ΠΣΕ: «Επικίνδυνη» για την δημόσια υγεία η τροπολογία Κεραμέως
Άμεση απόσυρση της τροπολογίας και διάλογο του υπουργείου με τους Επιστημονικούς φορείς ζητά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών.

Το Σύνταγμα της Ελλάδας ρητά και απαρέγκλιτα ΔΕΝ αναγνωρίζει τη λειτουργία Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα! Πώς λοιπόν θα είναι δυνατή η εκτέλεση των όρων του νέου νόμου της κ. Κεραμέως ο οποίος καταστρατηγεί την πιο πάνω διάταξη διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών και καλεί «επικίνδυνη» για την δημόσια υγεία την τροπολογία Κεραμέως, που «κατεδαφίζει» τα πτυχία των ΑΕΙ και τα εξισώνει με τίτλους κολεγίων.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών συντονίζει τη δράση του με όλους τους εμπλεκόμενους επαγγελματικούς φορείς και καλεί την υπουργό Παιδείας, να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της τροπολογίας και να ξεκινήσει ειλικρινή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνοντας ότι, σε διαφορετική περίπτωση, τόσο ή ίδια όσο και η Κυβέρνηση θα φέρουν ακέραια την ευθύνη για τις εξελίξεις.

Η ανακοίνωση του συλλόγου

Την έντονη δυσαρέσκεια και τις εύλογες απορίες του, για τον τρόπο που το Υπουργείο Παιδείας και κατά συνέπεια η Κυβέρνηση, αποφάσισε να νομοθετήσει αναφορικά με το θέμα της αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων  των αποφοίτων Κέντρων μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης (κολέγια), εκφράζει το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών – Π.Σ.Ε. ΝΠΔΔ.

Ο αιφνιδιασμός της υπουργού Νίκης Κεραμέως υιοθετήθηκε από το σύνολο της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή, η οποία, εν μία νυκτί και χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός διάλογος με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς, πέρασε την εν λόγω τροπολογία, «κατεδαφίζοντας» τα πτυχία των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας, τα οποία και εξισώνει με τους τίτλους που χορηγούν τα κολέγια.

Η κα. υπουργός αυτοαναιρεί δική της πρόσφατη νομοθεσία, με την οποία έδινε το δικαίωμα αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων στα Επαγγελματικά Επιμελητήρια, παραδίδοντάς το πλέον προκλητικά σε ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας (ΑΤΕΕΝ). Ένα τμήμα που  δεν έχει  την επιστημονική στελέχωση προκειμένου να συγκρίνει τα διαφορετικά προγράμματα σπουδών μεγάλου αριθμού διαφορετικών μεταξύ τους ειδικοτήτων, όπως π.χ. Μηχανικούς, Οικονομολόγους, Εργοθεραπευτές, Γεωπόνους κ.λπ. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνονται αναγνωρίσεις χωρίς καμία διαδικασία, με αποκλειστικό γνώμονα την απόφαση ενός ανδρός (του διορισμένου Προέδρου του ΑΤΕΕΝ).

Θυμίζουμε στην κα. υπουργό ότι τα Κολέγια δεν αξιολογούνται από την Α.ΔΙ.Π., την ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης όλων των Ελληνικών Πανεπιστημίων και πιστοποίησης προγραμμάτων σπουδών. Έτσι, κανείς δεν   γνωρίζει  αν αναπτύσσουν ερευνητικό έργο, αν παρέχουν κλινική εκπαίδευση καθώς και τα ακαδημαϊκά προσόντα των διδασκόντων σε αυτά. Γιατί μια γραφειοκρατική αναγνώριση προγραμμάτων σπουδών δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί μέτρο πιστοποίησης σωστής εκπαιδευτικής πρακτικής.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών εκφράζει την έντονη ανησυχία του, καθώς απόφοιτοι τέτοιων Εκπαιδευτικών Κέντρων εξισώνονται με τα μέλη του, για το είδος και την επάρκεια παροχής υπηρεσιών σε χώρους όπως Δημόσια Νοσοκομεία, Κέντρα Απεξάρτησης, Ψυχιατρικές Κλινικές και Ιδιωτικά Κέντρα Αποκατάστασης, όπου συμπολίτες μας όλων των ηλικιών εμπιστεύονται την αποκατάσταση της υγείας τους. Και όλο αυτό συμβαίνει σε μια δύσκολη συγκυρία για το χώρο της υγείας, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.

Ταυτόχρονα, ένας ακόμη μεγάλος προβληματισμός μας σχετίζεται με την υποχρέωση του Π.Σ.Ε., ως Νομικό Πρόσωπο Δημόσιου Δικαίου, να εφαρμόζει τις επιταγές του Συντάγματος, το οποίο ρητά και απαρέγκλιτα ΔΕΝ αναγνωρίζει τη λειτουργία Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα! Πώς λοιπόν θα είναι δυνατή η εκτέλεση των όρων του νέου νόμου της κ. Κεραμέως ο οποίος καταστρατηγεί την πιο πάνω διάταξη;

Η εν λόγω τροπολογία, με πρόφαση την εφαρμογή Κοινοτικής Οδηγίας, δημιουργεί μια ελληνική «πατέντα» με σκοπό την εξίσωση τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν χωρίς κανένα ποιοτικό εχέγγυο, πλην ίσως της  καταβολής ικανού χρηματικού αντιτίμου, με αυτούς των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Και αυτό συμβαίνει σε μια στιγμή που η ίδια υπουργός αρνείται πεισματικά να αναγνωρίσει τα πτυχία Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της ίδιας της χώρας μας, παρά την σχετική νομιμοποίηση και αξιολόγησή τους.

Για όλους αυτούς τους λόγους, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών – ΝΠΔΔ, καλεί την υπουργό Παιδείας, να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της τροπολογίας και να ξεκινήσει ειλικρινή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνοντας ότι, σε διαφορετική περίπτωση, τόσο ή ίδια όσο και η Κυβέρνηση θα φέρουν ακέραια την ευθύνη για τις εξελίξεις.

Ο Π.Σ.Ε. δηλώνει ότι θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μελών του, την στήριξη του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την προστασία του αγαθού της υγείας των πολιτών.  

Ο Π.Σ.Ε. βρίσκεται σε διαρκή διαβούλευση με όλους τους Επιστημονικούς Φορείς και την Πανεπιστημιακή Κοινότητα προκειμένου, από κοινού, να αντιμετωπίσουν την απαράδεκτη και αντισυνταγματική αυτή τροπολογία, που δημιουργεί  αναστάτωση και κινδύνους  για την Ελληνική κοινωνία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Σβήστε αμέσως αυτές τις εφαρμογές από το κινητό σας

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές
Διαγωνισμός Pisa – Τράπεζα Θεμάτων – Αποτελέσματα Εξετάσεων: Μοχλοί ανατροπών στην εκπαίδευση
Ο ΟΟΣΑ έχει έτοιμη τη «θεραπευτική αγωγή»: Να αυξήσουμε τις ώρες των εκπαιδευτικών, να αυξήσουμε τα όρια συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, να...
Διαγωνισμός Pisa – Τράπεζα Θεμάτων – Αποτελέσματα Εξετάσεων: Μοχλοί ανατροπών στην εκπαίδευση