Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας εύχεται μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους τους συναδέλφους. Καλωσορίζουμε τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους δίνοντας την υπόσχεση στους δεύτερους ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να καλυφτούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς.
Το Δ.Σ. του συλλόγου και μέσα στο καλοκαίρι πήρε πρωτοβουλίες για να διεκδικήσει το άνοιγμα των σχολείων να γίνει με όρους που θα εξασφαλίζονται όλα τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.
Μερικές μέρες μετά την αρχή της σχολικής χρονιάς κάνουμε τις εξής επισημάνσεις :
- Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν τα περιβόητα μέτρα για την αντιμετώπιση του Covid στα σχολεία, δηλαδή το απόλυτο τίποτα! Διαπιστώνουμε για ακόμα μία φορά ότι η κυβέρνηση αφήνει εκτεθειμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι για μία ακόμα φορά δεν υπάρχει καμία ειδική μέριμνα .
Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη των κενών που θα δημιουργηθούν στα σχολεία από εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν.
Τεράστιο ζήτημα υπάρχει με την άδεια των αναπληρωτών.
Καταργείται η υποχρέωση για self-test στους μαθητές, ώστε, είτε να μη γίνεται καθόλου, είτε να γίνεται με ευθύνη και έξοδα των γονιών, όταν εμφανιστούν συμπτώματα. Για μια ακόμα φορά, οι γονείς θα βάλουν το χέρι στην τσέπη σε περίπτωση υποψίας κρούσματος.
Από την άλλη και ενώ όλα τα μέτρα έχουν χαλαρώσει( πχ. προαιρετική χρήση μάσκας κλπ) οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί καθώς και οι μη πλήρως εμβολιασμένοι οφείλουν να κάνουν με δικά τους έξοδα ένα rapid – test την εβδομάδα.! Πρόκειται για ένα μέτρο χωρίς καμία επιδημιολογική λογική, που έχει καθαρά τιμωρητικό χαρακτήρα.
Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας για οποιονδήποτε διαχωρισμό μεταξύ εκπαιδευτικών αλλά και ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές σε ότι αφορά τη διαχείριση του Covid.
Αντί η κυβέρνηση να πάρει μέτρα για την παρακολούθηση του κορονοϊού στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, επικαλείται ξανά την περιβόητη ατομική ευθύνη.
- Απαιτούμε δωρεάν, επαναλαμβανόμενα self-tests . Επίσης, δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης για rapidtest στις δημόσιες δομές υγείας για όλους όταν κρίνεται απαραίτητο.
- 15 μαθητές ανά τάξη.
- Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.
- Τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση έχουν πραγματοποιηθεί 25.000 διορισμοί γεγονός που είναι θετικό και πρέπει να συνεχιστεί αλλά όχι αρκετό καθώς παράλληλα το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου προέβη στην πρόσληψη 32.000 αναπληρωτών που σημαίνει ότι ο μεγάλος αριθμός αναπληρωτών στην Ά φάση προσλήψεων αποδεικνύει αυτό που χρόνια ο κλάδος υποστηρίζει : Οι συνάδελφοι αναπληρωτές στην πλειοψηφία τους καλύπτουν πραγματικά κενά και οριστική λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς .
Στον νομό μας με το άνοιγμα των σχολείων τα κενά παραμένουν πολλά.
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην ειδική αγωγή και σε συγκεκριμένες ειδικότητες στην πρωινή ζώνη.
Ενδεικτικά αναφέρουμε : Στα Τ.Ε δασκάλων κενά 20 ΤΕ νηπιαγωγών 9, ΖΠΕ 28 , παράλληλη στήριξη 35.
Εκατοντάδες παιδιά στην ειδική αγωγή δεν έχουν τον δάσκαλό τους !!
Στην πρωινή ζώνη αναφέρουμε ενδεικτικά : κενά εικαστικών 18 , θεατρικής αγωγής 10 ,πληροφορικής 10 .
Μιλάμε για δεκάδες σχολεία που δεν έχουν εκπαιδευτικούς των παραπάνω ειδικοτήτων.
Η οδηγία του υπουργείου να καλυφθούν τα κενά στην παράλληλη στήριξη με ανάθεση δυο και τριών παιδιών σε έναν εκπαιδευτικό είναι απαράδεκτη. Εκπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας δεν ανεχόμαστε. Απαιτούμε να καλυφθούν όλα τα κενά .
Να γίνει μια δεύτερη φάση αποσπάσεων αφού τελειώσει η αποτύπωση των κενών έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους συνάδελφους που μέχρι σήμερα δεν έχουν πάρει απόσπαση να υπηρετήσουν και φέτος κοντά στο σπίτι τους κάτι που και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεσμεύτηκε σε πρόσφατη τρίτη συνάντηση που υπήρξε μαζί του με τους συνδικαλιστικά αναγνωρισμένους αιρετούς εκπροσώπους μας στο ΠΥΣΠΕ.
- Το καλοκαίρι η Υπουργός παιδείας ανακοίνωσε την επέκταση της λειτουργίας του ολοήμερου μέχρι 5.30μ.μ. Το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών και στην περιοχή μας να συμμετέχουν στο διευρυμένο ωράριο δικαιώνει τα όσα είπαμε από την πρώτη στιγμή, ότι για ένα σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας χρειάζονται υποδομές, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και πρόγραμμα που θα διαπαιδαγωγεί και θα μορφώνει. Και σίγουρα δεν χρειάζεται επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις. Παράλληλα χρειάζεται οργάνωση και προετοιμασία καθώς και διαβούλευση με τα αρμόδια όργανα για την εφαρμογή ενός τέτοιου σοβαρού θεσμού. Δε γίνεται σχεδόν όλα τα σχολεία της Πάτρας να επιλέγονται για διευρυμένο ολοήμερο . Έπρεπε να γίνει από πριν μια μελέτη για το ποια σχολεία έχουν τις δυνατότητες αλλά και την ανάγκη να υποστηρίξουν το διευρυμένο Ολοήμερο (πχ. Σχολεία με ήδη πολύ μεγάλο αριθμό στο κανονικό Ολοήμερο ).
- Τέλος δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε τις δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στα σχολεία και τις ποινές που θα επιβληθούν στις σχολικές επιτροπές και στους δήμους που δεν θα πιάσουν τους στόχους .
Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε αναδείξει το ζήτημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Τα χρήματα της επιχορήγησης δεν έφταναν για να καλύψουν βασικές ανάγκες των σχολείων.
Τα ερωτήματα λοιπόν είναι απλά.
Πόσο λιγότερο θα πρέπει να λειτουργούν τα καλοριφέρ;
Πώς τα σχολεία θα πληρώσουν βασικά αναλώσιμα ( καθαριστικά , χαρτικά) , ρεύμα και πετρέλαιο όταν οι τιμές τους έχουν σχεδόν διπλασιαστεί;
Σα Σύλλογος δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε το διπλασιασμό της κρατικής επιχορήγησης έτσι ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργούν καλύπτοντας τις βασικές ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη