mathites 3o gel thessalonikis
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης - «Είμαστε εδώ γιατί έχουμε τάξει την ζωή μας στην Παιδεία»

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την υπόθεση σεξουαλικής παρενόχλησης από δύο καθηγητές του σχολείου σε δεκατρείς μαθήτριες. Στην ανακοίνωσή του τονίζει πως κάθε αίτημα-καταγγελία θα πρέπει να εξετάζεται σε βάθος.

«Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε κάθε εμπλεκόμενο να εκφράζει ελεύθερα τη θέση του και να καταλογίζονται οι τυχόν ευθύνες με τρόπο αδιαμφισβήτητο από όλους», όπως υπογραμμίζει και συνεχίζει εκφράζοντας την οδύνη του για την θλιβερή εικόνα που επικρατεί στο σχολείο μετά τη λήξη της κατάληψης των μαθητών. 

Μεταξύ άλλων υπογραμμίζει πως το σχολείο έμεινε απροστάτευτο και αναφέρει βανδαλισμούς, ποδοπάτημα εικόνων και σταυρών, ενώ ως αποκορύφωμα τοποθετεί την καταστροφή του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κάνει λόγο πως προκλήθηκαν από «εργολάβους καταλήψεων».

Καταλήγοντας, επισημαίνει πως δεν πρόκειται να «επιτρέψουμε σε κανέναν, από όπου κι αν προέρχεται, να γκρεμίσει την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή μέσα από τη γνώση και τις ανθρώπινες αξίες.  Είμαστε εδώ, γιατί έχουμε τάξει τη ζωή μας στην Παιδεία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο Σύλλογος  διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης  θεωρεί ότι οποιοδήποτε αίτημα-καταγγελία θα πρέπει να εξετάζεται  σε βάθος, με ξεκάθαρες διαδικασίες (τις νόμιμες και προβλεπόμενες), ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε κάθε εμπλεκόμενο να εκφράζει ελεύθερα τη θέση του και να καταλογίζονται οι τυχόν ευθύνες με τρόπο αδιαμφισβήτητο από όλους. Χωρίς, βέβαια, σε κάθε περίπτωση να ακυρώνεται το τεκμήριο της αθωότητας είτε αυτό αφορά σε μαθητή είτε σε καθηγητή.

Όσον αφορά στους ανήλικους μαθητές, κρίνεται πολύ σημαντικό να υποστηρίζονται από τη συνοδεία γονέα/κηδεμόνα, όπως προβλέπεται, καθώς και να παρασχεθεί υποστήριξη με τη συνδρομή ειδικού-ψυχολόγου, εάν αυτό είναι επιθυμητό και κατατεθεί σχετικό αίτημα. 

Παράλληλα, ο Σύλλογος Διδασκόντων θέλει να εκφράσει ομόφωνα την οδύνη του για τη θλιβερή εικόνα που παρουσίασε το σχολείο μετά τη λήξη της κατάληψης. Είναι η δεύτερη φορά που οι ‘γνωστοί-άγνωστοι’ προκάλεσαν εκτεταμένους βανδαλισμούς, με αποκορύφωμα την καταστροφή του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το ποδοπάτημα εικόνων και σταυρών και δεκάδες άλλες ζημιές, οι οποίες με σαφήνεια περιγράφουν τις προθέσεις αυτών που τις προκάλεσαν. Για μια ακόμη φορά, το σχολείο μας  αφέθηκε απροστάτευτο  στις ορέξεις των ‘εργολάβων’ των καταλήψεων, χωρίς να μπορέσει η πλειοψηφία των 15μελών συμβουλίων να έχει τον έλεγχο αυτών, σύμφωνα και με δικές τους δηλώσεις, καθώς αυτά είχαν ένα διαφορετικό πλαίσιο αιτημάτων και διεκδικήσεων. Είναι πολύ θλιβερό που επαναλήφθηκαν ενέργειες παρόμοιες με αυτές που διαπράχθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, όταν με ΑΛΛΑ Ή ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΑ οι ‘γνωστοί-άγνωστοι’ έκαναν τα ίδια και χειρότερα.
Δυστυχώς, με τον τρόπο που εξελίχθηκε η κατάσταση ακυρώθηκε στην πράξη κάθε δυνατότητα άμεσης εξέτασης των αιτημάτων  των μαθητών μέσα στα πλαίσια  λειτουργίας της σχολικής κοινότητας, της οποίας το κύρος επλήγη βάναυσα.

 Ο σύλλογός μας ζήτησε από την πρώτη μέρα, Τετάρτη 9/2, την παρέμβαση της αστυνομίας για το άνοιγμα των σχολείων, μετά και τη σύμφωνη γνώμη του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, καθώς οι άγνωστοι έγκλειστοι αρνήθηκαν να το ανοίξουν. 

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όχι μόνο ενημερώθηκε, αλλά επισκέφτηκε τον σχολικό χώρο η ίδια η διευθύντρια, ως προϊσταμένη αρχή, η οποία συνομίλησε με τους μαθητές και τους εξήγησε αναλυτικά για τη διαδικασία που προβλέπεται και ανέλαβε την υποχρέωση να ενημερώσει η ίδια το Υπουργείο και να ξεκινήσει άμεσα την έρευνα. Την Πέμπτη 10/2 κλήθηκαν οι γονείς και το 15μελές για ενημέρωση, όπου και πάλι αποφασίστηκε να ανοίξει το σχολείο, αλλά και πάλι δεν άνοιξε! Ακολούθησε νέος γύρος συνεντεύξεων πεζοδρομίου την Παρασκευή και τη Δευτέρα, οπότε και άνοιξε το σχολείο. Και τότε βρεθήκαμε μπροστά στην τραγική εικόνα που άφησαν κάποιοι ‘γνωστοί-άγνωστοι’!

Επιπλέον, έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, δεν κατορθώθηκε να προστατευτούν, όπως θα έπρεπε, οι ανήλικοι μαθητές μας από τα φώτα της δημοσιότητας και τυχόν κακόβουλα σχόλια, καθώς, όπως συμβαίνει συχνά, πολλά ΜΜΕ βρίσκουν τροφή για την αύξηση της τηλεθέασής τους στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στα πεζοδρόμια, εκθέτοντας  ανήλικα παιδιά και δημοσιοποιώντας  χυδαιότητες, πριν προλάβουν να αναλάβουν οι αρμόδιοι τη διερεύνηση και επίλυση σοβαρών ζητημάτων.
Βρισκόμαστε, δυστυχώς, σε μια εποχή που συστηματικά απαξιώνεται  η Παιδεία και συγχρόνως τα περισσότερα ΜΜΕ, αποτυπώνοντας τη ζοφερή πλευρά της σύγχρονης πραγματικότητας, προβάλλουν καθημερινά σκηνές βίας, τρόμου και σκανδάλων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται  μια αποτρόπαιη εικόνα της κοινωνίας μας. Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα εξαιτίας της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, προκαλούν συναισθήματα φόβου, θυμού και απελπισίας, επηρεάζοντας σημαντικά την ψυχολογία των μαθητών. 

Καταλήγοντας, ο  Σ. Δ.  είναι αποφασισμένος να συνεχίσει να εργάζεται με αυταπάρνηση για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους φορείς της σχολικής κοινότητας και καλεί τους γονείς και τους μαθητές να απομονώσουν αυτούς που θέλουν να διαλύσουν το σχολείο. Είμαστε εδώ για να λάμψει η αλήθεια. Είμαστε περήφανοι για το σχολείο μας και για τους μαθητές μας, καθώς και για το έργο που αυτό έχει επιτελέσει όλα τα χρόνια. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν, από όπου κι αν προέρχεται, να γκρεμίσει την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή μέσα από τη γνώση και τις ανθρώπινες αξίες.  Είμαστε εδώ, γιατί έχουμε τάξει τη ζωή μας στην Παιδεία και αυτό το γνωρίζουν οι χιλιάδες μαθητές που έχουν περάσει από αυτό το σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
Σοκ στην Αμαλιάδα: Στο νοσοκομείο 12χρονος μετά από challenge με τσίπουρο
Ο 12χρονος μαθητής είχε πάρει από το σπίτι του στο σχολείο ένα μπουκάλι με τσίπουρο προκειμένου να κάνει challenge με συμμαθητές του
Σοκ στην Αμαλιάδα: Στο νοσοκομείο 12χρονος μετά από challenge με τσίπουρο
tsakiroglou.jpg
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
«Τα μέλη της Χαμάς εξομοιώθηκαν με τους ναζί, η 7η Οκτωβρίου παρουσιάστηκε σαν Ολοκαύτωμα, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ στον ΟΗΕ εμφανίστηκε δημόσια με...
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος