pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Thumbnail
Απαντήσεις στα επιχειρήματα των διευθυντών για τη συμμετοχή συλλόγων διδασκόντων στην αποτίμηση έργου σχολικής μονάδας από την Ενωτική Αριστερή Συνεργασία στην ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Έξι απαντήσεις στα επιχειρήματα των διευθυντών αναφορικά με την συμμετοχή συλλόγων διδασκόντων στην αποτίμηση έργου σχολικής μονάδας δίνει η Ενωτική Αριστερή Συνεργασία στην ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Πιο αναλυτικά, αναφέρεται:

Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε δέκτες πολλών αναφορών από συναδέλφους για εκβιαστικά ή παραπλανητικά «επιχειρήματα» που επικαλούνται ορισμένοι διευθυντές για να πείσουν τους συλλόγους διδασκόντων να πάρουν μέρος στην «αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας» κατά τη χρονιά που πέρασε.

Συγκεντρώσαμε αυτά τα επιχειρήματα και προσπαθούμε να δώσουμε κάποιες κατά τη γνώμη μας χρήσιμες όσο και αναγκαίες απαντήσεις:

Επιχείρημα 1. «Μην ακούτε την ΟΛΜΕ, η απεργία-αποχή δεν μας καλύπτει. Ας κάνουμε την αποτίμηση να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο».

Απάντηση: Η ΟΛΜΕ συνεργάζεται με κορυφαίους δικηγόρους. Απεργία-αποχή είχαμε και την άνοιξη και καλυφτήκαμε απόλυτα. Η Κεραμέως δεν τόλμησε να προσβάλλει νομικά την αποχή μας. (Άραγε γιατί;). Η απεργία - αποχή που έχουν κηρύξει οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ είναι νομικά κατοχυρωμένη, αφού έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες νομικές ενέργειες (βλ. ανακοίνωση της ΟΛΜΕ 27/9). Το Υπουργείο δεν μπορεί να προβεί σε πειθαρχικά μέτρα, εφόσον με τη δήλωσή μας συμμετέχουμε σε νόμιμη απεργία. Εάν και όταν το υπουργείο δικαστικά διεκδικήσει να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και το δικαστήριο δικαιώσει το Υπουργείο, τότε όποιος θέλει μπορεί να έχει δεύτερες σκέψεις και να επανακαθορίσει τη στάση του, δηλαδή, μπορεί και να αποσυρθεί από την απεργία.  Μέχρι τότε όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή. Και όσοι τυχόν έχουν διαφορετική εκτίμηση για αυτά μπορούν να μιλάνε για τον εαυτό τους. Προστάτες δεν χρειαζόμαστε.

Επιχείρημα 2.  «Παιδιά, ελάτε να πούμε ότι την κάναμε να ξεμπερδεύουμε. Άλλωστε δεν είναι πολλή δουλειά».

Απάντηση: Άπαξ και μπήκες σε αυτή τη διαδικασία, δεν «ξεμπερδεύεις». Ακολουθεί ο προγραμματισμός για την τρέχουσα χρονιά και μετά η ατομική αξιολόγηση. Και προβλέπονται και εξωτερικοί αξιολογητές. Και όλα αυτά είναι πολλή, και κυρίως παιδαγωγικά ανούσια έως επιζήμια, δουλειά. Από την άλλη, το Υπουργείο θα καταγράψει το σχολείο στη λίστα του ως τρόπαιο, ενώ εμείς θα νομίζουμε ότι «ξεγλιστρήσαμε».

Επιχείρημα 3. «Πέρυσι δεν υπήρχε νόμος, μόνο νομοσχέδιο ή υπουργικές αποφάσεις».

Απάντηση: Ουδέν αναληθέστερον τούτου. Η αυτοαξιολόγηση που απορρίψαμε πέρυσι βασιζόταν σε νόμο (ν. 4692/2020) και όχι "νομοσχέδιο" ή "υπουργικές αποφάσεις". Και όπως είπαμε και παραπάνω, η Κεραμέως δεν τόλμησε να προσβάλλει δικαστικά την αποχή μας.

Επιχείρημα 4. «Η αυτοαξιολόγηση θα γίνει έτσι κι αλλιώς με ‘εντέλλεσθε’. Ας την κάνουμε συναινετικά να τελειώνουμε».

Απάντηση: Το ‘εντέλλεσθε’ είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει τους διευθυντές που το επικαλούνται και όχι τους συλλόγους. Σε κάθε περίπτωση, τώρα δεν συζητάμε αυτό. Και, ασφαλώς, δεν φτιάχνεται παιδαγωγικό και συνεργατικό κλίμα με απειλές.

Επιχείρημα 5. «Αν δεν κάνω εγώ την αυτοαξιολόγηση, θα την κάνει κάποιος άλλος».

Απάντηση: Εμείς εδώ θα είμαστε, ας έρθει αυτός ο «άλλος». Το θέμα είναι ο καθένας από εμάς πώς πράττει και πώς φέρεται.

Επιχείρημα 6. «Οι ποινές που προβλέπονται είναι οδυνηρές».

Απάντηση:  Πράγματι είναι. Και αυτό δείχνει με τι ανθρώπους έχουμε να κάνουμε. Κάπου λοιπόν πρέπει να μπει και ένα φρένο. Όμως, εκτός από οδυνηρές, είναι και νομικά έωλες. (Πώς θα κόψεις τον μισθό κάποιου που κατά τα άλλα εργάζεται;). Και μήπως, εκτός από το να συζητάμε τι θα πάθουμε ΑΝ ΔΕΝ κάνουμε την αξιολόγηση, να συζητήσουμε και τι θα πάθουμε ΑΝ την κάνουμε; Ή να μας πείσουν οι θιασώτες της, με θετικά επιχειρήματα και όχι με απειλές, τι θα μας προσφέρει αν την κάνουμε;

Εξάλλου, και  μόνο να συμμετέχουμε στην αποτίμηση μιας χρονιάς που καλά-καλά δεν πατήσαμε το πόδι μας στα σχολεία μας είναι γελοίο από μόνο του και μας προσβάλλει ως εκπαιδευτικούς και ως ανθρώπους.

Η εργαλειοποίηση των εκπαιδευτικών προκειμένου κάποιοι διευθυντές να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο είναι απαράδεκτη και καταγγέλλεται. Όσοι νομίζουν πως η συγκεκριμένη τακτική είναι ένδειξη «ηγεσίας» ας επαναπροσδιορίσουν τους ορισμούς τους.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί αν δεν τον εφαρμόσουμε. Ενωμένοι θα νικήσουμε.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το πιο γρήγορο τεστ ευφυΐας στον κόσμο: Δείτε με τρεις ερωτήσεις αν έχετε IQ πάνω απ’ το μέσο όρο

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Νέες πίνακες Ειδικής Αγωγής: Νέα διαμαρτυρία για τις βεβαίωσες μεταπτυχιακών σπουδών
Νέα επιστολή αναφορικά με τη χορήγηση βεβαιώσεων σπουδών ενόψει των αιτήσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών και μόνιμου διορισμού το επόμενο σχολικό...
Νέες πίνακες Ειδικής Αγωγής: Νέα διαμαρτυρία για τις βεβαίωσες μεταπτυχιακών σπουδών
Βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε γίνονται δεκτές οι αιτήσεις
Ποιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για τις εγγραφές και επανεγγραφές βρεφών και νηπίων στους 26 βρεφονηπιακούς σταθμούς του ΟΑΕΔ-ΔΥΠΑ
Βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε γίνονται δεκτές οι αιτήσεις
Πανελλαδικές 2022: Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς και υποψηφίους
Ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική...
Πανελλαδικές 2022: Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς και υποψηφίους