Αντίθετα όμως, η κυβέρνηση εξάντλησε την προσπάθεια της στην επικοινωνιακή προπαγάνδα για την ωραιοποίηση της πολιτικής της και στη νομοθέτηση αντικοινωνικών και αντιεκπαιδευτικών νόμων, ενώ προχώρησε στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που νομοθετήθηκε η αύξηση του αριθμού των μαθητών μέσα στη δολοφονική πανδημία, μέτρο στην οποία η Κυβέρνηση επιμένει παρά την αλματώδη αύξηση των ημερήσιων κρουσμάτων του covid-19 και προχωρά στο άνοιγμα των σχολείων με μοναδικό προστατευτικό μέτρο την υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Μας λένε: «Έχουν δοθεί χρήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία». Τουναντίον, η κυβέρνηση και το Υπουργείο εδώ και έξι μήνες δεν έχουν δώσει δεκάρα τσακιστή στη δημόσια εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αντίθετα μοιράζουν απλόχερα ευχαριστίες σε ιδιώτες και εταιρείες που πετάνε χάντρες (και παγουρίνο) στους ιθαγενείς προς χάριν των φοροαπαλλαγών τους. Όσα εξαγγέλλονται είναι πολύ λιγότερα από τη διαφημιστική δαπάνη που έχουν πάρει τα φιλικά ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν. Οι αναπληρωτές, τόσο απαραίτητοι για την κάλυψη όλων των κενών στις εκπαιδευτικές δομές αλλά και την αποσυμφόρηση των πληθωρικών τάξεων είναι πολύ λιγότεροι σε αριθμό από την προηγούμενη χρονιά (!) ενώ νομοθετούν τρίμηνες πλέον συμβάσεις εκπαιδευτικών!
Γι αυτό οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλει η Κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της «ανοσίας της αγέλης». Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των εκπαιδευτικών των μαθητών και των οικογενειών τους.
Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας φέρουν ακέραια την ευθύνη για κάθε πρόβλημα ασφαλούς παραμονής μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, καθώς και για κάθε μορφής δυσλειτουργίας τους και ελλείψεων που θα παρουσιαστούν.
Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα στον κόσμο, που ξεκινά την σχολική χρονιά εν μέσω πανδημίας με τμήματα μεγαλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη και με λιγότερους εκπαιδευτικούς.
-Όλη αυτή η κατάσταση που φαίνεται σαν «αλαλούμ» από τους χειρισμούς της κυβέρνησης, που επενδύει μόνο στην επικοινωνία μέσω των ΜΜΕ, είναι ένα καλά μελετημένο σχέδιο. Ρυθμίσεις και νόμοι που έχουν στρώσει το έδαφος από τις προηγούμενες κυβερνήσεις υποβαθμίζουν τη Δημόσια Παιδεία. Αύξηση αριθμού μαθητών , «αξιολόγηση», υποχρηματοδότηση των σχολείων, δίχρονη προσχολική χωρίς σχολεία και εκπαιδευτικούς, πρόσληψη αναπληρωτών μετά την έναρξη των μαθημάτων με «προσοντολόγιο» έξω από τις παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες. Ελλείψεις στην καθαριότητα και παντελείς έλλειψη υγειονομικού προσωπικού στα σχολεία, όταν και η πρωτοβάθμια αλλά και η νοσοκομειακή υγεία στον τόπο μας έχει υποβαθμιστεί .
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους δεν είμαστε αναλώσιμοι!
Απαιτούμε:
- Άμεση έναρξη κατασκευής των σχολείων που χρειαζόμαστε με fast track διαδικασίες(νηπιαγωγεία, 2ο Λύκειο, κατασκευή 11ου Δημοτικού)
- Μείωση τώρα του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, όχι πάνω από 15 μαθητές.
- Πραγματοποίηση δωρεάν διαγνωστικών τεστ για τον ιό σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους στο σχολείο, τόσο κατά το άνοιγμα των σχολείων όσο και κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
- Τοποθέτηση επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για την κάλυψη κενών που προκύπτουν από απουσίες συναδέλφων.
- Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων στην καθαριότητα, με μόνιμες σχέσεις εργασίας και πλήρες ωράριο από τις 08:00 έως τις 16:00, καθώς επίσης περιοδική απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας.
- Πρόσληψη τραπεζοκόμων για το ολοήμερο, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον. Σχολικά γεύματα για όλους τους μαθητές
- Πρόσληψη μόνιμων νοσηλευτών ανά σχολείο για έγκαιρη υγειονομική παρέμβαση και καθημερινή θερμομέτρηση κάθε εισερχόμενου στον σχολικό χώρο. Εξασφάλιση αναγκαίου χώρου για την αναμονή των μαθητών που αδιαθετούν και την παραλαβή από τους γονείς τους.
- Χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων με αντισηπτικά, μάσκες, γάντια και είδη καθαρισμού και όλου του απαραίτητου υγειονομικού εξοπλισμού.
- Εξασφάλιση φύλαξης- με μόνιμο προσωπικό- των σχολικών μονάδων, σεισμικός έλεγχος, έλεγχος πυρασφάλειας
- Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ’ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δεν μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
- Χορήγηση αδειών σε όλους τους εκπαιδευτικούς που τη χρειάζονται, με ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Ο αυξημένος ηλιακός μέσος όρος των εκπαιδευτικών αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την υγεία ενός μεγάλου μέρους των συναδέλφων!
- Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Άμεση πραγματοποίηση της β΄ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών για όλο το σχολικό έτος ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές και τα κενά που θα προκύψουν λόγω πανδημίας. Ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για ένα παιδί!
- Αναδιάταξη της ύλης των μαθημάτων.
Το δημόσιο σχολείο να ανοίξει και να λειτουργήσει με όλους τους μαθητές μας αλλά με όρους ασφάλειας! Να μη σταματήσουμε ούτε στιγμή να απαιτούμε ότι μας ανήκει!
Για τη ζωή μας και το δημόσιο σχολείο.
Σας ευχόμαστε υγεία και δύναμη!
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Δημήτρης Κοντός Βασίλης Σταθόπουλος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη