Γυμναστές στα σχολεία
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής καταγγέλλει ότι παρά τις τρεις φάσεις, τα κενά παραμένουν, σε πολλές περιοχές εκτεταμένα

Μπορεί κάθε σχολική χρονιά να ξεκινά με την ίδια υπόσχεση για «έγκαιρη στελέχωση», όμως η πραγματικότητα επιμένει να τη διαψεύδει. Μετά και την τρίτη φάση προσλήψεων, η εικόνα στα σχολεία δείχνει ξανά το ίδιο γνώριμο μοτίβο: κενά που παραμένουν, υπηρεσίες που αλληλοκατηγορούνται και αναπληρωτές που παρακολουθούν τις «διορθώσεις» να δημιουργούν νέα λάθη, αντί να λύνουν τα παλιά.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής παρεμβαίνει με μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση, αφήνοντας σαφή αιχμή ότι το πρόβλημα έχει πάψει να είναι τεχνικό και πλέον θυμίζει κάτι πιο μόνιμο: μια διοικητική δυσλειτουργία που, όπως σημειώνουν, υπονομεύει ευθέως τη λειτουργία των σχολείων και τα δικαιώματα των μαθητών.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.:

Η ανακοίνωση

Θέμα: «Όταν τα “λάθη” γίνονται κανόνας: Ποιος υπονομεύει τη στελέχωση των σχολείων;»

«Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), μετά και την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης προσλήψεων, οφείλει να τοποθετηθεί με απόλυτη ευθύνη: η φετινή διαδικασία αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διοικητικής ασυνέπειας και ουσιαστικής αδιαφορίας για τη δημόσια εκπαίδευση.

Από την πρώτη στιγμή είχαμε ενημερώσει με ακρίβεια για τα πραγματικά κενά.
Δεν αιφνιδιάσαμε κανέναν.
Δεν υπήρξε καμία ασάφεια.
Το Υπουργείο συμφώνησε στα νούμερα — όμως κάλυψε μόλις το ένα τρίτο, αποδίδοντας την απόκλιση σε «λάθη» των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Λίγο αργότερα, οι ίδιες Διευθύνσεις σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, υπέβαλαν υπερδιογκωμένες ανάγκες.
Άρα το «λάθος» διορθώθηκε με… μεγαλύτερο λάθος.
Η επαναλαμβανόμενη αυτή εικόνα δεν μπορεί πλέον να θεωρείται ανθρώπινο σφάλμα. Προσεγγίζει περισσότερο συστημική αποτυχία, είτε από ανικανότητα είτε από αδιαφορία.

Τα σχολεία όμως δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι να “ευθυγραμμιστούν” οι υπηρεσίες. Οι μαθητές δεν μπορούν να μπαίνουν στην τάξη χωρίς εκπαιδευτικούς. Οι αναπληρωτές δεν μπορούν να ζουν σε μόνιμη αναμονή επειδή η διοίκηση δεν μπορεί να συμφωνήσει με τον εαυτό της.

Παρά τις τρεις φάσεις, τα κενά παραμένουν, σε πολλές περιοχές εκτεταμένα — και με τρόπο που δεν μπορεί να αποδοθεί σε «τεχνικά λάθη».

Ακόμη σοβαρότερο είναι το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής, όπου η έλλειψη προσωπικού συνιστά όχι απλώς υπηρεσιακή καθυστέρηση αλλά καθαρή παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών στην υποστήριξη που δικαιούνται.

Αν το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη κονδυλίων, τότε η πολιτεία οφείλει να το δηλώσει ευθέως και να εξηγήσει γιατί η εκπαίδευση χρηματοδοτείται ως “υπόλοιπο προϋπολογισμού”.
Αν δεν είναι οικονομικό το ζήτημα, τότε η εικόνα που διαμορφώνεται είναι ακόμη πιο ανησυχητική: μια σταθερή διοικητική στάση που καταλήγει σε υποστελέχωση, καθυστερήσεις και διολίσθηση της ποιότητας της δημόσιας παιδείας.

Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση αυτή δεν είναι αποδεκτή.
Δεν είναι “συγκυριακή”.
Δεν είναι “τεχνική”.
Είναι αποτέλεσμα επιλογών — και οι επιλογές αυτές πρέπει να αλλάξουν άμεσα.

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής απαιτεί:

  • Άμεση κάλυψη όλων των εναπομενόντων κενών, χωρίς νέες δικαιολογίες.
  • Έλεγχο και εξορθολογισμό των στοιχείων των Διευθύνσεων, ώστε να μπει τέλος στις αυθαίρετες και αντικρουόμενες καταγραφές.
  • Προτεραιοποίηση της Ειδικής Αγωγής, με σεβασμό στις ανάγκες των μαθητών.
  • Σαφή πολιτική δέσμευση ότι η παιδεία δεν θα συνεχίσει να λειτουργεί με ευκαιριακές λύσεις και “μπαλώματα”.

Η κοινωνία αναμένει από την Πολιτεία σοβαρότητα, αξιοπιστία και συνέπεια.
Η εκπαίδευση δεν μπορεί να καταστεί πεδίο υποβάθμισης ούτε εργαλείο χειρισμού.
Αρνούμαστε να συμβιβαστούμε με μια παιδεία που διολισθαίνει σε συρρίκνωση, υποβιβασμό και αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεών της στο κοινωνικό σύνολο».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικά κενά
Γ’ φάση προσλήψεων: Πάνω από 9.000 κενά στα σχολεία - «Μετράμε χαμένες ώρες για τα παιδιά μας»
Συγχωνεύσεις τμημάτων, περικοπές στα ολοήμερα, αναπληρωτές σε καθεστώς “περιπλανώμενου θιάσου”
Γ’ φάση προσλήψεων: Πάνω από 9.000 κενά στα σχολεία - «Μετράμε χαμένες ώρες για τα παιδιά μας»