Thumbnail
«Tαβάνια πέφτουν, σχολεία πλημμυρίζουν στο εσωτερικό και στις αυλές τους με μια βροχή»

«Είναι εγκληματικό να θεωρούν τελευταία προτεραιότητα τα σχολεία μας που στεγάζουν ό,τι πολυτιμότερο υπάρχει στον κόσμο, τα παιδιά μας» επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης.

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης υποστηρίζει ότι «απέχουμε πολύ από τις συνθήκες που εγγυώνται την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των άλλων εργαζομένων στο σχολικό περιβάλλον».

«Βλέπουμε να γίνεται μάθημα σε ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες με 25-28 παιδιά στριμωγμένα σε παλιά, ασυντήρητα κτίρια, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, χωρίς μέριμνα έγκαιρης αποκατάστασης από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, χωρίς κανέναν αντισεισμικό έλεγχο ή πιστοποιητικά πυρασφάλειας και με δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα που συχνά καθιστούν τα κτήρια όχι μόνο δομικά, αλλά και στατικά επικίνδυνα» προσθέτει.

Στη συνέχεια, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «ταβάνια πέφτουν, σχολεία πλημμυρίζουν στο εσωτερικό και στις αυλές τους με μια βροχή, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, πολλές φορές μη ελεγμένες, είναι εκτεθειμένες στους μαθητές και η πτώση σοβάδων αποτελεί πλέον καθημερινότητα».

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να πραγματοποιηθούν από τις αρμόδιες επιτροπές των ΚΤΥΠ σε όλα τα σχολικά κτίρια έλεγχοι καταλληλότητας και επικινδυνότητας, να διενεργηθεί προσεισμικός έλεγχος, να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες επισκευές, να διασφαλιστούν με ζώνες πυρασφάλειας όσα σχολεία βρίσκονται κοντά σε δασικές εκτάσεις κ.α.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Σοβαρά ζητήματα στην ασφάλεια των σχολικών μονάδων

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Μια απλή ματιά στη σημερινή κατάσταση στα σχολεία είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς ότι απέχουμε πολύ από τις συνθήκες που εγγυώνται την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των άλλων εργαζομένων στο σχολικό περιβάλλον (καθαρίστριες, σχολικοί φύλακες, ειδικό βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.).

Βλέπουμε να γίνεται μάθημα σε ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες με 25-28 παιδιά στριμωγμένα σε παλιά, ασυντήρητα κτίρια, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, χωρίς μέριμνα έγκαιρης αποκατάστασης από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, χωρίς κανέναν αντισεισμικό έλεγχο ή πιστοποιητικά πυρασφάλειας και με δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα που συχνά καθιστούν τα κτήρια όχι μόνο δομικά, αλλά και στατικά επικίνδυνα.

Τρανή απόδειξη η ζοφερή πραγματικότητα εν έτει 2023: ταβάνια πέφτουν, σχολεία πλημμυρίζουν στο εσωτερικό και στις αυλές τους με μια βροχή, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, πολλές φορές μη ελεγμένες, είναι εκτεθειμένες στους μαθητές και η πτώση σοβάδων αποτελεί πλέον καθημερινότητα.

Καθώς μάλιστα δεν έχουν ληφθεί ποτέ ουσιαστικά μέτρα συντήρησης των σχολικών μονάδων, η συχνότητα των συμβάντων στα σχολεία είναι μεγαλύτερη το τελευταίο διάστημα.

Δεν  ξεχνάμε τον άδικο χαμό του μαθητή σε σχολική αυλή στις Σέρρες από την έκρηξη λέβητα, τις αυλόπορτες που καταπλακώνουν εκπαιδευτικούς,  τα παράθυρα που γκρεμίζονται δίπλα σε θρανία μαθητών, ενώ από τύχη δεν είχαμε ως τώρα σοβαρούς τραυματισμούς από τα ταβάνια που πέφτουν μέσα στις τάξεις, από τα απαρχαιωμένα εργαστήρια που βάζουν σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τρέμουμε δε με την ιδέα ενός σεισμού κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου!

Με βάση παλιότερα στοιχεία του ΟΣΚ μεγάλος αριθμός σχολείων δεν έχει χτιστεί σύμφωνα με τις αναγκαίες αντισεισμικές προδιαγραφές. Το γεγονός ότι υπάρχουν σχολεία που δεν πληρούν τους όρους της αντισεισμικής θωράκισης και σε έναν σεισμό κινδυνεύουν να καταρρεύσουν, ενώ η πολιτεία το γνωρίζει, δείχνει ότι το «πάμε κι όπου βγει» είναι ο κανόνας σε κάθε πτυχή της ζωής μας.

Τα σχολεία που στεγάζουν σήμερα τα παιδιά μας δεν είναι ούτε ασφαλή, ούτε σύγχρονα ˙ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που επιλέγουν και συνυπογράφουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές, αφού κινείται στις ίδιες ράγες που οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στο έγκλημα στα Τέμπη, στη λογική ότι προχωράει μόνο ό,τι φέρνει κέρδη και αφήνεται στο έλεος της τύχης ό,τι απαιτεί μεγάλο κόστος, πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα και την ασφάλεια των παιδιών. 

Είναι γνωστό ότι πάνω από το 50% των σχολικών κτιρίων είναι χτισμένα πριν από 40, 50 έως και 60 χρόνια, ενώ υπάρχουν και άλλα που προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τον έναν αιώνα λειτουργίας, δηλαδή αντικειμενικά η ανάγκη ελέγχου και συντήρησής τους είναι αυξημένη!

Αυτή την πολιτική του «κόστους-οφέλους» εμείς οι εκπαιδευτικοί τη γνωρίζουμε πολύ καλά στα Δημόσια Σχολεία: 1,8 δις λιγότερα τα τελευταία 11 χρόνια.

Όμως, βλέπουμε ότι για τη χρηματοδότηση μεγάλων επενδύσεων στην «πράσινη μετάβαση» το χρήμα ρέει άφθονο και με ταχύτατες διαδικασίες μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, τον κρατικό προϋπολογισμό και τα διάφορα επενδυτικά ταμεία. Αλλά για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, χρήματα δεν υπάρχουν! Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα προκάτ κτίσματα-κουτιά στον Δήμο Θεσσαλονίκης που στεγάζουν σχολικές μονάδες από το μεγάλο σεισμό του 1978 ως προσωρινή λύση (1ο ΓΕΛ, 31ο Γυμνάσιο, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ), ενώ εδώ και 45 χρόνια (!) δεν έχουν βρεθεί ακόμη τα χρήματα για να χτιστούν τα σχολεία που αξίζουν στους μαθητές μας!

Απαιτούμε:

 Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να πραγματοποιηθούν από τις αρμόδιες επιτροπές των ΚΤΥΠ σε όλα τα σχολικά κτίρια έλεγχοι καταλληλότητας και επικινδυνότητας (ταβάνια, σκεπές, υδρορροές, σκάλες, τζάμια, πόρτες, αυλές, σκέπαστρα, αλεξικέραυνα  κτλ.), πυρασφάλειας, ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, στατικής επάρκειας, εξόδων διαφυγής, τόσο από το κτίριο όσο και από τον αύλειο χώρο, και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας.

Να διενεργηθεί προσεισμικός έλεγχος όλων των βαθμών σε όλα τα σχολεία, όχι μόνο οπτικός. Να διαπιστωθούν όλες οι βλάβες που έχουν προκληθεί εξαιτίας της ελλιπούς στατικής επάρκειας και απουσίας ορθού αντισεισμικού σχεδιασμού.

Να γίνουν άμεσα όλες οι επισκευές που απαιτούνται για να λειτουργούν με ασφάλεια τα σχολεία.

Να διαμορφωθούν όλοι οι απαραίτητοι σχολικοί χώροι ώστε να είναι προσβάσιμοι σε άτομα με κινητικά προβλήματα (ράμπες, χώροι υγιεινής κλπ).

Να διασφαλιστούν με ζώνες πυρασφάλειας όσα σχολεία βρίσκονται κοντά σε δασικές εκτάσεις. Να καθαριστούν όσα χέρσα οικόπεδα και εγκαταλειμμένα κτίρια γειτνιάζουν με σχολικές μονάδες για την αποφυγή κινδύνου πυρκαγιάς, φιδιών και τρωκτικών.

Να ελεγχθεί η κατάσταση των δέντρων που βρίσκονται μέσα στις σχολικές αυλές και στον περιβάλλοντα χώρο.  

Να ερευνηθούν άμεσα ζητήματα κινδύνου που εγείρονται εξαιτίας του χωροταξικού σχεδιασμού των σχολικών κτιρίων (εγγύτητα σχολικών μονάδων κοντά σε επικίνδυνες βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βενζινάδικα, αρτηρίες ταχείας κυκλοφορίας, πηγές ακτινοβολίας κ.ά.).

Ενόψει του χειμώνα, να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης και ενδεχόμενης αναβάθμισης των καυστήρων των σχολείων.

Οι Δήμοι να προχωρήσουν άμεσα στον σχεδιασμό για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων όπου αυτό είναι απαραίτητο, εξασφαλίζοντας σύγχρονα και ασφαλή κτίρια για τους μαθητές μας.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της                Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης να αναλάβουν πρωτοβουλία και με αποφάσεις τους να απαιτήσουν εγγράφως από τους  Δήμους ευθύνης τους την πραγματοποίηση όλων των απαραίτητων ελέγχων με βάση τις ανάγκες του κάθε σχολείου.

Είναι εγκληματικό να θεωρούν τελευταία προτεραιότητα τα σχολεία μας που στεγάζουν ό,τι πολυτιμότερο υπάρχει στον κόσμο, τα παιδιά μας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος                                                                       Ο Γραμματέας

Τραγάκη  Δήμητρα                                                       Γαζάκης Αντώνης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει η λέξη "τύρβη";

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 12 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 12/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολογηση
Κέρκυρα: Εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών Παιδαγωγικές, διδακτικές, κοινωνικές και νομικές διαστάσεις»
ΣΕΠΕ Κέρκυρας: Όλες όλοι οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε αντάξιοι του ιστορικού και κοινωνικού ρόλου που μας αναλογεί, ενός ρόλου που νοηματοδοτείται...
Κέρκυρα: Εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών Παιδαγωγικές, διδακτικές, κοινωνικές και νομικές διαστάσεις»