distance teaching εξ αποστάσεως διδασκαλία
Για αυθαιρεσίες διευθυντών σχολείων για υποχρεωτική εξ αποστάσεως διδασκαλία, κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Η Ανακοίνωση των εκπαιδευτικών Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Καθώς η πανδημία του κορωνοϊού βρίσκεται σε έξαρση , τα κρούσματα στα σχολεία πληθαίνουν, τμήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο και με συνθήκες συνωστισμού στα σχολεία ( πολυπληθή τμήματα σε αίθουσες κλουβιά), η πιθανότητα διασποράς  του covid-19 στην σχολική κοινότητα είναι μεγάλη, κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘ και ΔΔΕ επιδιώκουν πάση θυσία να μονιμοποιήσουν την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως  βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης, αξιοποιώντας τα κλειστά σχολικά τμήματα .

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ  :

-Αφού δεν έκαναν τίποτα για να  κρατήσουν ασφαλή τα σχολεία  από την αρχή της χρονιάς( μείωση των μαθητών στα τμήματα-εως 15 μαθητές στο τμήμα, προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού , κατάλληλες κτιριακές υποδομές..)

-Αφού αρνούνται την άμεση διενέργεια  δωρεάν τέστ ανίχνευσης κορονοϊου από κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ  σε εκπαιδευτικούς, μαθητές  και   βοηθητικό προσωπικό.

Κλείνουν τα τμήματα των σχολείων και καμώνονται πως συνεχίζεται η «απρόσκοπτη παροχή εκπαίδευσης» με τη σύγχρονη  εξ αποστάσεως εκπαίδευση! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ακόμα και σε περιοχές που είναι στο «κόκκινο» έχουν βρει τη «λύση» για να λειτουργούν τα σχολεία: τηλεκπαίδευση!

Σ΄αυτό το πλαίσιο με προφορικές- υποθέτουμε- εντολές των ΔΔΕ διευθυντές\τριες σχολείων εντελώς αυθαίρετα  καλούν όσους συναδέλφους είναι σε καραντίνα να κάνουν υποχρεωτικά σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στα κλειστά τμήματα αλλά ακόμα και στα λειτουργούντα ! Η προσπάθεια να παραβιαστεί ακόμη και η ίδια η Υ.Α ξεπερνά κάθε προηγούμενο! Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Υ.Α. ,  καμία διάταξη – εγκύκλιος κλπ  που να υποχρεώνει τους συναδέλφους που είναι σε καραντίνα να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ,όπως είναι  λογικό, καθώς είναι εν δυνάμει νοσούντες.

Κάποιοι  μάλιστα «βασιλικότεροι του βασιλέως», όπως η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Συκεών, προχωρούν ακόμη παραπέρα και ζητούν οι εκπαιδευτικοί που είναι σε καραντίνα να κάνουν ΕΑΕ  και στα λειτουργούντα τμήματα! παραβαίνοντας ακόμα και την Υ.Α. ( «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.»)

Διαμορφώνουν προγράμματα βάζοντας τους μαθητές να πηγαινοέρχονται από το σχολείο στο σπίτι και από το σπίτι στο σχολείο, για να παρακολουθούν κάποια μαθήματα δια ζώσης και κάποια εξ αποστάσεως ,μετατρέποντας ουσιαστικά όλο το σχολείο σε τηλεσχολείο!

Τέτοιες  πρακτικές είναι απαράδεκτες και καταδικαστέες . Δίνουν χείρα βοηθείας  στην κυβέρνηση και συμβάλλουν στην  συνολική επιδίωξη της να μονιμοποιήσει την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» «δια πάσα νόσο» και όλων των  δήθεν «ειδικών συνθηκών».

Αφού χρησιμοποίησαν την ΕΑΕ  για να χτυπήσουν τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών (3 μηνίτες αναπληρωτές), αφού επιχείρησαν να γίνει μηχανισμός καταστολής των μαθητικών αγώνων( Υ.Α. για κατειλημμένα σχολεία), θέλουν ΤΩΡΑ  να πείσουν πως μπορεί να μεταφερθεί η ζώσα μαζική σχολική εκπαίδευση στην οθόνη του υπολογιστή.

  • Και ας ξέρουν καλά πως  η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμιά πλατφόρμα, κανένα ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας. Είναι αναντικατάστατη ,παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά. (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση, ενότητα χώρου και χρόνου κ.ά). 
  • Πετούν όμως στον κάλαθο των αχρήστων και την παιδαγωγική επιστημονική θέση ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να νοηθεί μόνο  ως  εργαλείο που λειτουργεί επικουρικά με τη ζωντανή εκπαίδευση στην τάξη. Και είναι τουλάχιστον άτοπο να χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ή και όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων covid 19.
  • Υπονομεύουν  την δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης, καθώς δεν έχουν εξασφαλίσει όρους για καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται και ένα μεγάλο κομμάτι μαθητών αποκλείεται από τη διαδικασία. Το σπίτι του εκπαιδευτικού-εργαζόμενου μετατρέπεται σε χώρο εργασίας και ο προσωπικός πενιχρός ή ανύπαρκτος τεχνολογικός εξοπλισμός, μέχρι και το κινητό τηλέφωνο, μετατρέπονται σε μέσο και όρο για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για μαθητές και δασκάλους.

Είναι σαφείς οι στοχεύσεις τους :περιορισμός του δημοσιονομικού κόστους για τη δημόσια εκπαίδευση με αντικατάσταση διορισμών με «τηλεργαζόμενους, με ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου αυτής , ανοίγοντας τις πόρτες της σε κάθε είδους χορηγούς και εταιρείες τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων. Αλλαγή του ρόλου και του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με υπονόμευση της καθολικότητας και μετάθεση της ευθύνης για αυτή στο άτομο, εστίαση στην πληροφορία, ποσοτικοποίηση της γνώσης και «νέες δεξιότητες», πανοπτικός έλεγχος και  αξιολόγηση .

Η  ΕΑΕ είναι φανερό πως  δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να έχει χαρακτηριστικά υποχρεωτικότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με απουσίες, προχώρημα ύλης κλπ . Όσοι εκπαιδευτικοί  είναι σε καραντίνα δεν υποχρεούνται να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στα κλειστά  ούτε στα λειτουργούντα τμήματα.

Οι εκπαιδευτικοί με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, θα κρατήσουν ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, σε κάθε περίπτωση βραχυχρόνιας αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων της πανδημίας, και με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μαθητ(ρι)ών. Θα επιλέξουν τα μέσα και τη μορφή της επικοινωνίας μας και θα οργανώσουν το διδακτικό τους έργο και την επαφή με τους/τις μαθητ(ρι)ές που απουσιάζουν, χωρίς να γίνουν για άλλη μια φορά νούμερα στις επιλογές του ΟΟΣΑ και του ΥΠΑΙΘ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ οφείλει  να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε από έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε για οποιονδήποτε άλλον λόγο.

Ταυτόχρονα, πιο επιτακτικά και  αποφασιστικά να απαιτήσουμε την λήψη των άμεσα αναγκαίων μέτρων για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή σχολεία :άμεση παρέμβαση του ΕΟΔΥ για  τη  διενέργεια  δωρεάν τέστ ανίχνευσης κορονοϊου από κινητές μονάδες στα σχολεία ,που υπάρχουν τα  κρούσματα,  σε εκπαιδευτικούς, μαθητές  και   βοηθητικό προσωπικό, μείωση των μαθητών στα τμήματα-εως 15 μαθητές στο τμήμα, προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, ,ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος .

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα