αξιολόγηση
Οδηγός για του εκπαιδευτικούς: Πώς να απαντήσετε στις πιέσεις για αξιολόγηση

«Η απάντηση των εκπαιδευτικών και στην Αττική θα είναι όπως και στις υπόλοιπες περιοχές αντίστοιχη του ρόλου που μας αναλογεί και που μας διαχωρίζει από το σώμα των εντεταλμένων επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου.

«Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι, νεοδιόριστες/-οι  στην Αττική λαμβάνουν email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Πιθανά τις επόμενες μέρες  θα βρεθούν αντιμέτωπες/-οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν  ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, σε συνάντηση με τον αξιολογητή της/του για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/-τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της» προσθέτει.

«Ήδη γνωρίζουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι/-ες, μόνιμοι/-ες, αναπληρωτές/-τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν κι υπογράφουν μαζικά Απεργία – Αποχή» καταλήγει και δίνει κατευθύνσεις στους εκπαιδευτικούς για το πώς να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις που δέχονται.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου:

«Βήματα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση – Τι κάνουμε».

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Την Πέμπτη 13 Απριλίου 2023 ανέλαβαν καθήκοντα και στην Αττική οι  νέοι αξιολογητές – σύμβουλοι εκπαίδευσης, οι οποίοι θα αναλάβουν το έργο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η απάντηση των εκπαιδευτικών και στην Αττική θα είναι όπως και στις υπόλοιπες περιοχές αντίστοιχη του ρόλου που μας αναλογεί και που μας διαχωρίζει από το σώμα των εντεταλμένων επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, αυτών που ξεκάθαρα πλέον έχουν επιλέξει να ταχθούν με την πλευρά που λοιδορεί καθημερινά το δημόσιο σχολείο, που ενισχύει μόνο όσους και όσες μπορούν «από τη φύση τους», που μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κάτεργα, τη διδασκαλία σε παρεχόμενη υπηρεσία, τα παιδιά και τους γονείς σε πελάτες.

Ήδη από 13/4 δηλαδή μέσα στην περίοδο των πασχαλινών διακοπών  οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι, νεοδιόριστες/-οι  στην Αττική λαμβάνουν email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Πιθανά τις επόμενες μέρες  θα βρεθούν αντιμέτωπες/-οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν  ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, σε συνάντηση με τον αξιολογητή της/του για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/-τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της.

 Ήδη γνωρίζουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι/-ες, μόνιμοι/-ες, αναπληρωτές/-τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν κι υπογράφουν μαζικά Απεργία – Αποχή. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/-ες στις περιοχές που επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση υπογράφουν την Απεργία – Αποχή και μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων, τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Ενδεικτικά μόνο στην Κρήτη, ο αριθμός των αξιολογημένων νεοδιόριστων δεν ξεπερνά τους 50 σε σύνολο 570, ποσοστό μόλις 9%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα από τα νησιά του Ν.Α. Αιγαίου, την Πελοπόννησο και τη Μακεδονία,  τη Θράκη, την Ήπειρο, τα Ιόνια νησιά.   

Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/-ες παρακολουθούν τις συναντήσεις που διοργανώνονται από τους κατά τόπους Σ.Ε.Π.Ε. και τη Δ. Ο. Ε. προκειμένου να ενημερωθούν και να συσπειρωθούν στα σωματεία τους, ενισχύοντας τη συλλογική δράση και αντίσταση έναντι των «προσωπικών διαδρομών». Αυτοί είναι άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους  το ΥΠΑΙΘ δεν ανακοινώνει στοιχεία. Γιατί δεν έχει τι να πει! 

Τώρα είναι η ώρα και στην Αττική να δώσουμε αποφασιστικά την απάντηση πως η ατομική αξιολόγηση δεν θα επιτρέψουμε  να εμπεδωθεί και να κατοχυρωθεί στη συνέχεια ως καθεστώς σε όλη τη χώρα και σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης ώστε όλοι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, νεοδιόριστοι και παλαιότεροι, να γίνουμε σταθερά  «ημιμόνιμοι» υπό έλεγχο και υπό αίρεση. Ήδη  στην Αττική  η δήλωση Απεργίας Αποχής από την ατομική αξιολόγηση έχει υπογραφεί σε ποσοστό πάνω από το 85% των εκπαιδευτικών.

Βήματα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση – Τι κάνουμε

Ενημερώνουμε  άμεσα  το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου όταν:

  • Μας έρθει ενημέρωση από τη Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητήμας,
  • ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email  για να οριστεί η συνάντηση προσυνεννόησης,
  • ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας,
  • αλλά και σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές  ώστε να υπάρξει συντονισμένη παρέμβαση και από το σωματείο  και όλοι μαζί να σταματήσουμε τον αξιολογητή να μπει στην τάξη.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε μέιλ ή τηλέφωνα κ.λπ. την περίοδο των διακοπών του Πάσχα ή σε χρόνο εκτός του εργασιακού μας ωραρίου.

Τι κάνουμε:

  • Δεν απαντούμε σε κλήσεις που μπορεί να γίνουν μέσα στη περίοδο των διακοπών και ενημερώνουμε τα σωματεία μας.
  • Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ , την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον/την αξιολογητή/-τρια, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου  στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κ.λπ. Η  δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.
  • Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Σας έχουμε στείλει και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.
  • Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.
  • Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης
  • Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή  και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, έστω κι αν  γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν  ξεκινήσει.
  • Όταν οριστούν τα ζευγάρια αξιολογητή αξιολογούμενου ο αξιολογητής θα καλέσει σε συνάντηση προσυνεννόησης με μέιλ ή τηλεφωνικά.  Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.
  • Σε περίπτωση που ο/η αξιολογητής/-τρια ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει  απεργία – αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους συναδέλφους νεοδιόριστους την ημέρα που τους όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους τους συναδέλφους και συναδέλφισσεςπου συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των επισκέψεων των αξιολογητών. Η συμμετοχή στην Απεργία  - Αποχή  από τη ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.
  • Αν οι  αξιολογητές/-τριες επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν το συνάδελφο νεοδιόριστο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε.  Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του,  πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων  υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.
  • Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και φάση της διαδικασίας, ακόμα και αν έχουμε αναρτήσει ηλεκτρονικό φάκελο, ακόμα και αν έχουμε κανονίσει ή και προχωρήσει σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή /αξιολογήτρια, μπορούμε να υπογράψουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή και να σταματήσει η διαδικασία.

Νεοδιόριστοι, μόνιμοι, αναπληρωτές, σύσσωμος ο κλάδος απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας δηλώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα περάσει. Δεν θα περάσει η διάλυση του δημόσιου σχολείου, η απαξίωση των αναγκών των παιδιών, η κατάλυση των συναδελφικών σχέσεων, της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, για την οποία με τόσο σθένος μας επιμορφώνουν. Γιατί όλοι και όλες μας αντιλαμβανόμαστε πλέον τον εμπαιγμό, την απαξίωση, την υποκρισία κάθε λέξης και κάθε φράσης που βγαίνει από τα χείλη κάθε είδους ιθύνοντα. Γιατί ξέρουμε ότι η αξιολόγησή είναι το εύκολο υποκατάστατο για κάθε είδους ανεπάρκεια και έλλειψη από την πλευρά του κράτους. Γιατί ξέρουμε ότι η εργασίας μας, πόσο μάλλον οι ζωές των ανθρώπων της τάξης μας είναι για το κεφάλαιο και το κράτος αναλώσιμες και αντικαταστάσιμες.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα και επανειλημμένα: ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. Όσες εγκύκλιοι κι αν κυκλοφορήσουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να μας συναντήσουν, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα mail κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναπηρια
Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας και βίντεο ευαισθητοποίησης
Στην αυριανή εκδήλωση ευαισθητοποίησης θα συμμετέχουν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θα...
Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας και βίντεο ευαισθητοποίησης
κατανομή
Εκπαιδευτικοί: Αντιδράσεις για την τροπολογία «τοπικών προσκλήσεων» που πλήττει τα δικαιώματα των αναπληρωτών
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τροπολογία που θίγει τα δικαιώματα των αναπληρωτών
Εκπαιδευτικοί: Αντιδράσεις για την τροπολογία «τοπικών προσκλήσεων» που πλήττει τα δικαιώματα των αναπληρωτών
ypourgeio_paideias_ypaith.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη 2ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων 2025
Ο 2ος Εθνικός Διαγωνισμός Δεξιοτήτων 2025 θα διεξαχθεί το Σάββατο 15 Μαρτίου 2025 σε εργαστηριακά κέντρα (Ε.Κ.) στην Περιφέρεια Αττικής
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη 2ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων 2025