Νηπιαγωγείο - Παιδικός Σταθμός
Διαδικτυακό ψήφισμα στο Avaaz για τις ανισότητες στο διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών

Διαδικτυακό ψήφισμα για την αποκατάσταση της ισονομίας και της ισότητας του ωραρίου Νηπιαγωγών διοργανώνουν οι εκπαιδευτικοί μέσω της πλατφόρμας του Avaaz.org.

«Αν και το (διδακτικό) ωράριο των Νηπιαγωγών υπολογίζεται κατά τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας υπάρχουν σημαντικές διαφορές που δημιουργούν σημαντικές ανισότητες και μεταξύ μας και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Νηπιαγωγών.

Όπως αναφέρουν, «στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων όλης της χώρας (96%), δεν υπάρχει καμιά μείωση ωραρίου των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε αυτά σε σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας και η δε Προϊσταμένη καλείται να υποστηρίξει το διοικητικό έργο με πλήρες διδακτικό ωράριο και με πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας». 

«Ο τρόπος υπολογισμού του ωραρίου των υπόλοιπων εκπαιδευτικών γίνεται σε 45λεπτα, οπότε από 8:15 έως 1:15 είναι 6 διδακτικές ώρες για το Δημοτικό, ενώ για το Νηπιαγωγείο 5 διδακτικές ώρες» επισημαίνουν.

Στη συνέχεια, τονίζουν ότι «υπάρχει ανισότητα διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων και των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά και σε σχέση με το αν έχουν πρωινή υποδοχή ή όχι (διαφορές 15, 30, 45 λεπτών καθημερινά ως προς τον διδακτικόχρόνο απασχόλησης)».

«Το διδακτικό ωράριο Προϊσταμένων και η  μείωσή του για παροχή διοικητικού έργου καθορίζεται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου (πρωινή υποδοχή ή όχι), γεγονός που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ Προϊσταμένων ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων.

Υπάρχει επιτηδευμένη σύγχυση σχετικά με το πότε αρχίζει και πότε λήγει το διδακτικό ωράριο και τι περιλαμβάνει αυτό» καταλήγουν.

Από την πλευρά του, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου καλεί τους εκπαιδευτικούς-μέλη του σωματίου να προσυπογράψουν το συγκεκριμένο διαδικτυακό ψήφισμα εδώ.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου:

« Συλλογή υπογραφών για το ωράριο των νηπιαγωγών».

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου υιοθετεί το κείμενο – ψήφισμα του Συντονιστικού των Νηπιαγωγών αναφορικά με το ωράριο των Νηπιαγωγών και συμμετέχει στη δράση συλλογής υπογραφών για το ωράριο των Νηπιαγωγών διεκδικώντας ισότητα και ισονομία για όλες/όλους τις τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης. Καλούμε τις/τους συναδέλφους – μέλη του σωματείου μας να προσυπογράψουν όλοι/όλες το επισυναπτόμενο κείμενο στην παρακάτω ηλεκτρονική φόρμα συλλογής υπογραφών:  https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/upourgeio_paideias_kai_threskeumaton_bouleutes_did_orario_nepiagogon_isoteta_kai_isonomia_gia_olous_tous_ekpaideutikous/?tolOcfb

 

ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ – ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

                             ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 
                        https://syntonistikonip.blogspot.com
                                            15/5/2022 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 

Συνάδελφοι, τo Συντονιστικό Νηπιαγωγών ξεκινάει τη συγκέντρωση υπογραφών συναδέλφων Νηπιαγωγών προκειμένου να λειτουργήσει ως μέσο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας για την αποκατάσταση της ισονομίας και της ισότητας του ωραρίου Νηπιαγωγών. Η αρχή της ισότητας προσδιορίζεται με βάση το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, με την οποία, όπως είναι γνωστό, καθιερώνεται, όχι μόνον η ισότητα των Ελλήνων απέναντι στο νόμο, αλλά και η ισότητα του νόμου απέναντι σε αυτούς και με τις ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, σύμφωνα με τις οποίες προστατεύεται το δικαίωμα στην εργασία και ό,τι συνδέεται με αυτήν.

Για την προώθησή του αιτήματος, και με βάση τις θέσεις του κλάδου, ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΜΕΣΑ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΣΕ ΔΟΕ – ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΜΕ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟ ΜΕΣΟ.  

Όπως ήδη γνωρίζετε και μετά τους συνεχείς αγώνες που δώσαμε μαζί (Συντονιστικό Νηπιαγωγών – Σύλλογοι Π. Ε. – ΔΟΕ) με όλη τη βάση του κλάδου των Νηπιαγωγών, το ωράριο των Νηπιαγωγών νομοθετήθηκε το 2013 με το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013, σύμφωνα με τον οποίο ενσωματώθηκε στο άρθρο 12 του ν.1566/1985 (Α΄24) η παράγραφος 7 που ορίζει:«7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του». 

Παρόλα αυτά, η νομοθέτηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών δεν ακολουθήθηκε από την Υπουργική Απόφαση που ήταν αναγκαία για την εφαρμογή  του. Μετά από τις συνεχείς πίεση όλων μας (προς το Υπουργείο Παιδείας και τις Γ.Σ. Αντιπροσώπων ΔΟΕ) η Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε  τρία χρόνια μετά. Με την Υπουργική Απόφαση αριθ. 127187/E1/01-08-2016 (Φ.Ε.Κ. 2524/2016) ορίστηκε το ΕΩΠ του Νηπιαγωγείου ενιαία με το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, όπως ισχύει έως σήμερα (Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία), χωρίς όμως να ληφθούν υπόψιν οι προτάσεις του Συντονιστικού Νηπιαγωγώνπου έφεραν τις υπογραφές χιλιάδων Νηπιαγωγών.  

Αν και το (διδακτικό) ωράριο των Νηπιαγωγών υπολογίζεται κατά τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας υπάρχουν σημαντικές διαφορές που δημιουργούν σημαντικές ανισότητες και μεταξύ μας και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα:

Στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων όλης της χώρας (96%), δεν υπάρχει καμιά μείωση ωραρίου των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε αυτά σε σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας και η δε Προϊσταμένη καλείται να υποστηρίξει το διοικητικό έργο με πλήρες διδακτικό ωράριο και με πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας. 

Ο τρόπος υπολογισμού του ωραρίου των υπόλοιπων εκπαιδευτικών γίνεται σε 45λεπτα, οπότε από 8:15 έως 1:15 είναι 6 διδακτικές ώρες για το Δημοτικό, ενώ για το Νηπιαγωγείο 5 διδακτικές ώρες.

Υπάρχει ανισότητα διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων και των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά και σε σχέση με το αν έχουν πρωινή υποδοχή ή όχι (διαφορές 15, 30, 45 λεπτών καθημερινά ως προς τον διδακτικόχρόνο απασχόλησης).

Το διδακτικό ωράριο Προϊσταμένων και η  μείωσή του για παροχή διοικητικού έργου καθορίζεται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου (πρωινή υποδοχή ή όχι), γεγονός που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ Προϊσταμένων ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων.

Υπάρχει επιτηδευμένη σύγχυση σχετικά με το πότε αρχίζει και πότε λήγει το διδακτικό ωράριο και τι περιλαμβάνει αυτό. Συγκεκριμένα, ο χρόνος προσέλευσης και αποχώρησης των νηπίων δεν θεωρείται διδακτικός χρόνος. Να επισημάνουμε επίσης, όπως αναφέρεται σε παλαιότερο υπόμνημά μας, ότι «η θέσπιση ανομοιόμορφων ωραρίων στους νηπιαγωγούς, χωρίς αυτή η διάκριση να δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος και χωρίς μάλιστα να προβλέπεται είτε ανάλογη αμοιβή, είτε ανάλογη κλιμάκωση, ανάλογα, π.χ. με τα έτη υπηρεσίας, όπως προβλέπει το άρθρο 13 Ν. 1566/85 έρχεται σε αντίθεση προς το άρθρο 119 της Συνθήκης της Ρώμης, η οποία αποτελεί εσωτερικό δίκαιο της χώρας και σύμφωνα με την οποία όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως φύλλου ή άλλης διάκρισης δικαιούνται ίσης αμοιβής και αναγνώρισης για ίσης αξίας εργασία που παρέχουν».

Για το λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαίο, να θεσπιστούν συγκεκριμένοι και δίκαιοι όροι παροχής της εργασίας μας. 
ΖΗΤΑΜΕ:

εφαρμογή του νόμου για όλα τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία - Νηπιαγωγεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα του σχολείου.   

υπολογισμό του ωραρίου των Νηπιαγωγών με τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Η διδακτική ώρα διαρκεί έως 45 λεπτά της ώρας, όπως δηλ. ισχύει και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. 

η υποδοχή & αποχώρηση, η ώρα σίτισης και το διάλειμμα (μόνιμη εφημερία για τους/τις Νηπιαγωγούς) να λογίζονται ως διδακτικό ωράριο, καθότι στη διάρκειά τους οι Νηπιαγωγοί διδάσκουν στάσεις ζωής και σε καμιά περίπτωση δεν επιτελούν απλή επιτήρηση, ενώ αντίθετα απαιτείται επαυξημένη προσοχή. 

Με τις υπογραφές μας, καλούμε τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. να προτείνουν και να διεκδικήσουμε με όλα τα δυνατά μέσα τις παρακάτω τροποποιήσεις. 

Στην ΥΑαρ. 127187/Ε1/2016 το παρακάτω πεδίο να διατυπωθεί ως εξής:Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων.

Στο άρθρο 49 του Ν. 4547/2018 να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω αλλαγές: Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία – Νηπιαγωγεία, ορίζεται ως εξής:

Διευθυντές έως 5θεσίων δημοτικών σχολείων  - Νηπιαγωγείων, ώρες 18.

Διευθυντές 6θέσιων μέχρι και 9θέσιων δημοτικών σχολείων - Νηπιαγωγείων, ώρες 10.      

Διευθυντές 10θέσιων και 11θέσιων δημοτικών σχολείων, ώρες 8. 

Διευθυντές 12θέσιων και πάνω δημοτικών σχολείων, ώρες 6.

Εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων - Νηπιαγωγείων: αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας, ώρες 24, αν έχουν από 10 μέχρι 15 έτη υπηρεσίας, ώρες 23, αν έχουν από 15 μέχρι 20 έτη υπηρεσίας, ώρες 22 και αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας, ώρες 21.

    3.  Ο τρόπος υπολογισμού της διδακτικής ώρας να είναι κοινός για όλη   την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (δημοτικά σχολεία, Νηπιαγωγεία), δηλαδή να διαρκεί έως 45 λεπτά της ώρας. 

https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/upourgeio_paideias_kai_threskeumaton_bouleutes_did_orario_nepiagogon_isoteta_kai_isonomia_gia_olous_tous_ekpaideutikous/?tolOcfb

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2022.jpg
Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για τα τμήματα θετικών επιστημών και τα Πολυτεχνεία Αθηνών και Κρήτης
Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων