Συνεχίζονται οι σφοδρές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, που γίνονται με αφορμή το άνοιγμα σχολείων και τα ελλιπή μέτρα προστασίας στις σχολικές μονάδες.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας μαζί με το ΣΕΠΕ Κέρκυρας, πρόκειται να συγκεντρωθούν σήμερα στις 13:30 στη Νομαρχία, για να διαμαρτυρηθούν για τις αποφάσεις των υπουργείων Παιδείας και Υγείας.
«Η Υπουργός Παιδείας ανοίγει τα σχολεία σε λίγες μέρες, με τα ίδια σχεδόν μέτρα με τα οποία έκλεισαν. Όσοι ζουν και εργάζονται μέσα στα σχολεία γνωρίζουν πολύ καλά, πώς αυτά λειτουργούν όλους αυτούς τους μήνες. Αντί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, προχώρησαν σε συγχωνεύσεις τμημάτων και στοίβαγμα μαθητών. Για να κλείσει ένα τμήμα απαιτούνταν –και απαιτείται ακόμα- 50%+1 κρούσματα», αναφέρει στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας.
Υπενθυμίζεται πως το πρώτο κουδούνι, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, έφερε κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και γονέων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε υπουργείο Παιδείας και υπουργείο Υγείας.
Καταγγέλλουν πως τα σχολεία έχουν πλέον γίνει εστίες μετάδοσης του κορονοϊού καθώς οι συγχωνεύσεις τμημάτων βοηθούν στην ραγδαία μετάδοση του ιού, ενώ τονίζουν πως το πρωτόκολλο 50%+1 θέτει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Υπενθυμίζεται πως τις δύο πρώτες ημέρες μετά το άνοιγμα σχολείων έχουν καταγραφεί πάνω από 25.000 κρούσματα στα σχολεία, ενώ σε καραντίνα είναι περισσότεροι από 8.000 εκπαιδευτικοί.
Καταλήψεις σε περισσότερα από 200 σχολεία στη χώρα
Υπό κατάληψη τελούν, σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, περισσότερα από 200 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα, με τους μαθητές να αντιδρούν για τα ελλιπή, όπως τα χαρακτηρίζουν μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό.
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από τη Δευτέρα, με το πρώτο κουδούνι της νέας χρονιάς, ενώ επεκτάθηκαν γρήγορα σε πλήθος σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, μαθητές συμμετείχαν σήμερα σε κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων έξω από το υπουργείο Υγείας, με αίτημα τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας διδασκόντων και παιδιών από την πανδημία.
Δείτε την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας:
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΕΠΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ,
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 12 ΓΕΝΑΡΗ, ΣΤΗ 1:30 μ.μ. ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ
Ντράπηκε και η ντροπή…
Αυτό είναι το πρώτο που σκέφτεται κάποιος διαβάζοντας την απόφαση της Υπουργού Παιδείας και του Υπουργού Υγείας για το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Γενάρη.
Η Υπουργός Παιδείας ανοίγει τα σχολεία σε λίγες μέρες, με τα ίδια σχεδόν μέτρα με τα οποία έκλεισαν. Όσοι ζουν και εργάζονται μέσα στα σχολεία γνωρίζουν πολύ καλά, πώς αυτά λειτουργούν όλους αυτούς τους μήνες.
Αντί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, προχώρησαν σε συγχωνεύσεις τμημάτων και στοίβαγμα μαθητών. Για να κλείσει ένα τμήμα απαιτούνταν –και απαιτείται ακόμα- 50%+1 κρούσματα.
Η πραγματικότητα έχει ως εξής :
Από αρχές Νοεμβρίου τα κρούσματα στα σχολεία έχουν αυξηθεί κατά πολύ. Σε κάθε τμήμα απουσιάζουν λόγω COVID-19 2 με 4 μαθητές καθημερινά με φυσικό αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει το τμήμα, όπως πρέπει. Για αυτούς τους λόγους σε προηγούμενη ανακοίνωση μας, είχαμε εγκαίρως επισημάνει, ότι …
«πληρώνουμε την τραγική κατάσταση στα σχολεία που αντί της αραίωσης του μαθητικού πληθυσμού στις σχολικές αίθουσες, είχαμε πύκνωση 27 και 28 μαθητών, με πολλούς μαθητές να νοσούν, να μεταδίδουν τον ιό στους συμμαθητές και στους γονείς τους, αλλά να μην υπάρχει πρωτόκολλο προστασίας και ιχνηλάτηση με ευθύνη του κράτους» και ότι « οι εκπαιδευτικοί κάνουν έναν αγώνα δρόμου, από τη μία να τηρούνται τα μέτρα στα σχολεία, προστατεύοντας –όσο μπορούν τους εαυτούς τους- κι από την άλλη να καλύψουν την ύλη, τα κενά των απόντων, τα κενά από τις προηγούμενες χρονιές».
Η επιστροφή μας μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων γίνεται σε μια περίοδο, κατά την οποία τα κρούσματα ξεπερνούν πλέον τις 50.000 ημερησίως.
Με τέτοια τραγικά στοιχεία, η στάση του υπουργείου είναι να ανακυκλώνει σχεδόν τα ίδια και τα ίδια μέτρα.
Με απόφαση άλλωστε της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας, επιστρέφουμε στα σχολεία, με μόνο όπλο τα 3 self-test την 1η εβδομάδα και 5 test (2 rapid και 3 self-test) σε περίπτωση κρούσματος στο τμήμα. Αναρωτιόμαστε ποιος θα πληρώνει τα rapid-tests, σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ ή πώς θα καλύψει το κλιμάκιο στο Δημοτικό Θέατρο, την αυξημένη κίνηση μαθητών κι εκπαιδευτικών (όπως έχουμε επισημάνει και σε παλιότερη ανακοίνωση της ΕΛΜΕ)…
Οι παλινωδίες της κυβέρνησης, η άρνησή της να πάρει οποιοδήποτε μέτρο που θα εμποδίσει τη διασπορά της COVID-19, τόσο στα σχολεία, όσο και στους μεγάλους χώρους δουλειάς, στα ΜΜΜ κλπ, καθιστά ακόμα πιο υποκριτική τη στάση της Υπουργού, στις πρόσφατες ανακοινώσεις, ότι νοιάζεται για τους μαθητές.
Ήταν η ίδια ήταν Υπουργός, που πέρσι, διατυμπάνιζε ότι η τηλεκπαίδευση είναι ισάξια με την δια ζώσης διδασκαλία.
Αυτή που διέταζε τους εκπαιδευτικούς να βάλουμε βαθμούς, γιατί το μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης είναι ισότιμο με το μάθημα δια ζώσης.
Βέβαια αν νοιάζονταν πραγματικά για τα παιδιά και την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση ΟΦΕΙΛΑΝ -αν μη τι άλλο- να είχαν στελεχώσει τα σχολεία με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτικό προσωπικό, ήδη από το Σεπτέμβριο.
ΟΦΕΙΛΑΝ να είχαν προχωρήσει σε αναδιάταξη της ύλης, ώστε να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά.
Αντ’ αυτού : αύξησαν την ύλη της Γ Λυκείου, εφαρμόζουν την τράπεζα θεμάτων στις υπόλοιπες τάξεις του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, καθιερώνουν εξετάσεις τύπου PISA στη Γ΄ Γυμνασίου και ΣΤ΄ Δημοτικού, .
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι δεν θέλουν να κλείσουν τα σχολεία αυτήν την στιγμή γιατί:
1. Δεν θέλουν να χορηγήσουν άδειες ειδικού σκοπού
2. Δεν μπορούν να εφαρμόσουν την τηλεκπαίδευση, ειδικά μετά από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κάτι το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα είχε επισημάνει από πέρσι.
3. Θέλουν να εφαρμόσουν όλο το εξεταστικό πλέγμα στους μαθητές, να προχωρήσουν με κάθε μέσο την αξιολόγηση των σχολείων, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα να συρρικνωθεί και να υποβαθμιστεί το Δημόσιο Σχολείο.
4. Ξέρουν πως οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι στήριξαν πέρσι με τις δικές τους δυνάμεις και μέσα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τώρα θα πάνε στα σχολεία τους για την παροχή τηλεκπαίδευσης, το σύστημα θα πέσει με αποτέλεσμα να φανούν οι τραγικές ανεπάρκειες της πολιτικής τους.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, θέλει τα σχολεία ανοιχτά, τα οποία όμως θα λειτουργούν, διασφαλίζοντας όλες εκείνες τις συνθήκες, οι οποίες θα προσφέρουν ασφάλεια και συνθήκες υγιεινής, σε όλους τους εμπλεκόμενους με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο απαιτούμε για την εκπαίδευση:
• Μέτρα για την επανέναρξη των σχολείων. Τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες, να αυξηθούν τα δρομολόγια των αστικών και υπεραστικών δρομολογίων που μεταφέρουν μαθητές.
• Δραστική περικοπή της ύλης, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Ενίσχυση της ΠΔΣ και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, αλλά και προγραμματισμός φροντιστηριακών μαθημάτων μέσα στα σχολεία, ώστε να καλύπτουν όλους τους μαθητές. Επιστημονικός σχεδιασμός για την κάλυψη και την αναπροσαρμογή της ύλης.
• Πρόσληψη μόνιμων νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία, ώστε να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της πανδημίας.
• Μαζικά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για όλο τον πληθυσμό. Κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για τη διενέργεια τεστ σε –εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους- μαθητές και εκπαιδευτικούς.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΕΠΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ,
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 12 ΓΕΝΑΡΗ, ΣΤΗ 1:30 μ.μ. ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη