Σε πρόταση νομοθετικής ρύθμισης που θα κατατεθεί στη Βουλή προχωράει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» σχετικά με το ωράριο των Νηπιαγωγών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία.
Ολόκληρη η ανακοίνωση
«Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Εδώ και μήνες τα εκπαιδευτικά σωματεία μας, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε., μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις, πανελλαδικές συσκέψεις και με την πανελλαδική ημέρα κινητοποίησης την 1η του Μάρτη 2022, φέραμε ξανά στην επιφάνεια τα τεράστια προβλήματα της Προσχολικής Αγωγής και της διαχρονικής αδικίας με το ωράριο των Νηπιαγωγών.
Αναδείξαμε με εμφατικό τρόπο ότι δεν πάει άλλο με την απαξίωση της δουλειάς των Νηπιαγωγών, με τον φόρτο εργασίας, με την ανύπαρκτη στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ. Τώρα είναι ώρα να κλιμακώσουμε αυτή την προσπάθεια, να απαιτήσουμε και να επιβάλουμε λύσεις. Δεν μας αρκούν τα λόγια συμπάθειας, τα ναι μεν αλλά. Με την πρόταση για νομοθετική ρύθμιση που προτείνουμε και τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε στην Βουλή, καλούμε την κυβέρνησης της Ν.Δ., το ΥΠΑΙΘ και όλα τα κόμματα να πάρουν θέση, να τοποθετηθούν ξεκάθαρα στο κρίσιμο αυτό ζήτημα.
Το σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης είναι ανοιχτό σε παρατηρήσεις και νομοτεχνικές βελτιώσεις που δε θα αλλάξουν τη βασική του ουσία.
Καλούμε όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε., να συνυπογράψουν την πρόταση και να συντονίσουμε την πίεση προς την κυβέρνηση. Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε να αναλάβει τις ευθύνες του, να υιοθετήσει την πολύ συγκεκριμένη πρόταση που καταθέτουμε και, αν χρειαστεί, να τη βελτιώσει με τη βοήθεια της νομικής συμβούλου. Καμία αδράνεια από δω και πέρα δε δικαιολογείται.
Τα σωματεία μας θα επιδιώξουμε την κλιμάκωση του αγώνα με όλα τα μέσα. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από την υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Το παραπάνω κείμενο και η τροπολογία που ακολουθεί θα τεθούν στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ ώστε συγκροτημένα ο κλάδος να παλέψει για την υλοποίηση του δίκαιου αιτήματός μας.
Το σχέδιο τροπολογίας που προτείνεται
«Τροπολογία - Προσθήκη
Θέμα: Ρυθμίσεις για το Διδακτικό Ωράριο των Εκπαιδευτικών στα Νηπιαγωγεία
Αιτιολογική έκθεση
Στο Νηπιαγωγείο, ως πρώτο σκαλοπάτι εισόδου στην υποχρεωτική εκπαίδευση, αναλογούν επαυξημένες ευθύνες που προκύπτουν από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει και για να καλύψει τις αναπτυξιακές και μορφωτικές ανάγκες των προνηπίων και νηπίων στη φάση που βρίσκονται και ως “βαθμίδα” προετοιμασίας του παιδιού για την συστηματική εκπαίδευσή του στο Δημοτικό σχολείο, γι’ αυτό έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το εκπαιδευτικό του προσωπικό.
Το περιεχόμενό του, η διαπαιδαγωγητική και εκπαιδευτική παρέμβαση προσδιορίζεται από τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, που, εντός του πλαισίου του με τα ενδεδειγμένα μέσα, κατακτούν όλα εκείνα που προσδιορίζουν την ανθρώπινη προσωπικότητα σε κοινωνικό, συναισθηματικό, γνωστικό, γλωσσικό επίπεδο, διαμορφώνοντας το υπόβαθρο για τη μελλοντική του ζωή.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και σύνθετος, καθώς στηρίζει το παιδί σε κάθε δραστηριότητα, κάθε λειτουργία που αφορά στους όρους ανεξαρτητοποίησής του, καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, ως εκ τούτου, η σίτιση, ο ύπνος, το διάλειμμα είναι συστατική πλευρά του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Νηπιαγωγεία έγινε κατ’ ανάλογο τρόπο με αυτόν των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μείωση ωραρίου μόνο στα 4/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία. Όμως ολιγοθέσια νηπιαγωγεία, 1/θέσια και 2/θέσια αποτελούν το 96% όλης της χώρας με αποτέλεσμα η μείωση του ωραρίου να αφορά ελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών. Επιπλέον, οι Προϊσταμένες/οι 4/θέσιων και άνω Νηπιαγωγείων δε δικαιούνται παραπέρα μείωση ωραρίου, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγών που κατέχουν θέση Προϊσταμένης/ου να εκτελούν διοικητικά καθήκοντα σε βάρος των παιδαγωγικών τους καθηκόντων.
Παράλληλα, δεν έχουν μείωση ωραρίου και όλοι οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία (1θέσια, 2θέσια και 3θέσια).
Τροπολογία– Προσθήκη
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “....” προστίθεται το άρθρο ως εξής:
Άρθρο
Διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά
1. Το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά (1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια) εξισώνεται εφεξής με αυτό των υπολοίπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ι) ώρες 24, μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας
ΙΙ) ώρες 23, από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας
ΙΙΙ) ώρες 22, από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
ΙV) ώρες 21, πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας
2. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, στην πρωινή λειτουργία, κατοχυρώνονται 6 διδακτικές ώρες κατ΄ αντιστοιχία με το Δημοτικό σχολείο. Με ανάλογο τρόπο καθορίζονται και οι διδακτικές ώρες στο Ολοήμερο.
3.Το διδακτικό ωράριο των Προϊσταμένων στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά (1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια) διαμορφώνεται σε 20 ώρες.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη