Τηλεκπαίδευση: Η πραγματικότητα δίνει την απάντηση... στο Υπουργείο Παιδείας
Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ηλείας κάνουν λόγο για τιτάνιες προσπάθειες που καταβάλουν χρησιμοποιώντας τα δικά τους τεχνολογικά μέσα,  χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια  από την Πολιτεία.

Ο ουσιαστικός παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών είναι να υπερασπίζονται το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηλείας:

  H εκπαιδευτική κοινότητα από την αρχή της σχολικής χρονιάς επισήμανε την προβληματική κατάσταση στα σχολεία, με τα τμήματα των 25 μαθητών, την έλλειψη προσωπικού καθαριότητας, την αδυναμία τήρησης βασικών υγειονομικών μέτρων, προβλέποντας την πορεία που θα οδηγούσε  στο κλείσιμο των σχολικών μονάδων λόγω της ανεπάρκειας του υπουργείου να στηρίξει έμπρακτα και  με ασφάλεια τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Έτσι  οδηγηθήκαμε για δεύτερη φορά στην αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας, χωρίς μέριμνα για τα παιδιά που δεν έχουν τεχνολογικό εξοπλισμό, με διδασκαλία καινούριας ύλης, χωρίς επιμόρφωση, χωρίς πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών.

Το μόνο που της επέτρεψε να προβλέψει η αυταρχική της ιδεοληψία είναι απουσίες για τους μαθητές στην τηλεκπαίδευση, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης στο γυμνάσιο και Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, οξύνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Το Υπουργείο αγνόησε τις προειδοποιήσεις και τις επισημάνσεις της ΟΛΜΕ και των τοπικών ΕΛΜΕ και έστρεψε όλο του το ενδιαφέρον σε επικοινωνιακά ψέματα στα καλοταϊσμένα ΜΜΕ.

            Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι μας ως εκπαιδευτικοί και έχοντας την εμπειρία της πρώτης εβδομάδας,  το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας σε μία προσπάθεια να συγκεντρώσει στοιχεία για την τηλεκπαίδευση πραγματοποίησε  στη διάρκεια της εβδομάδας (9-13/11/2020) μία σύντομη  έρευνα.

Από τα στοιχεία που συλλέξαμε από τα σχολεία της Ηλείας παρουσιάζουμε συνοπτικά τα παρακάτω αποτελέσματα:

  • Ενώ η Υπουργός Παιδείας διεμήνυε αλαζονικά στα ΜΜΕ ότι όλα είναι έτοιμα, η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης δεν άντεξε την πρώτη μέρα ούτε δύο διδακτικές ώρες.Τα ίδια προβλήματα συνεχίστηκαν και τη δεύτερη μέρα.
  • Υπάρχει σημαντικός αριθμός μαθητών που δεν διαθέτουν εξοπλισμό η και σύνδεση σταθερής η κινητής τηλεφωνίας με αποτέλεσμα να είναι εκτός ψηφιακών τάξεων. Η κατάσταση αυτή στοχεύει ευθέως στο συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές.  
  • Σε κάποιες περιοχές δεν υπάρχει σήμα κινητής τηλεφωνίας. 
  • Υπάρχουν προβλήματα στις συνδέσεις με  πάρα πολλά εμπόδια στην επικοινωνία.
  • Είναι πολύ μεγάλος  ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθεί μαθήματα μέσω κινητού τηλεφώνου, ένα μέσο που δεν προσφέρει εύκολη και ξεκούραστη συμμετοχή στις ψηφιακές τάξεις.
  • Τα παιδιά βρίσκονται πάρα πολλές ώρες μπροστά σε μία οθόνη με αποτέλεσμα να υπάρχει κούραση από την παρακολούθηση του “μαθήματος”
  • Αρκετά προβλήματα στις συνδέσεις έχουν αναφερθεί  από συναδέλφους που κάνουν μάθημα από τις  σχολικές μονάδες.

Η παροχή εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης προϋποθέτει  ότι ΟΛΟΙ οι  μαθητές  διαθέτουν τα ανάλογα ψηφιακά μέσα ηλεκτρονικούς υπολογιστές, laptop, ή  tablet - για χρήση στο Διαδίκτυο όπως και αξιόπιστη σύνδεση στο τελευταίο.

  • Γι αυτό απαιτούμε να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Σε καμία περίπτωση η «τηλ εκπαίδευση» δεν μπορεί να λειτουργήσει  επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, κοινωνικοποίηση, παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική προσέγγιση κ.α.). Γι αυτό επειδή η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, το ΥΠΑΙΘ πρέπει να δρομολογήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα το άνοιγμα των σχολείων με αυστηρές συνθήκες ασφάλειας. Ο ουσιαστικός παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών είναι να υπερασπίζονται το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Η εκπαιδευτική κοινότητα ξέρει ότι δεν γίνεται μάθημα για 6 -7 ώρες ούτε από σταθερό ούτε από κινητό, ούτε από τάμπλετ.  Σίγουρα θα υπάρχουν κενά για αυτό προτείνουμε:

  • Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Η ύλη που θεωρείται ότι προχωρά διαδικτυακά να ξαναδιδαχθεί  όταν ανοίξουν τα σχολεία. Καμία σκέψη για Τράπεζα θεμάτων.
  • Καμιά καταχώρηση απουσιών σε μαθητές καθώς δεν είναι δυνατή ούτε η γνώση της αιτίας της απουσίας ούτε η ταυτοποίηση της παρουσίας των μαθητών-τριών.

Τέλος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ (13/11/2020) έγινε αναφορά στις τιτάνιες προσπάθειες που καταβάλουν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας τα δικά τους τεχνολογικά μέσα,  χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια  από την Πολιτεία.

ΠΎΡΓΟΣ 15/11/2020

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χυμος
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο
Oι χυμοί φρούτων όταν συνδυάζουν παραπάνω από ένα φρούτο, τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προφυλάσσοντας τον οργανισμό από τις εξωτερικές απειλές
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο