myson
«Είναι απαραίτητο να ανεγερθεί άμεσα πολυδύναμο συγκρότημα Γενικής και Ειδικής Αγωγής προκειμένου να δοθεί μόνιμη λύση και από τη συστέγαση να υπάρξουν παιδαγωγικά οφέλη», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση

Συνάντησης με το δήμο Σητείας για τη στέγαση του ειδικού δημοτικού σχολείου της πόλης ζητά ο ΣΕΠΕ «Ο Μύσων».

Ο Σύλλογος προτείνει την άμεση ανέγερση πολυδύναμου συγκροτήματος Γενικής και Ειδικής Αγωγής, «προκειμένου να δοθεί μόνιμη λύση και από τη συστέγαση να υπάρξουν παιδαγωγικά οφέλη».

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Σε συνέχεια των σχετικών εγγράφων και την ενημέρωση που έλαβε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων» από το 1ο Ν/γείο Σητείας , Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, καταθέτει την πάγια και διαρκή θέση του για την ανάγκη εύρεσης μόνιμης λύσης στο ζήτημα στέγασης των δομών Ειδικής Αγωγής στην πόλη της Σητείας και την αντίθεσή του σε εμβαλωματικές λύσεις.

Συγκεκριμένα έπειτα από προφορική ενημέρωση της προϊσταμένης του 1ου Ν/γειου  από την  αντιδήμαρχο , διασαφηνίστηκε η πρόθεση του Δήμου Σητείας να στεγάσει το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο χώρο του 1ου Ν/γειου.H προσωρινή στέγαση του Ειδικού Ν/γειου στο χώρο του 1ου Ν/γειου έγινε έπειτα από τη σύμφωνη γνώμη και την καλή πρόθεση των Ν/γωγων του σχολείου προκειμένου να δοθεί προσωρινή λύση στο στεγαστικό ζήτημα το οποίο προέκυψε έπειτα από την έξωση που έγινε στις δομές Ειδικής Αγωγής στη μέση της σχολικής χρονιάς. Το αρμόδιο όργανο που συζητά τέτοιου είδους ζητήματα είναι η Επιτροπή Παιδείας η οποία δεν συγκλήθηκε ποτέ. Οι  αντιδήμαρχοι οφείλουν να σέβονται τα αρμόδια θεσμικά όργανα, να τηρούν την κείμενη νομοθεσία και να σέβονται τις αρχές που τα διέπουν.  Η πρόταση συστέγασης και του ειδικού δημοτικού στον ίδιο χώρο, μας βρίσκει σε κάθε περίπτωση αντίθετους καθώς ανακύπτουν μια σειρά ζητημάτων.

  • Κτηριακών, όπως η ανεπάρκεια χώρων εφόσον ένα Ειδικό Σχολείο χρειάζεται πολλές μικρές αίθουσες διαφορετικών χρήσεων λόγω των πολλαπλών ειδικοτήτων.
  • Παιδαγωγικών, λόγω της ηλικιακής  αναντιστοιχίας με συνύπαρξη  ηλικιών  από 4-6 με 7-13 ετών.
  • Λειτουργικών ,  καθώς δε γίνεται να στεγαστούν τρεις  δομές (Νηπιαγωγείο, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο)  σε μια και μόνο αίθουσα το καθένα

Η συνεκπαίδευση και η συμπερίληψη είναι ζητούμενο και έχει οφέλη όταν  υπάρχουν και οι κατάλληλοι χώροι. Οι  εκπαιδευτικοί των Ν/γειων στα οποία στεγάστηκε το ειδικό Ν/γειο αυτά τα 3 χρόνια αποδεικνύουν το ενδιαφέρον για τους μαθητές μας.  Πού είναι όμως οι αρμόδιοι που τόσα χρόνια έχουν την ευθύνη των δομών σχολικών μονάδων να ενδιαφερθούν και αυτοί για τη στέγαση των δομών Ειδικής Αγωγής; Έπειτα από τη μεταστέγαση στο 1ο Ν/γειο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «ο Μύσων» είχε καταθέσει πρόταση να βρεθεί κατάλληλος  χώρος. Οι αρμόδιοι το  αγνοούσαν μέχρι το  Σεπτέμβριο, και διεξήγαγαν διαγωνισμό λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να  κριθεί άγονος. Ακόμα κι αν βρισκόταν ενδιαφερόμενος θα προλάβαινε ο ενδιαφερόμενος τον ετοιμάσει μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς; (τουαλέτες ΑΜΕΑ, διαμόρφωση εξωτερικών και εσωτερικών χώρων) .

Η Σητεία είναι η μόνη πόλη που δεν έχει επαρκείς δομές Ειδικής Αγωγής και αυτό θα πρέπει να το αναλογιστούν όλοι όσοι συνεχίζουν και σήμερα να βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Ας μας  τεκμηριώσουν  δημόσια ποιες ενέργειες έκαναν όλα αυτά τα χρόνια προκειμένου να δοθεί μόνιμη λύση στο στεγαστικό της Ειδικής Αγωγής στην πόλη μας.   Είναι απαράδεκτη πρακτική όσων συνεχίζουν να βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης να  χρησιμοποιούν ένα πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν,  για μικροπολιτικούς λόγους εγείροντας τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Η στοχοποίηση των  μαθητών μας και η χρήση τους για μικροπολιτικούς λόγους θα μας βρει σε κάθε περίπτωση απέναντι. Εφόσον δεν υπάρχουν επαρκείς χώροι σε σχολικές μονάδες είναι αντιπαιδαγωγικό και μη λειτουργικό να επιμένουν κάποιοι να στοιβαχτούν παιδιά μέσα σε μια τάξη λες και ένα σχολείο μπορεί να λειτουργήσει σε ένα μόνο χώρο. Το ειδικό Νηπιαγωγείου Σητείας θα συνεχίσει να συστεγάζεται στο 1ο Ν/γειο Σητείας αφού υπάρχει χώρος και θα στηρίξουμε τη λειτουργία του με κάθε τρόπο.

Αναφορικά με τη λειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Σητείας θέση του Συλλόγου την παρούσα χρονική, είναι να πάει σε δομή η οποία έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για ΑΜΕΑ. Η δομή που βρίσκεται στο ΚΕΓΕ  είναι έτοιμη και το σχολείο μπορεί να στεγαστεί άμεσα χωρίς καμιά παρέμβαση. Άλλωστε στη δομή αυτή έχει μεταφερθεί υλικό από το ειδικό σχολείο Σητείας το οποίο πρέπει να πάει όπου κι αν στεγαστεί το ειδικό δημοτικό, μιας και έχει αγοραστεί για το σκοπό αυτό. Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι επί σειρά ετών ο Σύλλογος ΑΜΕΑ λειτουργούσε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σητείας τις απογευματινές ώρες και έκανε χρήση του υλικού. Εγείρει ερωτηματικά η αιτία που οι ίδιοι αρνούνται κατηγορηματικά να πάει το Ειδικό Δημοτικό σε έτοιμη δομή κατάλληλη για παιδιά με ειδικές  ανάγκες , να συνεχίσει να συστεγάζεται και να λειτουργεί παράλληλα αλλά συνεχόμενα με τη δομή ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ όπως συνέβαινε άλλωστε τόσα χρόνια με το Σύλλογο ΑΜΕΑ. Ο χώρος αυτός κατά κάποιους είναι κατάλληλος για ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ και όχι για τη στέγαση Ειδικού Σχολείου;

Έκπληξη δημιουργεί η θέση των ιδίων  να στοιβαχτούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες σε μια αίθουσα σχολείου. Είναι προδήλως αντιπαιδαγωγικό  να μην έχουν οι μαθητές μας ίσιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Να σημειώσουμε ότι ένα ειδικό σχολείο χρειάζεται αίθουσες για να γίνονται παράλληλα μαθήματα ειδικοτήτων,  υλικό κατάλληλο το οποίο χρησιμοποιείται για να γίνει μάθημα, τουαλέτες ΑΜΕΑ, ράμπες, ειδικά διαμορφωμένη αυλή, αίθουσες λογοθεραπείας κλπ. Έχουν άραγε ιδέα για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας; Μήπως ήταν οι ίδιοι που επί σειρά ετών όταν στο Ειδικό Σχολείο Σητείας δεν υπήρχε καμιά ειδικότητα (ΕΕΠ «λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί και ΕΒΠ) αδιαφορούσαν; Να σημειώσουμε ότι με πιέσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας στελεχώνεται πλήρως το Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Σητείας.

Είναι απαραίτητο να ανεγερθεί άμεσα πολυδύναμο συγκρότημα Γενικής και Ειδικής Αγωγής προκειμένου να δοθεί μόνιμη λύση και από τη συστέγαση να υπάρξουν παιδαγωγικά οφέλη. Η  πρωτοβουλία του Δήμου Σητείας να πραγματοποιηθεί συνάντηση  με τον Περιφερειακό Διευθυντή ΠΕ & ΔΕ Εκπαίδευσης Κρήτης, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» και εμπλεκόμενων φορέων στις 7 Ιουλίου 2020 με επίκεντρο συζήτησης την ανέγερση ενός πολυδύναμου συγκροτήματος στο οποίο θα ανεγερθεί Γενικό Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο &  Νηπιαγωγείο και οι περαιτέρω ενέργειες για την κατάθεση πρότασης στην περιφέρεια, αποτελεί το πρώτο βήμα, ώστε να δοθεί ριζική λύση στο στεγαστικό πρόβλημα της πόλης μας.

Για τους παραπάνω λόγους κρίνουμε απαραίτητο :

  1. Να γίνει συνάντηση του Δήμου Σητείας , του ΣΕΠΕ Σητείας « ο Μύσων», του Συλλόγου και των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να δοθεί η βέλτιστη προσωρινή λύση.
  2. Να συνεδριάσει άμεσα η αρμόδια επιτροπή Παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές