Με επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί σε ειδικά σχολεία της Πάτρας ζητάνε να ενημερωθούν περαιτέρω για την απόφαση συνέχισης της δια ζώσης λειτουργίας των Ειδικών σχολείων σε περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου.
Στην επιστολή τους τονίζουν ότι αδυνατούν να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους η ειδική αγωγή διαχωρίζεται από την εκπαίδευση, τη στιγμή μάλιστα που φαίνεται να κινδυνεύει περισσότερο.
Η επιστολή
Αξιότιμοι/ες,
Την Παρασκευή 5/2/2021 ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας η απόφαση να παραμείνουν σε αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης όλες οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου για τις: Δημοτική Ενότητα Πατρέων, Δημοτική Ενότητα Χαλκιδέων, Δημοτική Ενότητα Αγίου Νικολάου της ΠΕ Λασιθίου. Στην ίδια ανακοίνωση δεν έγινε καμία αναφορά/ διαφοροποίηση για τις εκπαιδευτικές δομές Ειδικής Αγωγής των παραπάνω περιοχών. Εκ των υστέρων διευκρινίστηκε ότι οι δομές ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων εξαιρούνται από την παραπάνω απόφαση και συνεχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους δια ζώσης.
Θα θέλαμε να μας γνωστοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους η Επιτροπή εξαίρεσε τα Ειδικά σχολεία και για ποιους λόγους δεν έλαβε υπόψη την επικινδυνότητα των εν λόγω περιοχών. Σας υπενθυμίζουμε τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε καθημερινά στα σχολεία μας, το φόβο για την υγεία του προσωπικού, των μαθητών και των οικογενειών τους.
Οι συνθήκες στα ειδικά σχολεία είναι ιδιαίτερα επισφαλείς και εκθέτουν σε κίνδυνο όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Συγκεκριμένα:
- Τα περισσότερα ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, χωρίς παράθυρα, χωρίς γραφεία εκπαιδευτικών ,όπου μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό συγχρωτίζονται αδυνατώντας να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις.
- Μεγάλο ποσοστό μαθητών ανήκει στις ομάδες υψηλού κινδύνου, με σύνθετα νευρολογικά νοσήματα. Συνεπώς, είναι πολύ επικίνδυνο τα παιδιά αυτά να νοσήσουν από covid-19 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τη δική τους και των οικογενειών τους.
- Η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις μαθητών που ο βαθμός και το είδος της αναπηρίας δεν το επιτρέπει. Οι περισσότεροι μαθητές δεν κάνουν χρήση μάσκας, αδυνατούν να τηρήσουν βασικούς κανόνες υγιεινής και να κρατούν μεταξύ τους αποστάσεις.
- Επίσης, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό δυσκολεύεται να τηρήσει αποστάσεις ασφαλείας, αφού έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές και τα βιολογικά τους υγρά, καθώς χρήζουν άμεσης επαφής, καθοδήγησης και υποστήριξης.
- Σταθερές ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών δεν μπορούν να ισχύσουν, αφενός διότι οι ειδικότητες μέσα σε μία δομή (λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ψυχολόγοι) συνεργάζονται με όλα τα παιδιά όλων των τμημάτων, αφετέρου διότι οι ειδικότητες (γυμναστές, θεατρολόγοι, μουσικοί, κ.α.) συμπληρώνουν ωράριο σε πολλές σχολικές μονάδες του νομού.
- Στις μεταφορές των μαθητών των ειδικών σχολείων δεν έχει επέλθει καμία τροποποίηση, ώστε να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων και ασφαλείας με εμφανή κίνδυνο εξάπλωσης του επιδημιολογικού φορτίου.
- Ακόμη, δεδομένου του επιβαρυμένου ιικού φορτίου της περιοχής, θα έπρεπε να διενεργούνται συστηματικά τεστ από τον ΕΟΔΥ και φορείς, ώστε να ελέγχεται η υγειονομική κατάσταση των σχολείων.
- Τέλος, σε κάποια σχολεία δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό καθαριότητας και υγειονομικό υλικό προστασίας του προσωπικού (μάσκες, γάντια, ρόμπες κλπ).
Με βάση όλα τα παραπάνω, τις ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης, την εγγύτητα του προσωπικού με τους μαθητές, τα δρομολόγια, την ακαταλληλότητα των χώρων κ.ά, θεωρούμε καθήκον μας να σας τονίσουμε για μια φορά ακόμη την έκθεση και τις συνθήκες επικινδυνότητας που βιώνουμε όλοι στην εργασία μας καθημερινά, δεδομένων των συνθηκών που υπάρχουν, τον φόβο και την αγωνία που αισθανόμαστε για την πιθανότητα να νοσήσει κάποιος και να κινδυνέψει η ζωή του, καθώς όπως είναι γνωστό ανευρίσκονται συνέχεια κρούσματα στα ειδικά σχολεία με συχνά δύσκολη έκβαση και σοβαρές συνέπειες.
Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους η ειδική αγωγή διαχωρίζεται από την εκπαίδευση, τη στιγμή μάλιστα που φαίνεται να κινδυνεύει περισσότερο.
Οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων Πάτρας:
- 1 ο ειδικό Νηπιαγωγείο
- 2 ο ειδικό Νηπιαγωγείο
- 3 ο ειδικό Νηπιαγωγείο
- 4 ο ειδικό Νηπιαγωγείο
- 1 ο ειδικό Δημοτικό 2
- ο ειδικό Δημοτικό
- 4 ο ειδικό Δημοτικό
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών/βαρήκοων
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών/βαρήκοων
- Ειδικά Τμήματα & Λυκειακές Τάξεις Κωφών/βαρήκοων 18ου Γυμνασίου
Και
- Εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ Πάτρας
- Μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ ΕΕΕΕΚ Πάτρας
- Εκπαιδευτικοί του ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη