Εκπαιδευτικοί-γονείς στη Λέσβο: Σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια στεγάζονται οι μαθητές
«Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δυστυχώς υπάρχουν εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια ή σε κτιριακά συγκροτήματα μιας άλλης εποχής...»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου σε συνάντησή του με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Μυτιλήνης συζήτησε τα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα αναφορικά με τις κτιριακές υποδομές και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων και κατέληξε στην κάτωθι κοινή επιστολή:

Η λειτουργία των σχολείων την περίοδο του ιού covid19 μεταξύ άλλων ανέδειξε και το πρόβλημα της σχολικής στέγης και της καθαριότητας των μονάδων.

Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δυστυχώς υπάρχουν εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια ή σε κτιριακά συγκροτήματα μιας άλλης εποχής που δε διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών.

Σχολεία που δεν πληρούν τους όρους αντισεισμικής προστασίας. Σχολεία και νηπιαγωγεία που χρησιμοποιούν για αίθουσες διδασκαλίας υπόγεια, γυμναστήρια, πρώην καταστήματα και στην καλύτερη περίπτωση προκατασκευασμένες αίθουσες.

Σήμερα εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία λειτουργούν χωρίς αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, χωρίς γυμναστήριο, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς τραπεζαρία, χωρίς εργαστήρια, χωρίς τον απαραίτητο και κατάλληλο αύλειο χώρο, χωρίς τις απαραίτητες τουαλέτες, χωρίς τον κατάλληλο φωτισμό, την κατάλληλη θέρμανση, χωρίς το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό.

Εξαιτίας της έλλειψης χώρων στοιβάζονται στην κυριολεξία νήπια και μαθητές δημοτικού σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα.

Η σημασία που έχουν οι σχολικές υποδομές για τη διαδικασία της μάθησης αλλά και για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών δεν αμφισβητείται.

Συγκεκριμένα, τα νηπιαγωγεία στην πόλη της Μυτιλήνης στεγάζονται σε διαμερίσματα πολυκατοικιών, με πολύ μικρό αύλειο χώρο που δεν καλύπτει τις ανάγκες των νηπίων, δημιουργώντας αδυναμία εφαρμογής των οδηγιών  σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμού, πυρκαγιάς κλπ), ταυτόχρονα με τα νέα δεδομένα της πανδημίας και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για την ασφάλεια και την προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • 1o Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης = έχει κριθεί ακατάλληλο και ακόμη παραμένει στον συγκεκριμένο χώρο παρά τις συνεχόμενες προκηρύξεις για ανεύρεση στέγασης
  • 4ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης = στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες εξαιτίας της παύσης εργασιών από τις 21-10-2019 και της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου ανακατασκευής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης με το οποίο συστεγάζεται.
  • 5ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης = στεγάζεται σε ισόγειο πολυκατοικίας με περιορισμένο αύλειο χώρο
  • 11ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης και 13ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης = στεγάζονται σε ισόγεια διαμερίσματα πολυκατοικιών χωρίς εξόδους διαφυγής και περιορισμένο αύλειο χώρο.

Επιπλέον, οι ανάγκες για κτιριακές υποδομές είναι εμφανείς και στα Δημοτικά Σχολεία για τα οποία δεν επαρκούν οι αίθουσες διδασκαλίας και οι βοηθητικοί χώροι απαραίτητοι στη μαθησιακή διαδικασία, και ειδικά για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ (π.χ. χώροι περιορισμού πιθανού κρούσματος COVID).

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • 6o Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης = τμήματα του σχολείου στεγάζονται σε προκάτ – λυόμενες αίθουσες λόγω της παύσης εργασιών στο ένα από τα δύο κτίρια της σχολικής μονάδας.
  • Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας = έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας λόγω αύξησης του μαθητικού δυναμικού, αίθουσας γραφείου εκπαιδευτικών . Είναι αδήριτη ανάγκη να προχωρήσει η μελέτη επέκτασης του σχολείου για την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Την ίδια στιγμή εξακολουθεί να βρίσκεται σε εκκρεμότητα και να μην έχουμε λάβει ενημέρωση για το σοβαρότατο ζήτημα της έλλειψης ή της ελλιπούς συντήρησης κεραυνικής προστασίας σε σχολικές μονάδες. Είναι ξεκάθαρο ότι με την έλλειψη αλεξικέραυνου οι σχολικές μονάδες είναι έρμαιες στις επιπτώσεις του κεραυνού (πυρκαγιά, κεραυνοπληξία κλπ)

Τρία χρόνια μετά τον σεισμό της 12ης Ιουνίου 2017, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πλωμαρίου και το Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς που χαρακτηρίστηκαν ακατάλληλα, δεν έχουν καν ξεκινήσει οι εργασίες αποκατάστασής τους, έτσι ώστε να δοθούν σε χρήση, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες με τα όποια προβλήματα συνεπάγεται η λειτουργία του σχολείου και η μαθησιακή διαδικασία. 

Η ενεργειακή αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των σχολικών μονάδων φιλικών προς το περιβάλλον είναι απαίτηση όχι μόνο για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, αλλά για την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό ζητούμε τη διασφάλιση όλων των προϋποθέσεων για την επανένταξη των σχολικών μονάδων που απορρίφθηκαν από τα συγκεκριμένα προγράμματα, καθώς και την ένταξη νέων σχολικών μονάδων.

Αιτούμαστε το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός συνολικού σχεδίου που θα αφορά στις κτιριακές υποδομές τόσο για τη δημιουργία νέων σύγχρονων μονάδων όσο και για τη βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών σε σχολικά κτίρια εντός των ορίων του Δήμου. Είναι απολύτως απαραίτητο να κατασκευαστούν σύγχρονα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ώστε τα νήπια και οι μαθητές δημοτικού να φοιτούν σ’ ένα ελκυστικό, δημιουργικό και χαρούμενο περιβάλλον.

Επιπλέον, ζητούμε να τεθεί ως θέμα ημερήσιας διάταξης –οι κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης- στο επόμενο διά ζώσης Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μυτιλήνης, θεωρώντας ως άμεση και επείγουσα προτεραιότητα. Παράλληλα, ζητάμε τη σύσταση ειδικής επιτροπής για το εν λόγω θέμα που θα αποτελείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (υπηρεσίες και σωματεία) που σχετίζονται με την εκπαίδευση, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υποβολής προτάσεων για την άμεση δρομολόγηση και αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος.

Μείζον πρόβλημα διαχρονικά και με έμφαση τη φετινή σχολική χρονιά είναι η έλλειψη μόνιμου και σταθερού προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες. Δεν είναι δυνατή η κάλυψη των αναγκών σε καθαριότητα σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθετική αλλαγή του Υπουργείου Εσωτερικών, θεωρώντας ότι με 3ωρες συμβάσεις ΙΔΟΧ διασφαλίζονται συνθήκες υγιεινής και  προστασίας από την έξαρση της πανδημίας του COVID-19. Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ θέτουν ως βασική προϋπόθεση τον συνεχή καθαρισμό και την απολύμανση των επιφανειών και των χώρων που έρχονται σε επαφή εκπαιδευτικοί και μαθητές. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το 3ωρο εργασίας δεν καλύπτει καμία από τις προϋποθέσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας. Απαιτούμε την άμεση λήψη όλων των μέτρων για την πλήρη κάλυψη της καθαριότητας των σχολικών μονάδων με μόνιμο και σταθερό προσωπικό. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινητό
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
agonas_dromoy.jpg
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
Η ΕΛΑΣ κάνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
ploio
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή
Μαθητής που ταξίδευε με ομάδα του σχολείου και τους καθηγητές του ένιωσε έντονη αδιαθεσία και χρειαζόταν να μεταφερθεί στο νοσοκομείο
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή