Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, με την από 8/4/2021 ανοιχτή επιστολή προς την κοινωνία είχε εκφράσει τις σοβαρές ανησυχίες και φόβους του για την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να χαρακτηρίσει ορισμένα σχολεία ως πρότυπα – πειραματικά, αντί να προβεί σε αναβαθμίσεις – βελτιώσεις όλων των σχολείων και να αντιμετωπίσει άμεσα τουλάχιστον τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Ο χαρακτηρισμός αυτός συνεπάγεται διάκριση σχολείων και μαθητών, αύξηση της παραπαιδείας και του ανταγωνισμού, εξάρτηση από χορηγούς, μείωση οργανικών θέσεων και ανασφάλεια εκπαιδευτικών και σοβαρή αναστάτωση σε μαθητές που θα χάσουν το σχολείο της γειτονιάς τους.
Το Υπουργείο και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, απέτυχαν να παρουσιάσουν κάποια αίτηση σχολείου για τον χαρακτηρισμό του ως πρότυπου ή πειραματικού παρά τις υποσχέσεις και πιέσεις. Απέτυχαν να αποσπάσουν έστω τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και των γονέων των 4 σχολείων που με επιλεκτικές διαρροές παρουσιάστηκαν ως υποψήφια για τη δήθεν αναβάθμιση τους.
Τελικά με τη γνώριμη τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» χαρακτηρίστηκαν ως πειραματικά το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας και το 1ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας και ως πρότυπα το 2ο Γυμνάσιο Βόλου και 2ο ΓΕΛ Βόλου.
Το φαινόμενο του αναγκαστικού χαρακτηρισμού σχολείων, αφορά πολλές περιοχές, αλλά ειδικά στη Μαγνησία, έχει τις δυσμενέστερες επιπτώσεις. Η απόφαση αυτή εκτός από τα γενικότερα προβλήματα που θα επιφέρει στην εκπαίδευση στην περιοχή μας, καταργεί άμεσα 78 οργανικές θέσεις (οριστικές τοποθετήσεις) εκπαιδευτικών στην περιοχή του Βόλου και εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς που τις είχαν λάβει μετά από μακρόχρονη συγκέντρωση μορίων μετάθεσης, να αναζητήσουν εκ νέου οργανικές θέσεις ως «υπεράριθμοι».
Στην καλύτερη περίπτωση ορισμένοι θα καταλάβουν οργανικά κενά σε άλλα σχολεία, ως τελευταίοι τοποθετηθέντες (με ότι αυτό συνεπάγεται) ενώ οι υπόλοιποι θα παραμείνουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ως υπεράριθμοι.
Εκτός της πρωτοφανούς υποβάθμισης των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων που είχαν την ατυχία να εργάζονται στα συγκεκριμένα σχολεία, στερούνται οργανικές θέσεις και άλλοι εκπαιδευτικοί που θα επέλεγαν να χαρακτηρισθούν ως υπεράριθμοι, με την κανονική διαδικασία για να διεκδικήσουν νέα θέση σε γειτονικό σχολείο. Επίσης εξανεμίζονται για τα επόμενα χρόνια ελπίδες μετάθεσης στην Α’ Μαγνησίας και ελπίδες μετάθεσης – τοποθέτησης σε σχολεία του Βόλου όσων υπηρέτησαν και υπηρετούν επι πολλά έτη σε σχολεία δυσμενών συνθηκών εκτός Βόλου, ή και εκτός Μαγνησίας.
Καταγγέλλουμε τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που αγνοώντας τις αποφάσεις των σχολείων προβαίνουν σε αναγκαστικούς χαρακτηρισμούς που θίγουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς και μερίδα μαθητών και μακροπρόθεσμα όλη την εκπαίδευση και την προοπτική ουσιαστικής αναβάθμισης της.
Καταγγέλλουμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χ. Σταχτέα που επέλεξε να καταδικάσει 4 σχολεία σε πρωτόγνωρες αντιπαιδαγωγικές συνθήκες, τους εκπαιδευτικούς τους σε επαγγελματική απαξίωση και ομηρία και ουσιαστικά να καταργήσει τις πιθανότητες μεταθέσεων – βελτιώσεων στην περιοχή του Βόλου τα επόμενα χρόνια.
Απαιτούμε να αποσυρθεί άμεσα η υπ’ αριθμόν 51614/Δ6 Υπουργική Απόφαση. Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους σεβασμό στους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη