5.250 διορισμοί εκπαιδευτικών το 2021 ενώ οι συνταξιοδοτήσεις είναι 8.000
«Παρουσιάζουν ως επιτυχία ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με περισσότερα κενά», σημειώνει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών για τα όσα ειπώθηκαν στη συνάντηση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τους διορισμούς εκπαιδευτικών

«Ο φετινός προϋπολογισμός αφορά 5.250 διορισμούς τη στιγμή που μόνο οι συνταξιοδοτήσεις φέτος είναι 8.000», σημειώνει μεταξύ άλλων η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συνάντηση των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΣΕ:

Συνάντηση των ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με το Υπ. Παιδείας

Πραγματοποιήθηκαν την Μ. Πέμπτη 29/4 συναντήσεις του Υπουργείου Παιδείας με αντιπροσωπεία των ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Οι συναντήσεις αυτές είχαν καθαρά προσχηματικό και επικοινωνιακό χαρακτήρα επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά πως τόσο το Υπουργείο όσο και η κυβέρνηση είναι μόνιμα απέναντι στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών για υγεία, μόρφωση, δουλειά με δικαιώματα.

Δε μπορούμε να αφήσουμε φυσικά ασχολίαστο το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ έθεσε αριθμητικούς περιορισμούς στην αντιπροσωπεία των Δ.Σ. για υγειονομικούς λόγους (sic). Σε μια αρκετά ευρύχωρη αίθουσα δε χωράνε κατά την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ 11 μέλη του Δ.Σ. ενώ την ίδια στιγμή 25 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά είναι απολύτως ασφαλείς!!!

Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν η ηγεσία του Υπουργείου, Κεραμέως, Μακρή και ο νέος Γ.Γ. Κόπτσης, απάντησαν επιλεκτικά, ενώ δε δίστασαν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και να παρουσιάσουν μια ωραιοποιημένη εικόνα της πραγματικότητας. Συγκεκριμένα:

  • Για το ζήτημα των εμβολιασμών αφού καθυστερημένα οι εκπαιδευτικοί πήραν προτεραιότητα για τον εμβολιασμό, η αναφορά ότι ως τώρα έχουν εμβολιαστεί περίπου 21.000 εκπαιδευτικοί αφήνει έκθετα τα διάφορα παπαγαλάκια που «κατηγορούσαν» τους εκπαιδευτικούς για έλλειψη ενδιαφέροντος να εμβολιαστούν. Καμία απάντηση φυσικά για τις καθυστερήσεις του προγράμματος εμβολιασμών, καμία απάντηση στην υπαρκτή επισήμανση ότι οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν ανοσία όταν κλείσουν τα σχολεία. Η αντίληψη της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ ότι δεν χρειάζεται κανένα άλλο μέτρο, πλην του εμβολιασμού για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων είναι επικίνδυνη και υπονομεύει το προσεχές άνοιγμα αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά.

  • Για το προσεχές άνοιγμα των υπόλοιπων βαθμίδων, το Υπουργείο και η κυβέρνηση πορεύεται αποκλειστικά με τα εμβόλια, τα self test και τα επιδημιολογικά δεδομένα που δείχνουν να μειώνεται η διασπορά. Ουδεμία αναφορά σε μέτρα για την αποφυγή συγχρωτισμού, για το αναγκαίο σπάσιμο τμημάτων, για τις αυξημένες ανάγκες στην καθαριότητα. Μάλιστα, στο αίτημα να αναλάβουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ να κάνουν επαναλαμβανόμενα και συχνά τεστ (ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια και χαρτογράφηση της διασποράς) απάντησε εντελώς κυνικά πως δεν είναι ρεαλιστικό, αφού ο ΕΟΔΥ είναι απασχολημένος με τα εμβόλια! Είναι οφθαλμοφανές πως το αίτημα για προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού δε χωράει στις «προτεραιότητες» της κυβέρνησης για την οικονομία γι’ αυτό και βαφτίζεται «μη ρεαλιστικό». Απ’ ό,τι φαίνεται, για μια ακόμη φορά τα σχολεία θα ανοίξουν όπως ακριβώς έκλεισαν, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο που θα λειτουργήσει προσθετικά με τους εμβολιασμούς.

  • Όσο αφορά τις ανακοινώσεις για διορισμούς στη Γενική Αγωγή ανέφεραν πως οι πίνακες θα είναι έτοιμοι μάλλον(!) τον Ιούνιο και ότι ο φετινός προϋπολογισμός αφορά 5.250 διορισμούς τη στιγμή που μόνο οι συνταξιοδοτήσεις φέτος είναι 8.000, δηλαδή παρουσιάζουν ως επιτυχία ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με περισσότερα κενά! Δε δόθηκε καμία διευκρίνιση για το πώς θα γίνουν οι κατανομές στις ειδικότητες και καμία ουσιαστική απάντηση για τους 10.000 εκπαιδευτικούς που έχουν αποκλειστεί λόγω παραβόλου, παρά μόνο ότι είναι θέμα του ΑΣΕΠ. Τέλος, υπήρξε μια αόριστη υπόσχεση ότι «βλέπουμε το ζήτημα ίδρυση οργανικών σε ειδικότητες που δεν έχουν». Καμία αναμονή από τις κυβερνητικές εξαγγελίες και από τις διαβουλεύσεις. Τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, για μονιμοποίηση των όλων των συμβασιούχων. Πρώτος σταθμός η κινητοποίηση στις 7/5 στις 11π.μ. στο ΥΠΑΙΘ.

  • Για τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να αντιμετωπιστούν οι πολλαπλές συνέπειες της πανδημίας σε γνωστικό, ψυχολογικό κλπ επίπεδο για τους μαθητές το Υπουργείο δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον!! Τα δυο χρόνια «υποεκπαίδευσης», το μορφωτικό έλλειμμα που διευρύνεται κυρίως στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, τα ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές λόγω του πολύμηνου εγκλεισμού δεν ήταν άξια αναφοράς από την ηγεσία του Υπουργείου. Ένδειξη για το πόσο «ενδιαφέρον» δείχνουν για τους μαθητές, αποτέλεσε η απόφαση – όνειδος, να ισχύσει από φέτος η ελάχιστη βάση εισαγωγής!

  • Το Υπουργείο αναφέρθηκε ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε μια σειρά αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου όπως η διεύρυνση των «εργαστηρίων δεξιοτήτων», δηλαδή η προσπάθεια να εξοβελιστεί η στέρεη και ολοκληρωμένη γνώση με εφήμερες δεξιότητες, να αποκτήσουν πρόσβαση στο σχολείο οι επιχειρήσεις. Επιπλέον φαίνεται ότι στα σχέδια του Υπουργείου είναι να γίνει πιο διακριτή η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με όχημα το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο» ή αλλιώς με την «επιλογή βιβλίου» και με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών υπό την εύηχη φράση «μεγαλύτερη αυτονομία». Αποτελεί ουσιαστικά την προσπάθεια να γίνουν τομές στο περιεχόμενο του σχολείου στην κατεύθυνση της κατηγοριοποίησης, των σχολείων της «αριστείας» και της «πλέμπας».

  • Σε αυτή την κατεύθυνση θα αξιοποιηθούν και τα χρήματα του «Ταμείου Ανάκαμψης» αφού από αυτά τα χρήματα δε θα δοθεί τσακιστό ευρώ για προσλήψεις προσωπικού, ανέγερση σχολικών μονάδων, κλπ, αλλά για την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών και των νέων τεχνολογιών. Φυσικά και αποτελούν ψιλά γράμματα η κατάσταση των σχολικών μονάδων (οι πρόσφατοι σεισμοί αποκάλυψαν τις διαχρονικά εγκληματικές πολιτικές για τη σχολική στέγη), τα χιλιάδες κοντέινερς που έχουν εγκατασταθεί στις αυλές των σχολείων για να στεγάσουν μια Δίχρονη Προσχολική Αγωγή σε συνθήκες τριτοκοσμικές, την ανυπαρξία σύγχρονων διδακτηρίων για τα παιδιά του ελληνικού λαού.

  • Τέλος, το Υπουργείο ομολόγησε πως θα προχωρήσει νομοθετικά για τις δομές υποστήριξης, στελεχών εκπαίδευσης και ατομικής αξιολόγησης, συνεχίζοντας το γαϊτανάκι της «εργαλειοποίησης» της πανδημίας. Έτσι όχι μόνο δε λύνει κανένα από τα μεγάλα και οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης αλλά συνεχίζει να ορθώνει ακόμα μεγαλύτερα τείχη στα όνειρα των παιδιών για μόρφωση, στα όνειρα των εκπαιδευτικών για δουλειά με αξιοπρέπεια.

Από την πλευρά μας, ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία για τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης συνολικά. Το επόμενο διάστημα θα βρεθούμε δια ζώσης να συζητήσουμε, να οργανώσουμε και να δυναμώσουμε τη φωνή μας, τον αγώνα μας για τη μόρφωση, τη δουλειά, τη ζωή που μας αξίζει.

Το δίκιο μας θα κριθεί στον αγώνα και τη διεκδίκηση. Δίνουμε το παρών στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ για την Πρωτομαγιά στις 6 Μαΐου σε όλη την Ελλάδα. Συμμετέχουμε με αποφάσεις των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ στη συγκέντρωση στο ΥΠΑΙΘ στις 7/5 στις 11π.μ. Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και τις ΟΛΜΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την οργάνωση του αγώνα!

Καμία αναμονή!

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Οι δύο ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης

Κυρώσεις σε εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν self test

Άνοιγμα σχολείων: Τι πρέπει να γνωρίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΜΑΘΗΜΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Η νέα 7μηνη ή 9μηνη Μοριοδοτούμενη ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ εκπαιδευτικών ΜΟΝΟ 240 ή 220 ΕΥΡΩ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα