Thumbnail
Ενωτική Κίνηση ΔΕ Βοιωτίας: Για το σχέδιο ΠΔ αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

 

Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η   Κ Ι Ν Η Σ Η  Δ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Ιστολόγιο: enotikiviotias.blogspot.gr

 

Η θέση μας για το σχέδιο Π.Δ.

αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα:

1.                που εφαρμόζει κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών,

2.                που συνδέεται με τη βαθμολογική - μισθολογική εξέλιξη και τις ποσοστώσεις του Νόμου 4024/2011,

3.                που απειλεί με απολύσεις εκπαιδευτικών,

μας γυρίζει  30 χρόνια πίσω (εποχή 1982 και πριν) αφού τα όσα προβλέπει, με παραλλαγές, ίσχυαν και τότε. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από μονοπρόσωπα όργανα (Διευθυντή σχολείου - Σχολικό Σύμβουλο) και κατατάσσονται σε κατηγορίες. Επιστροφή, λοιπόν, στο παρελθόν με το νέο - υποτίθεται - Π.Δ. (σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε .. !!)

«Το φάντασμα του επιθεωρητή» επιστρέφει ;

Η εκπαιδευτική κοινότητα θα δώσει τη μάχη και την πρότασή της για τη διασφάλιση της παιδαγωγικής ελευθερίας στα Σχολεία.

ΟΧΙ  ΣΤΗ  ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΝΑΙ  ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ:

a                   που αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων παραμέτρων στην εκπαιδευτική διαδικασία (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, υποδομές, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, κοινωνικά χαρακτηριστικά, διοικητική και παιδαγωγική υποστήριξη, επιμόρφωση κ.α.) και λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

a                   που κινείται στους άξονες:

1.                προγραμματισμός

2.                στοχοθεσία

3.                παρακολούθηση

4.                αξιολόγηση

από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο) με στόχο τη βελτίωση και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

a                   που απαντά στα ερωτήματα :

1.                τι προγραμματίζεται

2.                πώς εφαρμόζεται στην πράξη

3.                τι αξιολογείται

4.                πώς αποτιμάται το αποτέλεσμα

5.                ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται για τη βελτίωση

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (π.χ. της σχολικής μονάδας) συνδέει το προϊόν της αξιολόγησης με μέτρα διορθωτικά και πρωτοβουλίες ενισχυτικές του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.  Από το προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας πρέπει να προκύπτει όφελος, ποιότητα και αναβάθμιση της ίδιας της Εκπαίδευσης.  

Το εκπαιδευτικό έργο ΔΕΝ αξιολογείται από μονοπρόσωπα ΑΛΛΑ από συλλογικά όργανα.

Το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης  - σε καμία περίπτωση - δεν μπορεί να είναι προϊόν αποκλειστικά «αξιολογικής έκθεσης» και δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιείται ως πειθαρχικό μέτρο και να συνδέεται με την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού. 

Κανένα σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης δεν μπορεί να εφαρμοστεί και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να πετύχει αν δεν εξασφαλιστεί η αποδοχή και η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βροχή
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
Άστατος καιρός σύμφωνα με το Meteo, με καταιγίδες σε νότια και ανατολικά και παγετό στα βόρεια
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
μπαταρία
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
Τα φορητά jump starters αλλάζουν τα δεδομένα στην εκκίνηση του αυτοκινήτου και στέλνουν το σπρώξιμο στο παρελθόν
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
καμερα
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
Καταγγελία της Ένωσης Γονέων για τη διαδικασία και το περιεχόμενο της συζήτησης περί καμερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Αττικής
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
δομνα
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»
Ανακήρυξη του Δήμου Θέρμης σε «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026»
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»