sxoleia
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Τι καταγγέλλει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τα προβλήματα στα κτίρια των σχολείων του δήμου Λαγκαδά - Υπόμνημα προς υπουργείο Παιδείας, Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σοβαρά κτιριακά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα σχολεία του δήμου Λαγκαδά, όπως καταγγέλλει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε υπόμνημά της προς το υπουργείο Παιδείας, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, την Περιφέρεια και το Δήμο.

Μεταξύ άλλων, το σωματείο των εκπαιδευτικών ζητά ανέγερση δύο νέων σχολείων που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, με σαφές και άμεσο χρονοδιάγραμμα, να σταματήσουν τα σχέδια συγχωνεύσεων του 2ου και του 3ου Γυμνασίου, καθώς και προσωρινή λειτουργία του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά που σε συνθήκες ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά το υπόμνημα της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε΄ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

Σας καταθέτουμε υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα στέγασης και κτηριακών υποδομών που αντιμετωπίζουν τα δημόσια σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δ. Λαγκαδά. 

Τα προβλήματα αυτά αποτελούν μέρος μόνο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν συνολικά τα δημόσια σχολεία και  πηγάζουν από τη διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων, ιδιαίτερα των τελευταίων χρόνων (περικοπές δαπανών για λειτουργικά έξοδα και μόνιμους, μαζικούς διορισμούς, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, πολλαπλά εξεταστικά πλέγματα για τους μαθητές, όπως η Τράπεζα θεμάτων, οι εξετάσεις P.I.S.A και η Ε.Β.Ε κ.λπ.). Οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία όλα αυτά τα χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%, ενώ το στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων σχολείων επιδεινώθηκε με την κατάργηση του ΟΣΚ και την ανάθεση της ευθύνης αυτής στην ΚΤΥΠ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. 

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται με τα οξυμένα κτηριακά προβλήματα στο Δήμο Λαγκαδά, όπως αυτή συζητήθηκε σε δύο συναντήσεις (4/2 και 19/2)  του Δ.Σ. της Ε ΕΛΜΕ με τους συλλόγους γονέων των σχολείων του Δήμου Λαγκαδά, καθώς στη συνάντηση (10/2) που πραγματοποιήθηκε με τη δημοτική. Κοινή είναι η διαπίστωση των εκπαιδευτικών και των γονιών ότι δεν έχουν παρθεί μέτρα που θα εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, στα οποία οι μαθητές κάνουν μάθημα τόσο σε λυόμενες αίθουσες, όσο και στο συστεγαζόμενο σχολείο του 3ου Γυμνάσιου Λαγκαδά (Κολχικό).  

Α. ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ - ΚΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ 1ου και 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ 

Το στεγαστικό κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Λαγκαδά (1ο και 2ο Γυμνάσιο), ενώ είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια, γνωστοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση ακαταλληλότητας των δυο κτηρίων το Σεπτέμβριο του 2021. Οι αρμόδιες αρχές κατέληξαν στη λύση της στέγασης σε kibo για το 1ο Γυμνάσιο και της μετεγκατάστασης και συστέγασης του 2ου Γυμνασίου με το 3ο Γυμνάσιο-ΛΤ Λαγκαδά (Κολχικό). 

Οι έκτακτες λύσεις που δόθηκαν για τη στέγαση του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή προσωρινή λειτουργία των σχολείων και δεν μπορούν να καλύψουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των καθηγητών. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όλη η τοπική κοινωνία είναι τελείως εγκαταλειμμένοι σχετικά με τη μόνιμη λύση του κτηριακού προβλήματος του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά. Το πρόβλημα είναι γνωστό σε όλους τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τοπική αυτοδιοίκηση, Διευθυντές Β/θμιας και Περιφερειακής Εκπ/σης, Περιφερειακή Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας και προπαντός στο Υπουργείο Παιδείας, ελάχιστα όμως, μέχρι τίποτε δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση του προγραμματισμού και της προώθησης της απαραίτητης λύσης. Σε κανένα από τα  υπό κατασκευή ή επισκευή σχολικά κτίρια δεν ξεκίνησαν οι αναγκαίες τεχνικές εργασίες, ούτε έγινε και κάποιο έργο υποδομής. 

Για το 1ο Γυμνάσιο, στη λειτουργία του δημιουργήθηκαν μια σειρά προβλήματα με την έναρξη της χρονιάς τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν λυθεί. Τα καινούργια kibo με τα γνωστά προβλήματα μόνωσης, θερμαίνονται με ένα κλιματιστικό το οποίο δεν επαρκεί να ζεστάνει το χώρο, καθώς οι οδηγίες για την προστασία από τον κορωνοϊό απαιτούν να είναι ανοιχτά τα παράθυρα και οι πόρτες, οπότε μαθητές και εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες το χειμώνα και υψηλές το καλοκαίρι. Πρέπει να σημειωθεί ότι σε αυτά στεγάζονται τμήματα με 25-27 μαθητές. Επί δυο χρόνια η επιστημονική κοινότητα θέτει ως έναν από τους απαράβατους όρους για την αντιμετώπιση της πανδημίας την τήρηση των αποστάσεων και το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα απαιτούν έως 15 παιδιά στο τμήμα, όμως το Υπουργείο Παιδείας και ο Δήμος δεν εξασφάλισαν  όσες αίθουσες ήταν απαραίτητες για να στεγάσουν το μαθητικό πληθυσμό. Δεν μπορεί να επικαλούνται το πρωτόκολλο και την Κ.Υ.Α. για τα ανοιχτά παράθυρα και να αφήνουν στριμωγμένα 30 άτομα σε ένα kibo.

•  Στο 1ο Γυμνάσιο είναι ελλιπής και ο αριθμός τουαλετών, δεν υπάρχουν αίθουσες γραφείων για εκπαιδευτικούς. Όταν βρέχει στάζουν νερά μέσα σε αίθουσες kibo, δημιουργούνται λιμνάζοντα νερά έξω από τις αίθουσες στον αύλειο χώρο.   

• Προβλήματα υπάρχουν και στο δεύτερο Γυμνάσιο που στεγάζεται πλέον μαζί με το 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Κολχικό. Ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει ούτε γραφείο Δ/νσης, ούτε καθηγητών/τριών. Οι εκπαιδευτικοί εδώ και έξι μήνες αναγκάζονται να εκτελούν τα διοικητικά και  εκπαιδευτικά τους καθήκοντα σε καρέκλες δίπλα στο χώρο του κυλικείου! Δεν  λειτουργούν εργαστήρια πληροφορικής, φυσικών επιστημών, αισθητικής αγωγής. Δεν έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα οι αίθουσες διδασκαλίας για να μπουν όλα τα απαραίτητα υλικά (βίντεο, προτζέκτορες, κ.ά.) και ούτε έχει μεταφερθεί όλο το υλικό διδασκαλίας του σχολείου από το κτήριο του 2ου Γυμνασίου για να καλύψει μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. 

• Για το 2ο Γ/Σ ήδη υπάρχει η έγκριση για την ανέγερση νέου κτηρίου σε οικόπεδο δίπλα στο ΓΕΛ, η έναρξη κατασκευής του δεν έχει οριστεί και  εκκρεμεί η χρηματοδότηση του έργου. 

• Αυτό που ανησυχεί ιδιαίτερα γονείς και εκπαιδευτικούς είναι η πολύμηνη καθυστέρηση να ξεκινήσουν εργασίες για τα δύο σχολεία. Και για τα δυο σχολεία καθυστερεί ανησυχητικά  η ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας και η κατάθεση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την επισκευή ή ανέγερση νέων κτηρίων. Μέχρι τώρα δεν υπάρχει σαφής και ξεκάθαρη απάντηση ποια είναι η πρόταση που κατατίθεται από τη δημοτική αρχή και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για τα δυο σχολεία. Συγκεκριμένα, δεν έχει απαντηθεί αν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο επισκευής των παλιών κτηρίων και των δυο Γυμνασίων. Επίσης, σε περίπτωση επιλογής της λύσης της επισκευής του υπάρχοντος κτηρίου του 1ου Γυμνασίου ή κατασκευής νέου στον ίδιο χώρο, δεν εξηγήθηκε πώς θα λειτουργεί παράλληλα το σχολείο, πού θα κάνουν μάθημα  μαθητές και εκπαιδευτικοί, ενώ θα διεξάγονται τεχνικές εργασίες στο χώρο γύρω από τα kibo, πού θα στεγάζεται το γραφείο της Δ/νσης και του συλλόγου διδασκόντων που ακόμα και σήμερα βρίσκονται εντός του ακατάλληλου κτηρίου. 

• Είναι ανησυχητικό να  ομολογείται από επίσημα χείλη ότι η συγχώνευση μεταξύ 2ου και 3ου Γυμνασίου Λαγκαδά θα ήταν “μια θετική πρόταση” και εντείνονται οι υποψίες ότι η κωλυσιεργία είναι μεθοδευμένη, ώστε να προβληθεί στο τέλος η παραπάνω πρόταση ως η μόνη ρεαλιστική και άμεσα πραγματοποιήσιμη. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν σχολείο στη γειτονιά τους και στο χωριό τους. Είναι ανεπίτρεπτο μαθητές από διάφορα χωριά της γύρω περιοχής να ξυπνάνε από τα χαράματα για να πάνε σχολείο. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν σχέδια συγχώνευσης σχολείων, ενώ είναι γνωστή η αντίθεση των εκπαιδευτικών, των γονιών και της τοπικής κοινωνίας. 

• Ιδιαίτερα έντονο παρουσιάζεται το πρόβλημα της χρηματοδότησης των σχολείων, αφού ούτε το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει σε σχετικές δεσμεύσεις για να δοθούν τα αντίστοιχα ποσά που αναλογούν σε κάθε υπό κατασκευή ή επισκευή σχολείο.

Β. ΧΡΟΝΙΑ ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 

• ΕΠΑΛ ΛΑΓΚΑΔΑ: το κτήριο έχει σοβαρότατα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΟΧΟΥ: παρουσιάζεται έντονο πρόβλημα κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων, όταν νερά εισέρχονται στο χώρο του σχολείου, καθώς το πίσω μέρος της αυλής έχει κλίση προς τα μέσα.

• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΣΣΗΡΟΥ: Χρόνιο πρόβλημα με τον καυστήρα θέρμανσης του σχολείου.

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η μηδενική ενίσχυση των σχολείων από τη σχολική επιτροπή για την άμεση λύση προβλημάτων των σχολείων, ιδιαίτερα των περιφερειακών. Ειδικά σε μια περίοδο που η ακρίβεια χτυπά τις λαϊκές οικογένειες, τα πιο πληττόμενα τμήματα του πληθυσμού δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τις πανάκριβες ασφαλείς μάσκες, ούτε να πληρώνουν τα συνεχώς απαιτούμενα διαγνωστικά τεστ.

Την ίδια στιγμή είναι ιδιαίτερα ανησυχητική η εξέλιξη με την άρνηση του Υπουργείου παιδείας να σταματήσει την εφαρμογή σκληρών εξεταστικών πλεγμάτων (εξετάσεις PISA, διεθνής και εγχώρια, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) που προωθεί. Θα οδηγήσει τους μαθητές να αφομοιώσουν αίσθημα αποτυχίας και να εγκαταλείψουν το σχολείο μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση, ώστε να κατευθυνθούν στις δομές κατάρτισης στερώντας τους το όνειρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και βελτίωσης της ζωής τους.

Η δημοτική αρχή δεν προωθεί ούτε διεκδικεί τις απαραίτητες λύσεις για τα οξυμένα κτηριακά προβλήματα. Τη στάση της αυτή δικαιολόγησε στη συνάντησή της με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ λέγοντας ότι δεν υπάρχουν πόροι, ελεύθεροι χώροι και ότι “αυτές οι διαδικασίες παίρνουν χρόνο”. Οι αρμόδιοι (Υπουργείο Παιδείας, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, Περιφερειακή Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας) δεν έχουν φροντίσει για εξεύρεση αιθουσών ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα και να ξεκινήσει η ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων. Στο μεσοδιάστημα, μέχρι να κατασκευαστούν ή να επισκευαστούν τα υπάρχοντα δημόσια κτήρια οφείλουν να προχωρήσουν σε λύσεις που θα καλύπτουν με ασφάλεια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα σύσσωμη δεν εκφράζουμε μόνο την αγωνία και την αγανάκτησή μας για αυτή την κατάσταση, αλλά δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί. Από κοινού γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές απαιτούμε να πάρουν θέση όλοι οι αρμόδιοι, να αποδεχθούν τα αιτήματά μας και να λύσουν τα προβλήματα.  

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

• Ανέγερση δύο νέων σχολείων που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά. Σαφές και άμεσο χρονοδιάγραμμα που θα  περιλαμβάνει όλα τα στάδια παράδοσης των σχολείων (μελέτη, έναρξη και περάτωση εργασιών, κ.ά.) και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από την κυβέρνηση για την ανέγερσή τους. 

• Να σταματήσουν σχέδια συγχωνεύσεων του 2ου και του 3ου Γυμνασίου Λαγκαδά και να δεσμευτούν όλοι ότι δεν θα προχωρήσουν στην υλοποίηση τέτοιων σχεδίων.

• Απαιτούμε προσωρινή λειτουργία του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά που σε συνθήκες ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών. Να υπάρξει πρόνοια για την προμήθεια αιθουσών βαρέως τύπου ή εύρεσης άλλου κτηρίου ως την οριστική αποκατάσταση των υπαρχόντων (1ου και 2ου Γυμνασίου) γιατί ήδη υπάρχει καθυστέρηση στο σχεδιασμό και στην έναρξη εργασιών για το 1ο και 2ο Γυμνάσιο. 

• Έκτακτη επιχορήγηση από το κράτος και τον δήμο προς τα σχολεία, ώστε να καλυφθούν οι όλες οι  ανάγκες.

• Να ενισχυθούν τα kibo με πρόσθετα κλιματιστικά. 

• Να ολοκληρωθούν άμεσα οι εργασίες  στα  kibo που προορίζονται για γραφεία εκπαιδευτικών του 2ου Γ/Σ. 

• Να εξεταστούν και να διορθωθούν τα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

•  Να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες στο Γ/Σ Σοχού για να μην πλημμυρίζει.

• Να αποκατασταθούν τα προβλήματα θέρμανσης στο Γυμνάσιο Λύκειο Ασσήρου. 

• Να λυθούν τα προβλήματα των σχολείων του δήμου Λαγκαδά όπως απαιτούν τα σχολεία. 

• Συγκεκριμένο και εκτεταμένο σχέδιο για τη σχολική στέγη, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν επιπλέον αίθουσες και να μειωθεί το πλήθος παιδιών ανά τμήμα, με ανώτερο νούμερο 15 μαθητ(ρι)ες ανά τμήμα.

• Να μειωθεί η ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. 

• Να μην πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και PISA για Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου). Να μην εφαρμοστεί η Ελεύθερη βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια και να αυξηθεί ο αριθμός εισαχθέντων στα ΑΕΙ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο