Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν πως ο σύλλογος Αθηνά παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη για κάθε σύλλογο διδασκόντων και σε κάθε συνάδελφο για τα παραπάνω.
|"Τονίζουμε πως δεν θα γίνουν αποδεκτές διοικητικές αυθαιρεσίες, πιέσεις, απειλές και εκφοβισμοί κατά συναδέλφων και Διευθυντών σχολείων για συμμόρφωση στις ανεφάρμοστες οδηγίες και την αφαίρεση της παιδαγωγικής ευθύνης από τους συλλόγους διδασκόντων, από κάθε στέλεχος Εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε τους συναδέλφους σε διαρκή επαφή και επικοινωνία με το Σύλλογο για την αμφίδρομη ενημέρωση από και προς τις σχολικές μονάδες."
Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου:
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Στη δίνη της υγειονομικής κρίσης και των μεγάλων κυβερνητικών ευθυνών για τη γιγάντωση του δεύτερου κύματος της φονικής πανδημίας βρίσκεται η δημόσια εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση, που νομοθέτησε το Μάιο την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αρνήθηκε το Σεπτέμβρη να ανοίξει τα σχολεία με βελτίωση των υγιειονομικών όρων λειτουργίας τους, αλλά επέβαλε να λειτουργούν ανοχύρωτα ως υγειονομικές βόμβες, χωρίς τεστ, ιχνηλατήσεις και με απόκρυψη των κρουσμάτων στη σχολική κοινότητα, έκλεισε τα σχολεία της Β/μιας όταν βρέθηκε μπροστά στα τραγικά αποτελέσματα των επιλογών της, κλείνει σήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία με το άθλιο επιχείρημα του συνωστισμού των γονέων που συνόδευαν τα παιδιά στο σχολείο.
Αν οι κυβερνώντες είχαν προχωρήσει σε δεκάδες χιλιάδες τεστ, που διεκδικούσε η εκπαιδευτική κοινότητα, τόσον καιρό που μας τα παρουσίαζαν ως πολυτέλεια, θα είχε ίσως ανακοπή η εξάπλωση του ιού στις τοπικές κοινωνίες.
Eίναι προφανές πως η κυβέρνηση συνοδεύει με διαρκή ψέματα κι ενοχοποίηση της κοινωνίας όλες τις επιλογές της. Από τη μια δίνει σκανδαλώδεις παροχές στους οικονομικά ισχυρούς και τα καθεστωτικά ΜΜΕ την ώρα που η κοινωνική πλειοψηφία χειμάζεται και από την άλλη τραβάει στα άκρα τη νεοφιλελεύθερη εμμονή της να μην ενισχύσει κανένα δημόσιο αγαθό μέσα στην πανδημία. Με νοσοκομεία χωρίς μέσα και προσωπικό, σχολεία σε πραγματική εγκατάλειψη και συγκοινωνίες μαζικού συνωστισμού κι εξάπλωσης του ιού.
Eίναι η ίδια πολιτική που κατέστησε τους εκπαιδευτικούς αναλώσιμους, αρνούμενη κυνικά τις προτάσεις τους για ασφαλή λειτουργία, 15 μαθητές ανά τμήμα, διαρκή τεστ στην κοινότητα, στοιχειώδη υγιεινή και καθαριότητα των σχολικών μονάδων. Και είναι πρόκληση, συνάδελφοι και συναδέλφισσες, η Υπουργός Παιδείας μιας κυβέρνησης που 8 μήνες τώρα δεν έδωσε δεκάρα τσακιστή για την υγιεινή, την ασφάλεια και τον εξοπλισμό των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, να ψεύδεται ασύστολα και ανερυθρίαστα στα κανάλια πως όλες οι αποφάσεις της στηρίχθηκαν στα υγειονομικά και παιδαγωγικά δεδομένα και ότι χορήγησε υπολογιστές σε σχολεία, για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης! Μια πρόκληση που γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν ανακοινώνει το κλείσιμο των σχολείων κι ένα πρόγραμμα καθολικής τάχα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, τη στιγμή που μεγάλο μέρος των παιδιών αδυνατεί να την παρακολουθήσει λόγω ανέχειας ή παιδαγωγικής ακαταλληλότητας, όταν επιτάσσει τον όποιο προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό υπάρχει, αλλά και τον ιδιωτικό χώρο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, κι όταν τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό, εκπαιδευτικών και μαθητών με μεσημβρινά και απογευματινά μαθήματα, ομολογώντας την τεχνική ακαταλληλότητα του σχολικού δικτύου. Ας σημειωθεί ότι, όταν προτείναμε να διχοτομηθούν τα πληθωρικά τμήματα λόγω πανδημίας ακόμα και αν χρειαστεί να δουλέψουμε σε βάρδια για κάποιο μικρό διάστημα, το Υπουργείο απαντούσε αρνητικά επικαλούμενο τον προγραμματισμό των γονέων! Όφειλε και οφείλει να φροντίσει για την αναβάθμιση του σχολικού δικτύου και του δημόσιου εκπαιδευτικού λογισμικού, ώστε να υπάρχει δυνατότητα της επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών εντός του σχολικού ωραρίου.
Τώρα, ποιο ψέμα έχει να πει; Τι να απαντήσει στους νηπιαγωγούς, τους γονείς των νηπίων και προνηπίων για το webex; Τι έχει να πει στις οικογένειες μαθητών και εκπαιδευτικών για την αδυναμία ταυτόχρονου συντονισμού των μελών τους στον οικιακό χώρο για τηλεκπαίδευση και τηλεεργασία; Τι να πει στους εκπαιδευτικούς, όταν τα πρώτα βιντεάκια από την σύγχρονη τηλεκπαίδευση στα Γυμνάσια κυκλοφορούν στο διαδίκτυο; Ποια προσωπικά τους δεδομένα προστατεύτηκαν; Τι έχει να απαντήσει για τη σκανδαλώδη παραχώρηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών στη συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρία; Ποιος αρρωστημένος εγκέφαλος στο Υπουργείο αυτό, στο όνομα της προπαγάνδας και των σκοπιμοτήτων, μπορεί να υπερασπίσει παιδαγωγικά την καθήλωση παιδιών 4-12 ετών στην οθόνη από 9.οο- 17.20, την αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας και την αναπλήρωση της ύλης από την τηλεκπαίδευση;
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Ο σύλλογος Αθηνά έχει ξεκάθαρα τοποθετηθεί, τόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας όσο και φέτος με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ενάντια στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και την προσπάθεια μονιμοποποίησής της με πρόσχημα την πανδημία. Με τις αποφάσεις του Συλλόγου και το υπόδειγμα πρακτικού προς τους συλλόγους διδασκόντων που κυκλοφόρησε από την αρχή της χρονιάς, ανέδειξε τους λόγους που καθιστούν την εφαρμογή της ως μη δυνατή στις σχολικές μονάδες:
- Τους σημαντικούς κινδύνους, που η διαδικασίας της ζωντανής μετάδοσης της διδασκαλίας ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, αλλά και τους κινδύνους από την καταγραφή και αξιοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων, από μια ιδιωτική εταιρεία ή από τρίτους, στα πλαίσια της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Την εκτίμησή ότι ο τεχνολογικός εξοπλισμός και η προσβασιμότητα στο διαδίκτυο που απαιτείται για την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι δεδομένος για το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας, πράγμα που καθιστά τη διαδικασία ως πηγή αναπαραγωγής εκπαιδευτικών ανισοτήτων αλλά και ότι ο κατ' αντιστοιχία τεχνολογικός εξοπλισμός δεν έχει χορηγηθεί ούτε στη σχολική μονάδα ούτε στους εκπαιδευτικούς.
- Tην ύπαρξη πρόνοιας και δυνατότητας για κατ' οίκον διδασκαλία σε κάθε μαθητή που αδυνατεί να παρακολουθήσει το σχολικό πρόγραμμα στην περίπτωση μακροχρόνιας ασθένειας ή αδυναμίας που σχετίζεται με την πανδημία.
- Την παιδαγωγική επιστημονική θέση ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα εργαλείο επικουρικό στη ζωντανή διδασκαλία και επομένως άτοπο να χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ή και όλης της σχολικής μονάδας λόγω της πανδημίας. Eπιπροσθέτως, την εκτίμηση για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των ωρολόγιων προγραμμάτων που προβλέπονται στην σχετική εγκύκλιο και οδηγεί σε εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη.
Επιμένουμε να διεκδικούμε, χωρίς καμιά ταλάντευση, ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεση εύρεση αιθουσών, αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστριών, διαρκή δωρεάν τεστ για μαθητές/εκπαιδευτικούς.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων στις συνεδριάσεις τους να αναδείξουν το ανεφάρμοστο του προγράμματος σύγχρονης εκπαίδευσης που ανακοινώθηκε, τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών, αξιοποιώντας τόσο τις θέσεις και το πρακτικό του συλλόγου Αθηνά όσο και την εμπειρία τους από την πραγματικότητα σε κάθε δημοτικό σχολείο, νηπιαγωγείο, σχολική τάξη.
Στον αντίποδα, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, κόντρα σε ένα ανεφάρμοστο και αντιπαιδαγωγικό πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, να κρατήσουν ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, στη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με τρόπο που θα κρίνει κάθε σύλλογος διδασκόντων, αλλά και κάθε συνάδελφος-ισσα.
Καλούμε τους συναδέλφους μας, για όσο διάστημα βρισκόμαστε σε αναστολή λειτουργίας και εφόσον δεν έχουν λόγους υγείας ή άλλες οικογενειακές δυσκολίες, να βρίσκονται κατά το δυνατόν, με φυσική παρουσία στο χώρο δουλειάς τους, στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία τους, και στα πλαίσια όποιας επικοινωνίας επιλέξουν με τους μαθητές τους να χρησιμοποιήσουν τα μέσα και τις δυνατότητες που τους παρέχει κάθε σχολική μονάδα.
Δηλώνουμε πως ο σύλλογος Αθηνά παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη για κάθε σύλλογο διδασκόντων και σε κάθε συνάδελφο για τα παραπάνω. Τονίζουμε πως δεν θα γίνουν αποδεκτές διοικητικές αυθαιρεσίες, πιέσεις, απειλές και εκφοβισμοί κατά συναδέλφων και Διευθυντών σχολείων για συμμόρφωση στις ανεφάρμοστες οδηγίες και την αφαίρεση της παιδαγωγικής ευθύνης από τους συλλόγους διδασκόντων, από κάθε στέλεχος Εκπαίδευσης. Στα πλαίσια αυτά καλούμε τους συναδέλφους σε διαρκή επαφή και επικοινωνία με το Σύλλογο για την αμφίδρομη ενημέρωση από και προς τις σχολικές μονάδες.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Ευχόμαστε σε όλους και όλες, υγεία και δύναμη με την πεποίθηση πως και σε αυτές τις κρίσιμες ώρες, η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη και το αγωνιστικό πνεύμα παραμένουν σταθερές και αναγκαίες αξίες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη