Η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εκτιμά πως, η συνάντηση που ζήτησε και είχε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως με τη ΔΟΕ, ήταν εντελώς προσχηματική προκειμένου το Υπουργείο να εμφανιστεί ότι συζητά με τους εκπαιδευτικούς, ενώ κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Κατά την συνάντηση δεν δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις για τα ζητήματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, η υπουργός Παιδείας προχώρησε σε έναν απολογισμό του έργου της, το οποίο αξιολόγησε μόνη της και το έκρινε συγκλονιστικό.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβάνονται κάθε ημέρα και περισσότερο, πώς δεν έχουν να περιμένουν θετικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, αναφέρει μεταξύ άλλων η Δημοκρατική Συνέργασία. Η Υπουργός Παιδείας μένει περίκλειστη στη δική της πραγματικότητα όπου όλα είναι τέλεια. Ταμπλέτες και ηλεκτρονικοί υπολογιστές «κατακλύζουν» τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται από ανύπαρκτα προγράμματα, τα υπηρεσιακά συμβούλια λειτουργούν άψογα με «δοτούς» και όλοι δοξολογούν την Κυβέρνηση για το «τεράστιο» έργο της.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τονίζει η Δημοκρατική Συνεργασία, γνωρίζουν πως μοναδικός δρόμος είναι αυτός του καθημερινού αγώνα, δίπλα στους μαθητές, για μια καλύτερη Παιδεία και καλούν τους εκπαιδευτικούς να μείνουν συσπειρωμένοι και να συνεχίσουν να δίνουν μάχες, σε όλα τα επίπεδα, για την προστασία του δημόσιου αγαθού της Παιδείας.
Η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας Π.Ε.
Πραγματοποιήθηκε μετά από χρονικό διάστημα επτά μηνών, συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργός, Υφυπουργός και Γενική Γραμματέας) με το ΔΣ της ΔΟΕ, μετά από πρόσκληση του Υπουργείου.
Από την πρώτη στιγμή έγινε κατανοητό, πως η πρόσκληση ήταν για λόγους επικοινωνίας και όχι ουσίας, καθώς η Υπουργός, ως όφειλε καθώς αυτή είχε απευθύνει το κάλεσμα, δεν έκανε καμία εισήγηση αλλά ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ να αναφερθούν σε όποιο θέμα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας επιθυμούν!
Το ΔΣ της ΔΟΕ, μετά από αυτή την εξέλιξη, αφού καυτηρίασε τη στρατηγική της επιλεκτικής διαρκούς «διαρροής» θεμάτων από το υπουργείο Παιδείας σε συγκεκριμένα ΜΜΕ, προκειμένου να λειτουργήσουν ως «κομιστές» των ειδήσεων και αφού καταδίκασε το γεγονός ότι παρά τη διαβεβαίωση της Υφυπουργού Παιδείας πως δεν θα δοθεί στη δημοσιότητα οτιδήποτε αφορά στην αξιολόγηση, πριν συζητηθεί με τη ΔΟΕ, δύο ημέρες μετά τη διαβεβαίωση, δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έκανε αναφορά στα θέματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, «εκλογές» για τα υπηρεσιακά συμβούλια, συνθήκες λειτουργίας των σχολείων μέσα στην πανδημία, γενίκευση της ξένης γλώσσας στα νηπιαγωγεία, δημοσιεύματα για τον σχεδιασμό του Υπουργείου Εργασίας για την ενοποίηση δομών της προσχολικής, γενίκευση της δίχρονης σε όλους του Δήμους της Χώρας, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εξοπλισμό μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών, παράταση του σχολικού έτους, διορισμούς εκπαιδευτικών, αριθμός τους ανά κλάδο, τρίμηνες συμβάσεις, εκπαιδευτικοί που λόγω παράβολου βρίσκονται εκτός πινάκων, επιλογές στελεχών, σταμάτημα σχολικών γευμάτων, λειτουργία σχολείων, εμβολιασμοί εκπαιδευτικών κλπ
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από την Υπουργό, ήταν οι ακόλουθες:
- Για την απεργία – αποχή υπάρχουν εργαλεία αντιμετώπισης αλλά δεν έχουμε αποφασίσει να τα ενεργοποιήσουμε. Για την αξιολόγηση έχει γίνει διάλογος, απλά δεν υπάρχει συμφωνία. Υπάρχει ψηφισμένος νόμος. Η αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης. Το είχαμε δηλώσει και προεκλογικά ότι θα εφαρμοστεί.
- Για τις παραιτήσεις μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπάρχει ψηφισμένος νόμος. Οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά γιατί δεν θέλαμε η πανδημία να σταματήσει τις δημοκρατικές διαδικασίες. 170000 εκπαιδευτικοί δεν γινόταν να ψηφίσουν δια ζώσης. Ο Πρωθυπουργός έχει πάρει θέση για το θέμα και στηρίζει την επιλογή. Αν κάποιος παραιτείται, ο νόμος εφαρμόζεται
- Υπάρχει ενδεχόμενο μικρής παράτασης του σχολικού έτους, αντίστοιχης με την περσινή, η οποία δεν έχει αποφασιστεί όμως ακόμα
- Τη φετινή χρονιά στο 93% των Δήμων της χώρας εφαρμόζεται η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Οι 5 Δήμοι που αυτή τη στιγμή δεν την εφαρμόζουν λόγω αδυναμίας εξεύρεσης αιθουσών, «τρέχουν» τις διαδικασίες ώστε να είναι έτοιμοι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχουμε εφαρμογή στο 100% των Δήμων της Χώρας.
- Την πιλοτική εφαρμογή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο αξιολογεί το ΙΕΠ, το οποίο θα κάνει εισήγηση για τη γενίκευσή της ή όχι. Αξιοσημείωτο είναι βέβαια το γεγονός ότι η ίδια η Υπουργός με δηλώσεις της, έχει αναφερθεί σε γενίκευση σε όλα τα νηπιαγωγεία της Χώρας από την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς να περιμένει το ΙΕΠ(!!)
- Σε σχέση με τα δημοσιεύματα για τον σχεδιασμό του Υπουργείου Εργασίας για την ενοποίηση δομών της προσχολικής, διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει ίχνος αλήθειας σε κάτι τέτοιο και πως δέσμευση της Κυβέρνησης είναι ότι το νηπιαγωγείο θα εξακολουθήσει να ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας
- Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχουν γίνει σημαντικά προγράμματα(!!) και υπάρχει σε εξέλιξη ένα ακόμα πλήρες πρόγραμμα για το οποίο υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον συμμετοχής από τους εκπαιδευτικούς. «Χτίζουμε», πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης
- Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αλλαγής του συστήματος διορισμών
- Για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης θα υπάρξει νομοσχέδιο, το οποίο θα συζητηθεί όταν είναι έτοιμο
- Οι τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών είναι μόνο για την πανδημία. Θα ανανεωθούν μόνο όσες υπάρχει ανάγκη
- Δεν υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση και συμμετοχή από τους εκπαιδευτικούς στα διαγνωστικά τεστ που έχουν γίνει. Δεν υπήρξε η προσδοκώμενη συμμετοχή από τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής στους εμβολιασμούς, γεγονός που δεν διευκολύνει το αίτημα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό και των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής
- Το θέμα των εκπαιδευτικών που έμειναν εκτός πινάκων λόγω παράβολου, χειρίζεται ο Υπουργός Εσωτερικών κύριος Βορίδης
- Όλα τα υπόλοιπα θέματα τα παρέπεμψε στο μέλλον, χωρίς να δώσει καμία απολύτως δέσμευση χρονική ή άλλου είδους
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εκτιμά πως δεν δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις για τα ζητήματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η συνάντηση ήταν εντελώς προσχηματική προκειμένου το Υπουργείο να εμφανιστεί ότι συζητά με τους εκπαιδευτικούς, ενώ κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Η Υπουργός Παιδείας προχώρησε σε έναν απολογισμό του έργου της, το οποίο αξιολόγησε μόνη της και το έκρινε συγκλονιστικό(!!)
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβάνονται κάθε ημέρα και περισσότερο, πώς δεν έχουν να περιμένουν θετικές εξελίξεις στην εκπαίδευση. Η Υπουργός Παιδείας μένει περίκλειστη στη δική της πραγματικότητα όπου όλα είναι τέλεια. Ταμπλέτες και ηλεκτρονικοί υπολογιστές «κατακλύζουν» τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται από ανύπαρκτα προγράμματα, τα υπηρεσιακά συμβούλια λειτουργούν άψογα με «δοτούς» και όλοι δοξολογούν την Κυβέρνηση για το «τεράστιο» έργο της…
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζουν πως μοναδικός δρόμος είναι αυτός του καθημερινού αγώνα, δίπλα στους μαθητές, για μια καλύτερη Παιδεία. Αυτόν θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μείνουν συσπειρωμένοι και να συνεχίσουν να δίνουν μάχες, σε όλα τα επίπεδα, για την προστασία του δημόσιου αγαθού της Παιδείας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη