Thumbnail
Ενωτική Κίνηση ΔΕ Βοιωτίας: Για το σχέδιο ΠΔ αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

 

Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η   Κ Ι Ν Η Σ Η  Δ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Ιστολόγιο: enotikiviotias.blogspot.gr

 

Η θέση μας για το σχέδιο Π.Δ.

αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα:

1.                που εφαρμόζει κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών,

2.                που συνδέεται με τη βαθμολογική - μισθολογική εξέλιξη και τις ποσοστώσεις του Νόμου 4024/2011,

3.                που απειλεί με απολύσεις εκπαιδευτικών,

μας γυρίζει  30 χρόνια πίσω (εποχή 1982 και πριν) αφού τα όσα προβλέπει, με παραλλαγές, ίσχυαν και τότε. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από μονοπρόσωπα όργανα (Διευθυντή σχολείου - Σχολικό Σύμβουλο) και κατατάσσονται σε κατηγορίες. Επιστροφή, λοιπόν, στο παρελθόν με το νέο - υποτίθεται - Π.Δ. (σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε .. !!)

«Το φάντασμα του επιθεωρητή» επιστρέφει ;

Η εκπαιδευτική κοινότητα θα δώσει τη μάχη και την πρότασή της για τη διασφάλιση της παιδαγωγικής ελευθερίας στα Σχολεία.

ΟΧΙ  ΣΤΗ  ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΝΑΙ  ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ:

a                   που αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων παραμέτρων στην εκπαιδευτική διαδικασία (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, υποδομές, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, κοινωνικά χαρακτηριστικά, διοικητική και παιδαγωγική υποστήριξη, επιμόρφωση κ.α.) και λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

a                   που κινείται στους άξονες:

1.                προγραμματισμός

2.                στοχοθεσία

3.                παρακολούθηση

4.                αξιολόγηση

από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο) με στόχο τη βελτίωση και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

a                   που απαντά στα ερωτήματα :

1.                τι προγραμματίζεται

2.                πώς εφαρμόζεται στην πράξη

3.                τι αξιολογείται

4.                πώς αποτιμάται το αποτέλεσμα

5.                ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται για τη βελτίωση

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (π.χ. της σχολικής μονάδας) συνδέει το προϊόν της αξιολόγησης με μέτρα διορθωτικά και πρωτοβουλίες ενισχυτικές του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.  Από το προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας πρέπει να προκύπτει όφελος, ποιότητα και αναβάθμιση της ίδιας της Εκπαίδευσης.  

Το εκπαιδευτικό έργο ΔΕΝ αξιολογείται από μονοπρόσωπα ΑΛΛΑ από συλλογικά όργανα.

Το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης  - σε καμία περίπτωση - δεν μπορεί να είναι προϊόν αποκλειστικά «αξιολογικής έκθεσης» και δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιείται ως πειθαρχικό μέτρο και να συνδέεται με την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού. 

Κανένα σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης δεν μπορεί να εφαρμοστεί και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να πετύχει αν δεν εξασφαλιστεί η αποδοχή και η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT