Συντονιστές – Μέντορες: «Προσβλητικές διατάξεις που δημιουργούν ιεραρχίες στο σύλλογο καθηγητών»
«Μετατρέπουν τον διευθυντή από συνάδελφο σε αφεντικό και “νομιμοποιούν” την απλήρωτη εργασία»

«Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν ρόλο συντονιστή τάξης (π.χ. όλη την Α΄ Λυκείου) ή γνωστικού πεδίου (π.χ. όλων των φιλολόγων), ενώ οι μέντορες …καθοδηγούν τους νεοδιόριστους και τους νεοτοποθετηθέντες στο σχολείο (εφόσον αυτοί έχουν μέχρι 5 χρόνια προϋπηρεσίας). Συντονιστές και μέντορες ορίζονται από τον διευθυντή και η θητεία τους προσμετράται στην αξιολόγηση» υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

 Στη συνέχεια, χαρακτηρίζει «προσβλητικές» τις διατάξεις «που δημιουργούν ιεραρχίες μέσα στον ίδιο τον σύλλογο των καθηγητών, μετατρέπουν τον διευθυντή από συνάδελφο σε αφεντικό και «νομιμοποιούν» την απλήρωτη εργασία. Οι συντάκτες του νόμου ουδόλως ενδιαφέρονται για «βελτιωτική αξιολόγηση», όπως διατυμπανίζουν· σκοπός τους είναι η υποταγή του εκπαιδευτικού και η μετατροπή του σχολείου σε γραφειοκρατική μονάδα που θα αναζητά μόνη της τους πόρους λειτουργίας της».

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καλεί τους διευθυντές των σχολείων να μην σπεύσουν να ξεκινήσουν διαδικασίες εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων, τους συλλόγους διδασκόντων να εκδώσουν ψηφίσματα αντίθεσης και τον κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά να δηλώσει απροθυμία ανάληψης των σχετικών καθηκόντων.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

ΜΕΝΤΟΡΕΣ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΚΑΙ …ΑΛΛΑ ΚΑΙΝΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ

Ενημέρωση και κάλεσμα της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για αποχή από τις συγκεκριμένες διαδικασίες

Στις 25/8/2022 η κυβέρνηση δημοσίευσε στο ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 τρεις υπουργικές αποφάσεις προκειμένου για την υλοποίηση των άρθρων 89, 92 και 93 του νόμου 4823/2021 της Κεραμέως για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους ενδοσχολικούς συντονιστές και τους μέντορες.

Σύμφωνα με τις αναφερθείσες διατάξεις οι εκπαιδευτικοί όμιλοι επεκτείνονται σε όλα τα σχολεία, λειτουργούν μετά τη λήξη του προγράμματος διδασκαλίας αλλά οι ώρες τους δεν προσμετρώνται στο ωράριο των εκπαιδευτικών. (Πρόβλεψη που ισχύει ακόμα στα Πειραματικά και Πρότυπα). Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν ρόλο συντονιστή τάξης (π.χ. όλη την Α΄ Λυκείου) ή γνωστικού πεδίου (π.χ. όλων των φιλολόγων), ενώ οι μέντορες …καθοδηγούν τους νεοδιόριστους και τους νεοτοποθετηθέντες στο σχολείο (εφόσον αυτοί έχουν μέχρι 5 χρόνια προϋπηρεσίας). Συντονιστές και μέντορες ορίζονται από τον διευθυντή και η θητεία τους προσμετράται στην αξιολόγηση.

Πρόκειται για προσβλητικές διατάξεις που δημιουργούν ιεραρχίες μέσα στον ίδιο τον σύλλογο των καθηγητών, μετατρέπουν τον διευθυντή από συνάδελφο σε αφεντικό και «νομιμοποιούν» την απλήρωτη εργασία. Οι συντάκτες του νόμου ουδόλως ενδιαφέρονται για «βελτιωτική αξιολόγηση», όπως διατυμπανίζουν· σκοπός τους είναι η υποταγή του εκπαιδευτικού και η μετατροπή του σχολείου σε γραφειοκρατική μονάδα που θα αναζητά μόνη της τους πόρους λειτουργίας της.

Για αυτούς τους λόγους είναι σημαντικό να μην διευκολύνουμε τα σχέδια της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα ερευνήσουμε τις νομικές δυνατότητες μη εφαρμογής του ΦΕΚ 4509 και καλούμε:

Τους διευθυντές των σχολείων να μην σπεύσουν να ξεκινήσουν διαδικασίες εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων. Άλλωστε η προθεσμία είναι μέχρι τέλος Σεπτέμβρη.

Τους συλλόγους διδασκόντων να εκδώσουν ψηφίσματα αντίθεσης στις συγκεκριμένες διατάξεις και να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για τυχόν περιπτώσεις πίεσης ή αυθαιρεσίας από στελέχη της εκπαίδευσης.

Τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά να δηλώσει απροθυμία ανάληψης των σχετικών καθηκόντων και, εφόσον του ανατεθούν, να μην συμβάλλει με τη στάση του στη δημιουργία σχέσεων ιεραρχίας/ «αυθεντίας» εντός του συλλόγου και στην κανονικοποίηση της απλήρωτης εργασίας.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να ερευνήσει άμεσα τη δυνατότητα κήρυξης απεργίας – αποχής από την Υ.Α. – κάτι που ήδη έκανε το Δ.Σ. της ΔΟΕ  –  και τον νόμο συνολικά.

Για το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε.Ρ.

Ο Πρόεδρος

Ο Γεν. Γραμματέας

Σουρουλής Χρήστος

Αρσενάκης Αρσένιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"