pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Καταγγελία από την ΕΛΜΕ Μαγνησίας για το χαρακτηρισμό σχολείων ως πρότυπων και πειραματικών στην περιοχή του Βόλου

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, με την από 8/4/2021 ανοιχτή επιστολή προς την κοινωνία είχε εκφράσει τις σοβαρές ανησυχίες και φόβους του για την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να χαρακτηρίσει ορισμένα σχολεία ως πρότυπα – πειραματικά, αντί να προβεί σε αναβαθμίσεις – βελτιώσεις όλων των σχολείων και να αντιμετωπίσει άμεσα τουλάχιστον τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Ο χαρακτηρισμός αυτός συνεπάγεται διάκριση σχολείων και μαθητών, αύξηση της παραπαιδείας και του ανταγωνισμού, εξάρτηση από χορηγούς, μείωση οργανικών θέσεων και ανασφάλεια εκπαιδευτικών και σοβαρή αναστάτωση σε μαθητές που θα χάσουν το σχολείο της γειτονιάς τους.

Το Υπουργείο και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, απέτυχαν να παρουσιάσουν κάποια αίτηση σχολείου για τον χαρακτηρισμό του ως πρότυπου ή πειραματικού παρά τις υποσχέσεις και πιέσεις. Απέτυχαν να αποσπάσουν έστω τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και των γονέων των 4 σχολείων που με επιλεκτικές διαρροές παρουσιάστηκαν ως υποψήφια για τη δήθεν αναβάθμιση τους.

Τελικά με τη γνώριμη τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» χαρακτηρίστηκαν ως πειραματικά το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας και το 1ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας και ως πρότυπα το 2ο Γυμνάσιο Βόλου και 2ο ΓΕΛ Βόλου.

Το φαινόμενο του αναγκαστικού χαρακτηρισμού σχολείων, αφορά πολλές περιοχές, αλλά ειδικά στη Μαγνησία, έχει τις δυσμενέστερες επιπτώσεις. Η απόφαση αυτή εκτός από τα γενικότερα προβλήματα που θα επιφέρει στην εκπαίδευση στην περιοχή μας, καταργεί άμεσα 78 οργανικές θέσεις (οριστικές τοποθετήσεις) εκπαιδευτικών στην περιοχή του Βόλου και εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς που τις είχαν λάβει μετά από μακρόχρονη συγκέντρωση μορίων μετάθεσης, να αναζητήσουν εκ νέου οργανικές θέσεις ως «υπεράριθμοι».

Στην καλύτερη περίπτωση ορισμένοι θα καταλάβουν οργανικά κενά σε άλλα σχολεία, ως τελευταίοι τοποθετηθέντες (με ότι αυτό συνεπάγεται) ενώ οι υπόλοιποι θα παραμείνουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ως υπεράριθμοι.

Εκτός της πρωτοφανούς υποβάθμισης των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων που είχαν την ατυχία να εργάζονται στα συγκεκριμένα σχολεία, στερούνται οργανικές θέσεις και άλλοι εκπαιδευτικοί που θα επέλεγαν να χαρακτηρισθούν ως υπεράριθμοι, με την κανονική διαδικασία για να διεκδικήσουν νέα θέση σε γειτονικό σχολείο. Επίσης εξανεμίζονται για τα επόμενα χρόνια ελπίδες μετάθεσης στην Α’ Μαγνησίας και ελπίδες μετάθεσης – τοποθέτησης σε σχολεία του Βόλου όσων υπηρέτησαν και υπηρετούν επι πολλά έτη σε σχολεία δυσμενών συνθηκών εκτός Βόλου, ή και εκτός Μαγνησίας.

Καταγγέλλουμε τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που αγνοώντας τις αποφάσεις των σχολείων προβαίνουν σε αναγκαστικούς χαρακτηρισμούς που θίγουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς και μερίδα μαθητών και μακροπρόθεσμα όλη την εκπαίδευση και την προοπτική ουσιαστικής αναβάθμισης της.

Καταγγέλλουμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χ. Σταχτέα που επέλεξε να καταδικάσει 4 σχολεία σε πρωτόγνωρες αντιπαιδαγωγικές συνθήκες, τους εκπαιδευτικούς τους σε επαγγελματική απαξίωση και ομηρία και ουσιαστικά να καταργήσει τις πιθανότητες μεταθέσεων – βελτιώσεων στην περιοχή του Βόλου τα επόμενα χρόνια.

Απαιτούμε να αποσυρθεί άμεσα η υπ’ αριθμόν 51614/Δ6 Υπουργική Απόφαση. Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους σεβασμό στους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο!

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 200 ευρώ: Από που παίρνεις ΔΩΡΕΑΝ Laptop

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Αξιολόγηση σχολείων: Oι προθεσμίες και ο μονόδρομος της απεργίας – αποχής
Με την απεργία – αποχή συσπειρώνεται η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δεν προκαλούνται συγχύσεις και οι εκπαιδευτικοί πετυχαίνουν να μην...
Αξιολόγηση σχολείων: Oι προθεσμίες και ο μονόδρομος της απεργίας – αποχής