Τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών: Εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα σε «αναστολή λειτουργίας»
Την άμεση κατάργηση της διάταξης για τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών και αναπληρωτριών ζητά η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση

«Αναστολή λειτουργίας» των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και της Παιδαγωγικής φέρνουν οι τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών/αναπληρωτριών, σύμφωνα με Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση.

Σε σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι τρίμηνες συμβάσεις αποτελούν «ένα ακόμα βήμα στην υλοποίηση της υποστηριζόμενης και από ΕΕ και ΟΟΣΑ σκληρής νεοφιλελεύθερης ατζέντας της κυβέρνησης, εναρμονισμένο με τη γενικότερη επίθεση που έχει εξαπολύσει, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, σε κοινωνικά, εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα».

Η ΑΡΠΑ ζητά άμεση κατάργηση της διάταξης, καθώς και λήψη σειράς μέτρων για την απορτοπή της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στα σχολεία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών/τριών: εργασιακά – μορφωτικά δικαιώματα και Παιδαγωγική σε «αναστολή λειτουργίας»!

Στο νόμο που κυρώνει την από 10/8/20 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με μέτρα κατά των επιπτώσεων της πανδημίας περιλαμβάνεται και διάταξη του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει την πρόσληψη αναπληρωτών/τριών με τρίμηνες συμβάσεις για την αντιμετώπιση αναγκών που προκύπτουν εξαιτίας του κορωνοϊού. Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα στην υλοποίηση της υποστηριζόμενης και από ΕΕ και ΟΟΣΑ σκληρής νεοφιλελεύθερης ατζέντας της κυβέρνησης, εναρμονισμένο με τη γενικότερη επίθεση που έχει εξαπολύσει, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, σε κοινωνικά, εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα.

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 35 του παραπάνω νόμου προβλέπεται η πρόσληψη αναπληρωτών/τριών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για κάλυψη έκτακτων κενών ή και για τηλεκπαίδευση. Μάλιστα, για να δελεάσει τους/ τις υποψήφιους/ες να αποδεχτούν τις εξευτελιστικές αυτές συμβάσεις, το Υπουργείο προσφέρει αυξημένη μοριοδότηση (1,5 μόρια/ μήνα αλλά ως 10 συνολικά). Προσπαθεί έτσι να κρύψει τις συνθήκες γαλέρας που επιβάλλει, καθώς οι αναπληρωτές/τριες αυτοί/ές θα καλύπτουν στο διάστημα της σύμβασής τους οποιοδήποτε κενό προκύψει. Με απλά λόγια, θα διδάσκουν 14 ημέρες σε κάποιο σχολείο όπου εκπαιδευτικός θα βρίσκεται σε καραντίνα, και μετά σε άλλο ή θα κάνουν τηλεκπαίδευση σε μαθητές.-τριες σε καραντίνα και ούτω καθ’ εξής. Στο διάστημα της τρίμηνης σύμβασης δε θα μπορούν να προσληφθούν με σύμβαση ως το τέλος του διδακτικού έτους. Αν έρθει η σειρά τους, θα διαγράφονται από τον πίνακα. Καλούνται δηλαδή να επιλέξουν ανάμεσα απ’ τη μια σε τρίμηνη σύμβαση και ανεργία ή απ’ την άλλη σε ανεργία και αβεβαιότητα για ενδεχόμενη πρόσληψη, δίλημμα που απαξιώνει και καταρρακώνει τους/τις αναπληρωτές/τριες. Και αυτό γίνεται τη στιγμή που και μειωμένες σε σχέση με πέρσι προσλήψεις έχουν γίνει μέχρι στιγμής και εκατοντάδες αναπληρωτές/τριες είδαν τη θέση τους στον πίνακα να κατρακυλά εξαιτίας του προσοντολογίου Γαβρόγλου. Το ωράριο και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της σχετικής διάταξης καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση, κάτι που παρακάμπτει κατοχυρωμένες διατάξεις και ανοίγει το δρόμο για την αμφισβήτηση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.

Υπάρχει όμως και κάτι χειρότερο (ναι, είναι δυνατόν!): στην αίτησή τους οι αναπληρωτές/τριες πρέπει να δηλώσουν ότι δεν ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19 (πχ εγκυμονούσες)! Έτσι ασκεί πολιτική προστασίας των ευάλωτων η κυβέρνηση. Για να μη μιλήσουμε για το σεβασμό συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων!

Μπροστά σ’ αυτά μοιάζει λεπτομέρεια να αναρωτηθεί κανείς με ποια διάθεση και με ποια γνώση των ειδικών συνθηκών του κάθε σχολείου θα μπορεί ένας/ μία τέτοιος/α συμβασιούχος να συμμετέχει στο Σύλλογο Διδασκόντων και να συμβάλλει στη συλλογική, δημοκρατική λειτουργία του. Και τι είδους παιδαγωγική σχέση θα προλαβαίνει να αναπτύξει με τους/τις μαθητές/τριές του/της, κάτι που δεν είναι αμελητέο αλλά αποτελεί θεμέλιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Γίνεται φανερό ότι η θέσπιση αυτού του νέου τύπου εκπαιδευτικού τρίμηνης διάρκειας ενισχύει περαιτέρω τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση, οδηγεί σε άκρως επικίνδυνους δρόμους τις εργασιακές σχέσεις όλων των εκπαιδευτικών καθώς και τη λειτουργία των σχολείων και πλήττει καίρια τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, καθώς προωθεί ακόμη περισσότερο μια αγοραία αντίληψη για την παιδαγωγική και υπονομεύει τον κατ’ εξοχήν κοινωνικό χαρακτήρα της παραγωγής και της μετάδοσης της γνώσης.

Απέναντι στην κυβερνητική πολιτική που περικόπτει δαπάνες, καταδικάζει στην ανασφάλεια και την ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και αφήνει τους πάντες απροστάτευτους απέναντι στην πανδημία, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας διεκδικούμε συλλογικά και μαχητικά:

  • την άμεση κατάργηση της απαράδεκτης διάταξης για αναπληρωτές/τριες τρίμηνης σύμβασης!
  • 15 μαθητές/τριες στο τμήμα,
  • μαζικούς μόνιμους διορισμούς που να καλύπτουν όλα τα κενά,
  • μόνιμο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους,
  • μέσα και μέτρα προστασίας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών,
  • μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, κατάργηση του προσοντολογίου, εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών/τριών,
  • άμεση ουσιαστική αύξηση των δαπανών, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες, σε Παιδεία και Υγεία!

Προωθούμε τα αιτήματά μας απαιτώντας το σωματείο να προχωρήσει, μαζί και με τις άλλες ΕΛΜΕ, στην οργάνωση του αγώνα και του συντονισμού εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών/τριών.

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Ερώτηση στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσαν ο βουλευτής Κέρκυρας, Δημήτρης Μπιάγκης και η υπεύθυνη Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος...
Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα
Αυξημένα κρούσματα εντοπίζονται, κατά πληροφορίες, και στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών στα Τρίκαλα 
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα
ΟΝΝΕΔ: Επίσκεψη σε εταιρία διακίνησης οπωροκηπευτικών στο Αιγάλεω και στη λαχαναγορά του Ρέντη
ΟΝΝΕΔ: Επίσκεψη σε εταιρία διακίνησης οπωροκηπευτικών στο Αιγάλεω και στη λαχαναγορά του Ρέντη
Επίσκεψη πραγματοποίησε η ΟΝΝΕΔ σε εταιρία διακίνησης οπωροκηπευτικών στο Αιγάλεω και στη λαχαναγορά του Ρέντη
ΟΝΝΕΔ: Επίσκεψη σε εταιρία διακίνησης οπωροκηπευτικών στο Αιγάλεω και στη λαχαναγορά του Ρέντη
Εκπαιδευτικοί-γονείς στη Λέσβο: Σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια στεγάζονται οι μαθητές
Εκπαιδευτικοί-γονείς στη Λέσβο: Σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια στεγάζονται οι μαθητές
«Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δυστυχώς υπάρχουν εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια ή σε...
Εκπαιδευτικοί-γονείς στη Λέσβο: Σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια στεγάζονται οι μαθητές