doe
Nick Paleologos / SOOC
Νέα ενιαία κείμενα για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δημοσιεύει η ΔΟΕ, τονίζοντας ότι «ακυρώνουμε στην πράξη την αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του Δημόσιου Σχολείου»

Νέα ενιαία κείμενα για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δημοσιεύει η ΔΟΕ, τονίζοντας ότι «ακυρώνουμε στην πράξη την αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του Δημόσιου Σχολείου».

«Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση», σημειώνεται σχετικά. 

Παράλληλα τονίζεται: «Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφεται (ή επικολλάται) η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων με τα κείμενα της ΔΟΕ  για τον προγραμματισμό, με όσους άξονες αποφασιστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων, όπως και πέρυσι. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η Δ.Ο.Ε. θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των δράσεων που προβλέπονται τους επόμενους μήνες».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Συνεχίζουμε τον αγώνα. Ακυρώνουμε στην πράξη την αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του Δημόσιου Σχολείου. Ακυρώνουμε στην πράξη την κατηγοριοποίηση σχολείων - μαθητών - εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

Ο νικηφόρος αγώνας ενάντια στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως αυτή προβλέπεται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020, όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021, συνεχίζεται με ενιαία, συλλογική και αποφασιστική στάση. Είναι αγώνας διαρκείας, αγώνας πολύμορφος.

Σήμερα, με οδηγό τον περσινό αγώνα του κλάδου, αποστέλλουμε τα πρώτα ενιαία κείμενα, ως απάντηση στον προβλεπόμενο προγραμματισμό και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Σημειώνεται ότι στη φάση αυτή πραγματοποιούνται οι ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με αποκλειστικό θέμα τον προγραμματισμό για το σχ. έτος 2022-23 όπου αποφασίζονται οι δράσεις που θα πραγματοποιηθούν και γίνεται ο ορισμός συντονιστή/στριας.

Στη λογική του Υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του απαντάμε ενιαία. Συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε και πάλι όλο το επόμενο διάστημα, εξασφαλίζοντας την οργάνωση κάθε σχεδίου δράσης σε κεντρικό επίπεδο από την Ομοσπονδία και όχι ανά σχολική μονάδα, με επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια, κοινές εκδηλώσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκοί φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε και φέτος, στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησης της σχολικής μονάδας που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.

Έχοντας ως παρακαταθήκη την εμπειρία των περσινών αγώνων,  ακυρώνουμε τη στόχευση του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, στην όρθωση μορφωτικών φραγμών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Οι αγώνες μας έχουν αποτέλεσμα. Οι επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., μέχρι σήμερα, δεν έχουν υλοποιηθεί.

Υπενθυμίζουμε:

  1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.
  2. Επισημαίνουμε ότι κάθε σχέδιο δράσης αποτελεί υπόθεση όλου του συλλόγου διδασκόντων και στόχος είναι να μην υπάρχει μερισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό οι σύλλογοι διδασκόντων κατά τον ορισμό συντονιστών/στριών των δράσεων, καλούνται να λειτουργήσουν με τον ενιαίο τρόπο που λειτούργησαν και πέρυσι.
  3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από αυτούς που έχουν επιλεγεί από τη Δ.Ο.Ε. Επιλέγουμε από τους άξονες της Δ.Ο.Ε. όσους χρειάζονται σε κάθε σχολική μονάδα.
  4. Τα κείμενα στόχο έχουν να: α. ενώσουν όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα, β. διατηρήσουν το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών, γ. ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης.

Τονίζουμε και πάλι ότι η ιδέα που διαπερνά τα κείμενα είναι ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δουλειά στα σχολεία βρίσκονται έξω από αυτά, και πάντως όχι στις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τάξη σε τάξη ή από σχολείο σε σχολείο. Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης. Η πλούσια δουλειά και οι παιδαγωγικές δράσεις  κάθε συλλόγου διδασκόντων για τους μαθητές του, σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζονται και εντείνονται.

Η συλλογική μας στάση απαντά στις απειλές, στη βία, στην ποινικοποίηση των αγώνων, στην περιφρόνηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Ενωμένοι/ες υπηρετούμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφεται (ή επικολλάται) η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων με τα κείμενα της ΔΟΕ  για τον προγραμματισμό, με όσους άξονες αποφασιστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων, όπως και πέρυσι. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η Δ.Ο.Ε. θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των δράσεων που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Συνεχίζουμε δυναμικά. Απευθυνόμαστε στους γονείς και την κοινωνία, διευρύνουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου με Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο (Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., γονείς, μαθητές, φοιτητές). Καλούμε όλους τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας, για την ενίσχυση του αγώνα να οργανώσουν τοπικές δράσεις και ενημερώσεις. Αναδεικνύουμε και αντιπαλεύουμε όλες τις πτυχές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, περικοπές, έλλειψη υγειονομικών μέτρων κλπ). Οι αγώνες μας συνδέονται με τους κοινωνικούς αγώνες και το εργατικό κίνημα.

Τα κείμενα:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΦΑΣΗ 1 2022 2023 ΤΕΛΙΚΟ

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΦΑΣΗ 1 2022 2023 ΤΕΛΙΚΟ

ΕΙΔΙΚΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΦΑΣΗ 1 2022 2023 ΤΕΛΙΚΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επιβίβαση σε αεροπλάνο
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Το ρούχο που πρέπει να αποφεύγετε οπωσδήποτε στις πτήσεις σας, σύμφωνα με μία αεροσυνοδό - Γιατί δεν πρέπει να βγάζουμε τα παπούτσια μας στο...
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Πιερρακάκης
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
Πανελλαδικές 2024: Με σκοπό το υπουργείο Παιδείας να «διασκεδάσει» τον νέο νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα ανακοινώσει λίγες περισσότερες θέσεις...
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας