Παρά το γεγονός πως διανύουμε τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου, πολλά ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί ακόμη, ενώ η Β΄ φάση εγγραφών δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με ανακοίνωσή τους, πολλοί μαθητές ενώ έκαναν την εγγραφή από γυμνάσιο σε ΕΠΑΛ, βρέθηκαν εκτός της επιλογής τους λόγω της αδυναμίας των σχολείων να δεχτούν μαθητές για λόγους υλικοτεχνικής υποδομής με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκονται στον «αέρα».
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την άμεση ανακοίνωση της Β' φάσης των εγγραφών στα ΕΠΑΛ και να γίνουν υπηρεσιακές μεταβολές σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου το οποίο οριστικοποίησε τα τμήματα ακόμη από τον Ιούλιο. Η ολοκλήρωση των εγγραφών στα ΕΠΑΛ έγινε τον Ιούλιο, γεγονός που σημαίνει ότι με κλειστά σχολεία πολλοί μαθητές δεν κατάφεραν να εγγραφούν αφού προσέφευγαν πάντα στο σχολείο για να κάνουν την εγγραφή λόγω αδυναμίας των γονέων και των ίδιων να χειριστούν την ηλεκτρονική δήλωση εγγραφών.
Πολλοί μαθητές, ενώ έκαναν την εγγραφή από γυμνάσιο σε ΕΠΑΛ, βρέθηκαν εκτός της επιλογής τους λόγω της αδυναμίας των σχολείων να δεχτούν μαθητές για λόγους υλικοτεχνικής υποδομής με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκονται στον «αέρα».
Πάρα πολλοί μαθητές που δεν πρόλαβαν τις προθεσμίες, αλλά και άλλοι που έδωσαν Πανελλήνιες και δεν πέρασαν (πανηγυρίζει και πάλι η κυβέρνηση που τους απάλλαξε από αυτό τον βραχνά…) θέλουν να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ. Οι μετεξεταστέοι του Σεπτεμβρίου σε κάποια σχολεία αποτελούν μεγάλο αριθμό δεν έχουν ακόμη γραφτεί ούτε στα Γυμνάσια που φοιτούν, ούτε και στα ΓΕΛ/ΕΠΑΛ που πρόκειται να φοιτήσουν.
Ένα μεγάλο μέρος των τμημάτων που δεν ανταποκρίνεται στον εκάστοτε αριθμό μαθητών που ορίζουν διαχρονικά οι ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ για τη δημιουργία τμήματος Προσανατολισμού στα ΓΕΛ και Τομέα ή ειδικότητας στα ΕΠΑΛ έχουν ήδη χαρακτηριστεί «ολιγομελή», δεν εγκρίθηκαν από την Περιφέρεια γιατί δεν είχαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών και παραπέμπονται στο Υπουργείο για έγκριση με την γνωστή κάθε χρόνο ψυχοφθόρα διαδικασία για γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς φτάνοντας περίπου τον Οκτώβριο για να διευθετηθούν τα τμήματα, αν αυτό συμβεί στην καλύτερη περίπτωση. Στα ΕΠΑΛ, όπως κάθε χρόνο, αυτά τα τμήματα έχουν «κοκκινίσει» στο myschool και δεν επιτρέπουν εγγραφές τον Σεπτέμβριο. Ένας φαύλος κύκλος μέσα στον οποίο βρίσκονται κάθε νέα σχολική χρονιά εγκλωβισμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί, αλλά κυρίως η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία.
Διανύουμε τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου, τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί, οι μετεγγραφές έπονται και η Β΄ φάση των εγγραφών στα ΕΠΑΛ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Ωστόσο σε πολλές Διευθύνσεις της χώρας όπως και στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, γίνονται υπηρεσιακές μεταβολές με πρόσφατη τη συμπλήρωση ωραρίου με βάση κενά και πλεονάσματα που σε λίγες μέρες …δεν θα ισχύουν. Συγκεκριμένα, η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ζητά από τα σχολεία κενά και πλεονάσματα (χωρίς τον υπολογισμό των ολιγομελών τμημάτων που δεν έχουν εγκριθεί;) και από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση συμπλήρωσης ωραρίου στα τυφλά (!) μέχρι την Παρασκευή 26/8 χωρίς να έχουν γνωστοποιηθεί τα κενά .
Το αποτέλεσμα αυτής της παράταιρης διαδικασίας είναι να κρίνονται συνάδελφοι ως υπεράριθμοι ή πλεονασματικοί για κάποιες ώρες και να τους ζητείται με αίτηση να δηλώσουν προτίμηση προκειμένου να μετακινηθούν από τα σχολεία της οργανικής τους. Το ίδιο ισχύει για τους συναδέλφους που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή έχουν αποσπαστεί.
Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα: γιατί γίνονται υπηρεσιακές μεταβολές ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί εγγραφές, μετεγγραφές, εγκρίσεις ολιγομελών; Γιατί επιλέγεται να ταλαιπωρηθούν τόσοι συνάδελφοι; Γιατί δεν ανακοινώνεται το χρονοδιάγραμμα της Β΄ φάσης των εγγραφών στα ΕΠΑΛ; Γιατί δεν ανακοινώνονται άμεσα οι εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων ώστε να αποφευχθεί όλη αυτή η ταλαιπωρία εκπαιδευτικών και σχολείων; Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που, εξ αιτίας όλων των παραπάνω δεδομένων, κρίνονται τώρα υπεράριθμοι, που θα πρέπει να μετακινηθούν για συμπλήρωση ωραρίου και τελικά προκύψουν ώρες στο σχολείο τους; Ή το ακόμη χειρότερο σενάριο όπου διαφαίνεται η πρόθεση του Υπουργείου να μην εγκρίνει τα ολιγομελή τμήματα αφού στις προϋποθέσεις για την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων είναι και η ύπαρξη εκπαιδευτικού.
Απαιτούμε:
• Να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων υπολογίζοντας ολιγομελή, νέες εγγραφές, μετεγγραφές κλπ.
• Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, σε όλες τις ειδικότητες και στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν νέα, όπου χρειάζεται. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία.
• Απαιτούμε 15 μαθητές ανά τμήμα για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους. Με βάση αυτό να καθοριστεί η συγκρότηση των τμημάτων και οι προσλήψεις. Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα για «σπάσιμο» τμημάτων και να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή».
Παράσταση αντιπροσωπείας του ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ την Παρασκευή 26/8 στις 10.30 πμ στην ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη