Mόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση
Οι Ανεξάρτητες Αυτόνομες Αγωνιστικές Ριζοσπαστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. για την λήξη των τρίμηνων συμβάσεων αναπληρωτών και την τροποποίηση του ωραρίου λειτουργίας των Νηπιαγωγείων

Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας και τέρμα πια στον εμπαιγμό των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών ζητούν με ανακοίνωση τους οι Ανεξάρτητες  Αυτόνομες  Αγωνιστικές  Ριζοσπαστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.. Ζητούν επίσης να μπει τέλος στην ελαστική εργασία, να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτ(ρι)ών εδώ και τώρα καθώς και να μην υπάρχει κανένα δικαίωμα απολύσεων στους διευθυντές εκπαίδευσης.

Τέλος διεκδικούν να αποσυρθεί η εγκύκλιος που αφορά τη νέα αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών  και την αναστάτωση στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων

Για τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε πρωτοφανή νομοθετικά μέτρα εν μέσω πανδημίας! Δεν έφτανε που με δικαιολογία την πανδημία προχώρησε για πρώτη φορά σε προσλήψεις με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, τώρα οξύνει την επίθεση ακόμα περισσότερο και δίνει το δικαίωμα στους διευθυντές εκπαίδευσης να απολύουν αυτούς τους συμβασιούχους κατά την κρίση τους!

Οι 3μηνες συμβάσεις των προσωρινών αναπληρωτών,  που στα μέσα του Σεπτέμβρη  το ΥΠΑΙΘ νομοθέτησε,  λήγουν την Τρίτη 19/1 , επιστρέφοντας στην ανεργία όσους η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη με απόλυτο κυνισμό την αγωνία και τις ανάγκες επιβίωσης, χρησιμοποίησε, για να εγκαινίασει την υπογράμμιση της αναπλήρωσης  ως καθεστώτος μονιμότητας.  «Το κόλπο  είναι στημένο και στα μέτρα τους » γιατί  οι προσλήψεις  που έγιναν για κάλυψη κενών  covid19 κάλυψαν εντέλει και πάγια κενά, τόσο όσο διαρκεί η σύμβαση, καταδικάζοντας μαθητές σε συνεχή εναλλαγή δασκάλων χωρίς να τους υπολογίζει πραγματικά κανείς και εξευτελίζοντας κάθε εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών  ελαχιστοποιώντας τον μισθό, τις άδειες, τη αποζημίωση και αποκλείοντας την πρόσβαση στο ταμείο ανεργίας. Τώρα με σχετική εγκύκλιο  καλεί τις Διευθύνσεις Eκπαίδευσης, κατά την κρίση τους,  να ανανεώσουν τις συμβάσεις αυτές ή όχι, που σημαίνει την ΑΠΟΛΥΣΗ των συναδέλφων. 

Οι 3μηνες  συμβάσεις αποτέλεσαν άλλο ένα κομμάτι στο παζλ της ελαστικοποίησης της εργασίας των εκπαιδευτικών δημιουργώντας ένα νέο πίνακα μέσα στους ήδη υπάρχοντες, ανοίγοντας την πόρτα για καταστρατήγηση πινάκων, μεθοδεύσεις και αυθαιρεσίες στον ίδιο αστερισμό με το προσοντολόγιο που οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε ένα αέναο ανθρωποφαγικό αλληλοπαραγκωνισμό με νικητή την αδιοριστία και την διαιώνιση της αναπλήρωσης! Η Κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να εδραιώσει ότι όσα χρόνια και να έχεις δουλέψει, όση προϋπηρεσία και να έχεις, δεν μπορείς να αποκτήσεις δικαιώματα για μόνιμη και σταθερή δουλειά.  Αποδεικνύεται ότι η ελαστικοποίηση και η χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων δεν έχει τέλος, πρώτα με το προσοντολόγιο Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (ν.4589) με όλα τα χαρακτηριστικά του (αποκλεισμοί, μόρια/«προσόντα» που αλλάζουν κάθε 2-3 χρόνια, κλπ), με τις αλλαγές σε ωρολόγια προγράμματα που πετούν εντελώς ξαφνικά στην ανεργία ολόκληρους κλάδους, στη συνέχεια τις 3μηνες συμβάσεις και σχεδόν ταυτόχρονα τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας των Δ/ντων εκπαίδευσης να προσλαμβάνουν ωρομίσθιους ανά δ/νση.

Και ενώ τα σχολεία εν μέσω πανδημίας εξακολουθούν να παραμένουν ανοχύρωτα, με χιλιάδες εκρηκτικά κενά και ανάγκες να παραμένουν ακάλυπτες,η κυβέρνηση της Ν.Δ., συνεχίζοντας την πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, συμβάλλει και αυτή από την πλευρά της ώστε η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση να γίνει καθεστώς, με εκπαιδευτικούς-ομήρους, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, σε μια μόνιμη ανασφάλεια και ένα ανελέητο κυνήγι προσόντων πιστή και με τις υποδείξεις ΕΕ-ΟΟΣΑ.

Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας, η κυβέρνηση, αντί να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς ώστε να στελεχώσει τα σχολεία με το αναγκαίο προσωπικό και να καλύψει όλες τις ανάγκες «αξιοποιώντας» την πανδημία με ένα ακόμη εργαλείο  προσπαθεί να δημιουργήσει γενιές δούλων που θα παραπέουν αιωνίως ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία. Τώρα μάλιστα, διευρύνει το διευθυντικό δικαίωμα να απολύει ο διευθυντής εκπαίδευσης κατά την κρίση του! Τι άλλα δικαιώματα θα δώσει το υπουργείο στους διευθυντές εκπαίδευσης

Φτάνει πια ο εμπαιγμός! Το παιχνίδι με τη ζωή και την εργασία των αναπληρωτρ(ιώ)ν πρέπει να σταματήσει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ!

  • Καμία απόλυση αναπληρωτή – συμβασιούχου εκπαιδευτικού.
  • Μετατροπή  όλων των τρεχουσών 3μηνων συμβάσεων σε συμβάσεις μέχρι το τέλος του έτους. . Καμία νέα πρόσληψη με 3μηνη σύμβαση.  Άμεση κατάργηση του θεσμού 3μηνης σύμβασης και πρόσληψης ωρομισθίων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Κάλυψη εδώ και τώρα όλων των κενών στα σχολεία με πλήρη στελέχωση όλων των δομών εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
  • Πλήρη δικαιώματα (εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά) αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Διορισμός/ Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Κατάργηση του προσοντολογίου (ν.4589/19) και του νόμου Κεραμέως (ν.4692/20)
  • Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Κανένας αποκλεισμός από το δικαίωμα στην εργασία.

Όχι στη νέα αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών  και την αναστάτωση στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων

Να αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος!

Με νέα εγκύκλιό του ( ΦΕΚ83 /Αρ.Φ7/3625/Δ1/15-1-21) βασιζόμενη σε  διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19  το Υπουργείο Παιδείας τροποποιεί  την ώρα αποχώρησης των μαθητών/ τριών που φοιτούν στο Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου από τις 13.00’ σε 13.10’.

Η νέα αυτή εγκύκλιος που αυξάνει το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, γραμμένη κυριολεκτικά στο πόδι, εν μέσω πανδημίας είναι εντελώς αυθαίρετη καθώς δεν στηρίζεται προφανώς σε παιδαγωγικές εισηγήσεις ούτε σε εισηγήσεις των επιδημιολόγων και δεν εξυπηρετεί σκοπούς που σχετίζονται με την πανδημία. Αντίθετα αυξάνει τον συνωστισμό με την ταυτόχρονη λήξη του ωραρίου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Παρότι αποδίδεται ως μέτρο προστασίας εναντίον της διάδοσης του covid δυσκολεύει στην πραγματικότητα τα δεδομένα που έχουν οργανώσει τα Νηπιαγωγεία για την αποχώρηση των παιδιών και αντρέπει τη διαδοχικότητα στην αποχώρηση των παιδιών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων δημιουργώντας  μεγαλύτερα προβλήματα.

Η νέα  αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου δεν είναι καθόλου τυχαία. Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών αυξάνεται σταδιακά εδώ και χρόνια άλλοτε κατά ένα τέταρτο, άλλοτε κατά μισή ώρα και με τελευταία την αύξηση κατά μια διαδακτική  ώρα/μέρα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όταν έφτασε η λήξη του πρωινου ωραρίου στη 1μ.μ. Οι νηπιαγωγοί εργάζονται σήμερα τις περισσότερες ώρες σχεδόν από όλους τους εργαζόμενους στην εκπάιδευση. Δεν έχουν κενά ή διαλείμματα, είναι διαρκώς επιφορτισμένοι/ες με την επίβλεψη των παιδιών και έχει μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο από όλους.

Στις περιπτώσεις που ασκούν και διοικητικά καθήκοντα μάλιστα, το πραγματικό εργασιακό ωράριό τους ξεπερνάει κατά πολύ τις 6 ώρες. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα «άσκηση» και ένα ακόμη βήμα για την επιπλέον επέκταση του ωραρίου τους. Ας μην ξεχνάμε τις προθέσεις που εκφράζονται στην έκθεση Πισσαρίδη που αναφέρεται  στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τις προτροπές για «σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών».

Ταυτόχρονα η αύξηση του διδακτικού χρόνου για τα παιδιά λειτουργεί  αντιπαιδαγωγικά. Αγνοεί τις ανάγκες των παιδιών  εξισώνοντας τον διδακτικό χρόνο στην προσχολική   ηλικία  με εκείνον  του Δημοτικού Σχολείου, με αποκλειστική επιδίωξη την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και την εξυπηρέτηση των γονέων για μεγαλύτερη παραμονή των παιδιών στο σχολείο. Η σταδιακή επέκταση του ωραρίου στο νηπιαγωγείο μαζί με την αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό ( μη αμιγή τμήματα)  που έγινε λίγα χρόνια πριν εκτός του ότι άλλαξε το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και το μετάτρεψε σε δομή φύλαξης υποβαθμίζει την  αναγκαιότητα του ολοήμερου με στόχο τη συρρίκνωση πολλών θέσεων εργασίας.

Ας καταλάβει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ότι πρέπει να πάψει να ναρκοθετεί καθημερινά τη λειτουργία των σχολείων και το παιδαγωγικό- μορφωτικό όφελος των παιδιών και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και αφετέρου ότι η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών θα αντιμετωπιστεί συλλογικά και ανυποχώρητα.

Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ η εγκύκλιος!

Επανειλημμένα το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ζητήσει να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών σύμφωνα με αυτό που ισχύει για τους εκπαιδευτικούς στην  υπόλοιπη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Δημοτικό. Κάτω από αυτή την πίεση τον Αύγουστο του 2016 αυτό κατοχυρώθηκε  μόνο για τις/ τους εργαζόμενες/ους στα 4θεσια και άνω νηπιαγωγεία ενώ για τις/τους υπόλοιπους θεσμοθετήθηκε διδακτικό ωράριο 25 ωρών (που υπερβαίνει το διδακτικό ωράριο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης).

Να μπει τώρα στην προμετωπίδα των διεκδικήσεών μας η μείωση ωραρίου όλων των νηπιαγωγών όπως αυτό ισχύει για τα 4θέσια και άνω νηπιαγωγεία! Να εξασφαλιστεί η λειτουργία των νηπιαγωγείων με προσλήψεις επιπλέον νηπιαγωγών!

Καλούμε τη ΔΟΕ να απαιτήσει την απόσυρση της εγκυκλίου και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων , να μην την εφαρμόσουν.

Σε κάθε περίπτωση οι σύλλογοι διδασκόντων ήδη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν αποφασίσει και διαμορφώσει τον τρόπο προσέλευσης και αποχώρησης των παιδιών με γνώμονα:

  • Το ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων
  • Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών
  • Τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, μη συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία , αριθμό εισόδων, αριθμό τμημάτων,  μεταφορά μαθητών με λεωφορεία-ταξί, απόσταση από όμορα δημοτικά κα)
  • Tην αποχώρηση των παιδιών σε συνδυασμό με τη διαδοχική αποχώρηση των όμορων δημοτικών και τη δημιουργία συνθηκών για την αποφυγή του συνωστισμού γονέων κηδεμόνων έξω από τις σχολικές μονάδες.

και αυτό τους καλούμε να συνεχίσουν να κάνουν. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»