Εκπαιδευτικοί για τηλεκπαίδευση: Ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οι οδηγίες του ΥΠΑΙΘ
«Χαρακτηριστική η εμμονή του ΥΠΑΙΘ να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία»

Για τις ελλείψεις και τις ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», σε ανακοίνωσή του, αναφορικά με την οδηγία για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας.

Η συνταγμένη και νόμιμη πρακτική που ακολούθησε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης από το χώρο των σχολικών μονάδων, με βάση τις θέσεις των Σωματείων και της ΔΟΕ, φανέρωσε τις ελλείψεις και ταυτόχρονα τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Τονίζει ακόμη ότι προκαλούν οργή οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις και προσθέτει ότι το παραπάνω είναι άλλη «μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά: 

Με συντεταγμένο τρόπο οι εκπαιδευτικοί φανέρωσαν τις ελλείψεις και τις ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας

Οι εκπαιδευτικοί, εδώ και δύο χρόνια, με απόλυτο αίσθημα ευθύνης στηρίξαμε με πολυποίκιλους τρόπους τους μαθητές μας. Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, με δική μας αυτοοργάνωση και αυτοεπιμόρφωση στήσαμε γέφυρες επικοινωνίας και μαθησιακής διαδικασίας με τους μαθητές μας. Παράλληλα, βασιστήκαμε με δικά μας έξοδα στα απαιτούμενα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ωστόσο, δύο χρόνια τώρα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε σχεδόν τίποτα για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, της παροχής εξοπλισμού, της αναβάθμισης του πανελλήνιου σχολικού δικτύου κ.ά. Το μόνο που έπραξε ήταν η αποδεδειγμένα καλοπληρωμένη σύμβαση με την εταιρία Cisco, η οποία κρίθηκε από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ότι παραβιάζει βασικούς όρους των προσωπικών δεδομένων.

Η συνταγμένη και νόμιμη πρακτική που ακολούθησε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης από το χώρο των σχολικών μονάδων, με βάση τις θέσεις των Σωματείων και της ΔΟΕ, φανέρωσε τις ελλείψεις και ταυτόχρονα τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. 

Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν δήθεν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Είναι, επίσης, εξοργιστικό, ότι οι οδηγίες για τη διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής, με αποτέλεσμα να υποτιμά το ρόλο του εκπαιδευτικού και να υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Επιπλέον, είναι χαρακτηριστική η εμμονή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι ,αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης.  

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός», υπενθυμίζουν τα παρακάτω:

    • Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, καθίσταται μη εφικτή και η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης. 

    • Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…». 

    • Δε θα γίνεται αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ