημάτων,  ούτε καν σε αυτό της Φυσικής Αγωγής , κάτι που σημαίνει ότι απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων των μαθητών.

·         Στις εγκυκλίους δεν αναφέρεται , εντέχνως , η υποχρεωτικότητα ή η προαιρετικότητα της εφαρμογής του προγράμματος.

·         Δεν υπάρχει καμιά οικονομική υποστήριξη προς τις σχολικές μονάδες για την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού που απαιτεί το πρόγραμμα ( αγορά ζυγαριάς κτλ), αλλά αντίθετα υποχρεώνει τις εξαθλιωμένες οικονομικά σχολικές μονάδες να τα αγοράσουν !!!

Αν πράγματι η συγκυβέρνηση ενδιαφερόταν για τη σωματική διάπλαση και τη διατροφή των μαθητών θα σταματούσε τις μνημονιακές πολιτικές που άφησαν άνεργους τους γονείς τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αγοράσουν στα παιδιά τους  ούτε  το "κουλούρι"  για το διάλειμμα και πολλοί μαθητές να υποσιτίζονται. Στο σημείο αυτό παραθέτουμε απόσπασμα από σημερινή επιστολή συναδέλφισσας διευθύντριας που δημοσιεύθηκε στα ΜΜΕ  και  ελπίζουμε οι υπεύθυνοι να ευαισθητοποιηθούν και να αλλάζουν το αντικείμενο μελέτης και τους σκοπούς του φιλόδοξου προγράμματός τους, αφού καταλάβουν ποιες είναι σήμερα οι διατροφικές συνήθειες και οι πραγματικές ανάγκες  των μαθητών μας .

".......  Εδώ και λίγες μέρες όμως ενημερώθηκα από φίλη Νηπιαγωγό για το οικογενειακό δράμα που παίχτηκε και παίζεται στην τάξη της, τη θέα ενός σκελετωμένου μικρού παιδιού, ηλικίας 6 χρόνων, που μετά από απουσία πολλών ημερών εμφανίστηκε στο Νηπιαγωγείο σε άθλια κατάσταση. Αδυνατισμένο, καχεκτικό, με τρέμουλο σε όλο του το σώμα.

Οι γονείς αυτού του μικρού παιδιού είναι άνεργοι. Ζουν σε μια τρώγλη. Τους λείπει ακόμη και το ψωμί. Κυριολεκτικά πεινούν. Το διαπίστωσα και η ίδια μετά από επίσκεψη στο σπίτι τους. Όμως δεν είναι μόνο αυτό το παιδί που υποσιτίζεται. Πολλά ακόμη παιδάκια που φοιτούν σε σχολεία και Νηπιαγωγεία, κυρίως του κέντρου των Τρικάλων, ζουν κάτω από δραματικές συνθήκες..."

 

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν στο πρόγραμμα

-------------------------

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»

  Αρ.Πρωτ. 94

Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Mεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης  

  Νέα Ιωνία 13/3/2013

Μουταλάσκη 64 Ν. Ιωνία  Προς : Τo Δήμο Νέας Ιωνίας    

  Προς τα μέλη του

2102812938 –

6972008336        

      Συλλόγου μας.

mail : [email protected]     

                  

Θέμα : Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην»

Δεν πάνε πολλά χρόνια (2005), που το «Χαροκόπειο», με τη χρηματοδότηση της Coca Cola, οργάνωσε έρευνα σε 700 δημοτικά σχολεία (Δ΄ τάξη), με θέμα «Διατροφή και κληρονομικότητα στην παιδική ηλικία». Στο τέλος του συμφωνητικού του Πανεπισήμιου αυτού με την εταιρεία, υπήρχαν κάποιοι όροι όπως ότι ... «τα συμπεράσματα της έρευνας θα δημοσιευτούν μόνο ύστερα από την έγκριση της εταιρείας» ή ότι «η τράπεζα γενετικού υλικού και άλλων πληροφοριών που θα προκύψει είναι περιουσία της ίδιας εταιρείας». Νέα ήθη στην εκπαίδευση.

Δεν πάνε πολλοί μήνες που το ίδιο Πανεπιστήμιο οργάνωσε σεμινάρια επί πληρωμή σε εκπαιδευτικούς, για να εφαρμόσουν πτυχές του «νέου σχολείου». Συγκεκριμένα, καλούσε εκπαιδευτικούς να πληρώσουν 230 ευρώ, για για να «αγοράσουν» ένα τίτλο, χωρίς καμιά επίσημη αντιστοιχία, στην «Μεθοδολογία και εφαρμογή των projects (σχέδια εργασίας) στην εκπαίδευση».

Με τέτοια παράδοση στις «καινοτόμες δράσεις», είναι φυσικό να εκφράζουμε τις έντονες αντιρρήσεις μας και στο νέο πρόγραμμα που οργανώνει πάλι το ίδιο Πανεπιστήμιο, στα δημοτικά σχολεία.

Ένα πρόγραμμα στο οποίο «καλούνται οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων και οι Νηπιαγωγοί, να διενεργήσουν σε πρώτη φάση τις μετρήσεις σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης και να καταγράψουν τα αποτελέσματα. Στη δεύτερη φάση, θα διεξαχθεί η αξιολόγηση των συνηθειών διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στο οποίο θα εισαχθούν και τα δεδομένα των μετρήσεων της α’ φάσης (σωματική διάπλαση & φυσική κατάσταση των μαθητών). Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται Ατομική Αναφορά για κάθε μαθητή».

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», σχετικά μ΄ αυτό το πρόγραμμα έχει να παρατηρήσει τα εξής :

1.        Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας και πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία; Ποιος μας διασφαλίζει σήμερα ότι η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί και θα αφορά ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό της χώρας δεν θα διαρρεύσει (πάλι) σε ιδιωτικές εταιρείες ;

2.                 Πού μπορεί να χρησιμεύσει αυτή η «απογραφή» του μαθητικού πληθυσμού. Τι σχέση έχει όλη αυτή η δουλειά ( για να μην πούμε … μπίζνα) με τον «μεγάλο αδερφό» ;

3.                 Αν χρειάζονται αυτά τα στοιχεία στο υπουργείο παιδείας, γιατί δεν συμπεριλαμβάνει όλη αυτή την επιχείρηση στο πρόγραμμα του σχολείου ή στη συλλογή στατιστικών που γίνεται κάθε χρόνο, παρά αναθέτει σε «πρόγραμμα» το φακέλωμα όλων των μαθητών της χώρας ;

4.                 Και τι θα κάνει αν προκύψουν συμπεράσματα ως προς τη «διάπλαση» ή τη «διατροφή» των μαθητών ; Σκοπεύει το Υπουργείο να παρέμβει με κάποιο τρόπο ; Ή ακόμα μια φορά θα μείνουν στις διαπιστώσεις, αφού πρώτα «ξεκοκαλίσουν» ένα ακόμα προγραμματάκι κι ένα ακόμα σχετικό κονδύλι (βλέπε π.χ. και τον οδοντριατρικό έλεγχο);

5.                 Πέρσι ακόμα το Πανεπιστήμιο αυτό είχε κάνει παρόμοια έρευνα και είχε παρουσιάσει τα αποτελέσματά της, σε εκδήλωση όπου τον «πρώτο λόγο» είχε η Νestle (που ήταν και χρηματοδότης του προγράμματος). Μάλιστα το πρόγραμμα αυτό φιγουράρει πρώτο πρώτο στο site αυτής της εταιρείας. Πρόκειται δηλαδή για μια ακόμα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας αυτής ; Ή φέτος προωθούν άλλη εταιρεία ;

6.                 Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία των μαθητών και των μαθητριών από τη στιγμή που θα συμπληρωθεί ο αριθμός μητρώου τους;

7.                 Πώς είναι δυνατόν να ζητείται από τα σχολεία της χώρας να καλύψουν από μόνα τους το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις των μαθητών, ενώ πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν (πετρέλαιο, χαρτιά, συντήρηση φωτοτυπικών, χαρτόνια, είδη καθαριότητας, κ.α.),  ή αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς γιατί τα χρήματα από τις σχολικές επιτροπές δε φτάνουν ;

8.                 Οι εκτιμήσεις για 4 διδακτικές ώρες (σε κάθε τμήμα) που προβλέπουν οι σχεδιαστές του προγράμματος για την υλοποίηση του μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο τουλάχιστον εβδομάδες για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας !

9.                 Τελικά όποιος θέλει να κάνει μια οποιαδήποτε έρευνα θα χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές ; Μήπως όμως έτσι υπονομεύεται η βασική λειτουργία του δημόσιου σχολείου και διογκώνεται υπερβολικά η γραφειοκρατική διαδικασία μέτρησης, καταγραφής, συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, καταλόγων στοιχείων κλπ ; Υπάρχει τελικά όριο στο φόρτο γραφειοκρατικής εργασίας που μετακυλίεται στις διευθύνσεις και τους συλλόγους διδασκόντων ;

·         Η πάγια θέση του Συλλόγου μας είναι ενάντια στα προγράμματα και στην δράση ή την είσοδο ιδιωτικών εταιρειών στα σχολεία.

·         Καλούμε τους συναδέλφους γυμναστές και τις νηπιαγωγούς να μη συμπλήρώσουν τίποτα απ΄ αυτά τα χαρτιά. Κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει. Να συνεχίσουν κανονικά τη δουλειά τους με τα παιδιά , το μάθημά τους, το ημερήσιο πρόγραμμά τους και να μη δίνουν σημασία στους διάφορους που θέλουν να κάνουν το σχολείο πεδίο δοκιμών και πειραμάτων.

·         Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια μιας εταιρείας. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

University of Nicosia
Ιδιωτικό πανεπιστήμιο ζητά καθηγητές για τη Σχολή που θα λειτουργήσει το 2025/26 στην Αθήνα
Το University of Nicosia, ένα ιδιωτικό κυπριακό πανεπιστήμιο ιδιοκτησίας που ανήκει στο fund CVC, ζητά καθηγητές για τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων...
Ιδιωτικό πανεπιστήμιο ζητά καθηγητές για τη Σχολή που θα λειτουργήσει το 2025/26 στην Αθήνα