Νομοσχέδιο για την αξιολόγηση: Νέα καλέσματα στο συλλαλητήριο της Πέμπτης
Νέα καλέσματα στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης, στα Προπύλαια, ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση

Κάλεσμα στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στις 7 το απόγευμα της Πέμπτης, στα Προπύλαια, ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση την επόμενη εβδομάδα απευθύνουν σωματεία εκπαιδευτικών και σύλλογοι γονέων.

Τα τελευταία καλέσματα πραγματοποιούνται από τον Α' Σύλλογο Αθηνών, τον ΣΕΠΕ Αριστοτέλης, την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων και την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλιούπολης.

Αναλυτικά τα καλέσματα:

Το κάλεσμα του Α΄ Συλλόγου Αθηνών

Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από το νεοφιλελεύθερο μοντέλο της «σχολικής αυτονομίας με λογοδοσία» δηλαδή την ενοχοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του σχολείου και την επιβολή του φόβου και της υποταγής των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με στραγγαλισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας των εκπαιδευτικών, με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ασφυκτικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση», λειτουργία  ΚΔΑΠ και υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου.

Αυτό είναι το πνεύμα του πολυνομοσχεδίου: Εξετάσεις παντού, γνώση πουθενά. Ατομικός ανταγωνισμός παντού, συνεργασία πουθενά. Φόβος και υποταγή παντού, δημοκρατία πουθενά. Επιχειρηματικότητα και επιχειρηματικά συμφέροντα παντού, δημόσιο δωρεάν σχολείο πουθενά.

Για πρώτη φορά, μετά το 1982, συνενώνεται στο πρόσωπο των αξιολογητών ο διοικητικός και ο παιδαγωγικός έλεγχος. Και μάλιστα με μια ιεραρχική πυραμίδα που ξεκινάει από το εσωτερικό του σχολείου με έναν διευθυντή-manager που αποφασίζει για όλα, με συμβούλους εκπαίδευσης, με επόπτες εκπαίδευσης με μέντορες, με περιφερειακούς επόπτες, με το ΙΕΠ και την ΑΔΙΠΔΕ. Όλοι αυτοί θα σηκώνουν τη δαμόκλειο σπάθη της τετράβαθμης κλίμακας πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών. Μάλιστα ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να μπαίνει στην τάξη και να παρακολουθεί το μάθημα για να αξιολογήσει.

Τα δημοκρατικά θεσμικά όργανα απαξιώνονται πλήρως μπροστά στην παντοδυναμία ενός διευθυντή που θα καθορίζει ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής, ποιος θα είναι ο συντονιστής των εκπαιδευτικών θεμάτων, ποιος θα είναι ο μέντορας, που αποφασίζει ποια προγράμματα θα κάνει το σχολείο, που μπορεί να κάνει γραπτή επίπληξη στον εκπαιδευτικό, που αποφασίζει ποια τεκμήρια θα ανεβάσει στον ηλεκτρονικό φάκελο ενός εκπαιδευτικού, που αποφασίζει εν τέλει πως θα λειτουργήσει το σχολείο.

Το σχολείο προβλέπεται να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας, δηλαδή έχουμε μια πλήρη εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Επανέρχονται οι εξετάσεις παντού. Με το άρθρο 97 θεσπίζεται η ελληνική PISA, δηλαδή, πανελλαδικές εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου. Οι εξετάσεις αυτές, υψηλών απαιτήσεων, θα είναι μεν ανώνυμες, αλλά θα δίνουν αποτελέσματα σε πανεθνικό επίπεδο, σε επίπεδο περιφέρειας και σε επίπεδο σχολείου, τροφοδοτώντας έτσι την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών για την αποτυχία του σχολείου και απενοχοποιώντας τις κοινωνικές ανισότητες και τις πολιτικές που τις παράγουν.

Επιδιώκεται η λειτουργία του σχολείου να υποταχτεί στη διαμόρφωση όλου του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, των προγραμμάτων, των διδακτικών μεθόδων, γύρω από αυτές τις εξετάσεις, ώστε το σχολείο να πάει καλά σε αυτές τις εξετάσεις. Οι εξετάσεις αυτές σημαίνουν γνώση; Ή μήπως σημαίνουν τη διαμόρφωση ενός τεράστιου εμπορευματικού συστήματος φροντιστηρίων και ιδιαίτερων, παρόμοιου με αυτό που ήδη αναπτύσσεται για την εισαγωγή στα πρότυπα. Ή μήπως θα διαμορφώσουν την αντίληψη ότι γνώση και μάθημα είναι ό,τι έχει σχέση με τις εξετάσεις; Και τελικά τι είναι το σχολείο; Ποιος είναι ο ρόλος του; Να υπηρετεί ένα εξεταστικό σύστημα; Ποιος είναι ο ρόλος του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου; Να εγχαράξει στα παιδιά μια χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους;

Αν συνδυάσει κανείς τα παραπάνω με το άρθρο 98 όπου προβλέπει υποχρεωτική ιστοσελίδα του σχολείου όπου πρέπει να αναγράφονται τα αποτελέσματα αξιολόγησης του σχολείου, αντιλαμβάνεται το ανταγωνιστικό πλαίσιο που επιχειρεί να διαμορφώσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Η ατομική αξιολόγηση αποτελεί το εργαλείο για να υποταχτεί το εκπαιδευτικό σώμα στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Σε αντίθεση με όσα δηλώνει η Κεραμέως και τιμωρητική είναι και ποσοτικά μετρήσιμη. Και φυσικά, απολύτως αυθαίρετη και με ένα τέτοιο ασφυκτικό πλαίσιο που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τον χουντικό νόμο Ν.Δ. 651/70.

Η   εφαρμογή των σχεδιασμών,  που προωθούνται από το εν λόγω νομοσχέδιο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών, όπως αποδεικνύεται περίτρανα από τα αποτελέσματα που έχει  η εφαρμογή τέτοιων μεταρρυθμίσεων σε άλλες χώρες: διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και κρίση στελέχωσης με εκπαιδευτικούς. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά.

Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας το αμέσως επόμενο διάστημα ενάντια στην ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Προετοιμάζουμε ένα αγωνιστικό πρόγραμμα σύγκρουσης και ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Καλούμε στην αγωνιστική ενίσχυση και διεύρυνση του Συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, τόσο σε παναττικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπει το νέο ν/σχ καθώς και να πάρει κάθε μέτρο ακύρωσής του στην πράξη.

Το κάλεσμα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλιούπολης

Το Υπουργείο "Παιδείας" κατέθεσε προς ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο (και φυσικά με τα σχολεία κλειστά), το νέο  Νομοσχέδιο … " … για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών …"

Καμία Σχέση με την Πραγματικότητα … !!!

Είναι ότι πιο αντιδραστικό έχουμε δει τις τελευταίες δεκαετίες, αφού οι κύριοι άξονές του κινούνται :

•             Στην "Αυτονομία" της σχολικής Μονάδας, που ουσιαστικά διευκολύνουν το Κράτος  στην περαιτέρω μείωση της χρηματοδότησης, με την  … " … αξιοποίησης των υποδομών του σχολείου …"   για εξασφάλιση πόρων και την με κάθε επισημότητα είσοδο στα σχολεία των Χορηγών/Επιχειρηματιών

•             Στην "κατηγοριοποίηση" των Σχολείων σε "καλά"  και  "κακά",   αναλόγως με την εξοικονόμηση πόρων που θα μπορέσουν να επιτύχουν

•             Στην καθιέρωση του "πολλαπλού βιβλίου" που καταργεί το ενιαίο σε όλη τη  επικράτεια πρόγραμμα σπουδών, καθιερώνοντας τις δεξιότητες και την αποσπασματική μόρφωση

•             Στην ισχυροποίηση του Διευθυντή - Μάνατζερ, με ταυτόχρονη αποδυνάμωση της φωνής τόσο του Συλλόγου Διδασκόντων όσο και του Συλλόγου Γονέων, ενώ … εξαφανίζει παντελώς τους εκπροσώπους των 15μελών από τα Σχολικά Συμβούλια.

•  Στην λεγόμενη "Αξιολόγηση" των εκπαιδευτικών, που μοναδικό στόχο έχει  -  απειλώντας μάλιστα ακόμη και με καθήλωση της μισθολογικής εξέλιξης - την φίμωσή τους, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εφαρμογή όλων των παραπάνω αντιδραστικών μέτρων, ενώ εισάγουν τους ενδοσχολικούς Επιτηρητές  - Μέντορες για τους νέους εκπαιδευτικούς και επαναφέρουν τους Σχολικούς Συμβούλους που γνωρίσαμε την δεκαετία του '70

Κοντά σ΄ όλα αυτά, έρχεται σήμερα η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, να αφήσει το 1/3 των μαθητών που έδωσαν Πανελλήνιες εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι κάποιοι εξ αυτών … "αρίστευσαν" …!!!

Είναι πραγματικά  ΝΤΡΟΠΗ  αυτή η συμπεριφορά εκ μέρους της επίσημης Πολιτείας, απέναντι στα παιδιά μας, τους αυριανούς Πολίτες αυτού του τόπου.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

Να αποσυρθεί/μην ψηφισθεί το Νομοσχέδιο Κεραμέως

Να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ  & ΤΟΥΣ   ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ  ΓΟΝΕΩΝ  KAI  ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ  ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 7: 00 μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Το κάλεσμα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων

Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων καλεί τα μέλη της σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ενάντια στο νέο νομοσχέδιο για την παιδεία. Για μία ακόμα φορά προωθείται προς ψήφιση με κλειστά τα σχολεία ένα νομοσχέδιο που επιτείνει τις διακρίσεις σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.

  • Δεν δεχόμαστε την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την μετατροπή τους σε κέντρα αναζήτησης χορηγιών, σε χώρους καλλιέργειας δεξιοτήτων χρήσιμων για την διασφάλιση του κέρδους επιχειρηματικών ομίλων.
  • Επιζητούμε την ολόπλευρη επιστημονική γνώση που θα παρέχεται δωρεάν και ισότιμα και θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Απορρίπτουμε τον διαχωρισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών μονάδων, όπως και την χρήση πολλαπλών εγχειριδίων μελέτης, ως νομοθετικές ρυθμίσεις που εδράζονται στην ταξική προέλευση των μαθητών και σχετίζονται άμεσα με την αδυναμία των γονιών να καλύψουν οι ίδιοι τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών τους.
  • Αρνούμαστε να συνηγορήσουμε στην απαλλαγή της κυβέρνησης από την ευθύνη της για ουσιαστικά δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια εκπαίδευση.

Αξιολογούμε το νέο νομοσχέδιο ως αντιδραστικό και καλούμε όλους τους γονείς, στο πλευρό των εκπαιδευτικών και των μαθητών, να αντισταθούμε στην ψήφιση και την εφαρμογή του. Αγωνιζόμαστε για να κάνουμε πραγματικότητα το όνειρό ενός καλύτερου κόσμου που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών μας χωρίς να επικαλείται την ατομική ευθύνη.

ΝΕΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ  ΠΕΜΠΤΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 7:00 μ. μ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑ

Η αφίσα του ΣΕΠΕ Αριστοτέλης

πανεκπαιδευτικό 22-7-2021

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»