Α΄Σύλλογος Αθηνών: Να αποσυρθεί η εγκύκλιος για τις υπηρεσιακές μεταβολές
Ο Α΄Σύλλογος Αθηνών σχετικά με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ «Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε λειτουργικά κενά»

Εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών, με κλειστά σχολεία και απόντες εκπαιδευτικούς, το ΥΠΑΙΘ στις 30-7-2020 εξέδωσε την εγκύκλιο «Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε λειτουργικά κενά (Αρ.πρ.102027/ΓΔ5/30/7/2020), με την οποία ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν μέχρι τις 14 Αυγούστου 2020, τις διαδικασίες τοποθέτησης  λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών που είναι στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ και προς απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών και εντός περιοχής μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Το Υπουργείο, επικαλούμενο την «αποφυγή συγχρωτισμού στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης» λόγω των διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, των προσλήψεων αναπληρωτών και της ανάληψης υπηρεσίας των εκπαιδευτικών, καταστρατηγεί τη νομοθεσία, παρακάμπτοντας όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για την εκτίμηση των λειτουργικών αναγκών και τον προσδιορισμό των κενών στα σχολεία (αναλήψεις υπηρεσίας, ολοκλήρωση εγγραφών – μετεγγραφών, κατάθεση διαγνώσεων-γνωματεύσεων για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για οριστικοποίηση τμημάτων,  εκτίμηση  και δηλώσεις υπεραριθμιών,  καταγραφή των πραγματικών αναγκών  σε εκπαιδευτικούς κλπ). Δρομολογεί τις διαδικασίες πριν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αποσπάσεων Β΄ φάσης και αποσπάσεων σε φορείς- ΑΕΙ, χωρίς γνώση των αναγκών που θα προκύψουν από την κατάθεση αιτήσεων μακροχρόνιων αδειών όλων των περιπτώσεων (κύησης, ανατροφής, μακροχρόνιας ασθενείας κλπ), με εκκρεμείς ακόμη τις συγκροτήσεις τμημάτων στα Νηπιαγωγεία αλλά και τις ανάγκες για κατατμήσεις τμημάτων. Είναι προφανές ότι η διαδικασία αυτή μόνο λάθη και αδικίες μπορεί να φέρει ενώ το Σεπτέμβριο, όταν αποκαλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων, θα οδηγήσει σε ενστάσεις, επανατοποθετήσεις και γενικότερη αναστάτωση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Με αυτή την κίνηση, το Υπουργείο στοχεύει, ξεκάθαρα, στην κατάργηση της δυνατότητας αποτύπωσης όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες του συλλόγου διδασκόντων (συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων στις αρχές του Σεπτέμβρη) και την αποφυγή όλων των μορφών συλλογικής αντίδρασης του εκπαιδευτικού κινήματος. 

Προσπαθεί να παρουσιάσει μια εικόνα «κανονικότητας», με ελάχιστα  κενά, πολλούς «πλεονάζοντες» και τις λιγότερες δυνατές ανάγκες πρόσληψης αναπληρωτών.

Επιχειρεί να απαλλαγεί από τις πιέσεις για την εξασφάλιση εκπαιδευτικών στο ολοήμερο πρόγραμμα, την ενισχυτική διδασκαλία, τα Τ.Ε., τα μαθήματα ειδικοτήτων, τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους από 25 μαθητές, ακόμα και όταν το απαιτούν οι κτιριακές συνθήκες ή /και η φοίτηση μαθητών με Ε.Ε.Α.

Επιπλέον, μέσα από την εγκύκλιο διαφαίνεται η έναρξη της εφαρμογής του νέου αντιεκπαιδευτικού νόμου καθώς αναφέρεται ότι «αυτονόητο δε, είναι ότι, ο προσδιορισμός των λειτουργικών αναγκών γίνεται σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα και τις αναθέσεις μαθημάτων για το σχολικό έτος 2020-2021». Πρόκειται για τα Ωρολόγια Προγράμματα που καταργούν κλάδους και μαθήματα στη Β΄θμια Εκπαίδευση, εισάγουν τα Αγγλικά  στο Νηπιαγωγείο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο.

Και για να μην ξεχνιόμαστε, εν μέσω θερινών διακοπών προσφεύγει στην «ατομική ευθύνη» των εκπαιδευτικών που οφείλουν «να  παρακολουθούν την ιστοσελίδα της Διεύθυνσής τους» όπου θα αναρτηθούν τα λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων προκειμένου να δηλώσουν προτιμήσεις για τοποθέτηση.

Παράπλευρες απώλειες  θα θεωρηθούν προφανώς και οι διοικητικοί υπάλληλοι που θα δουλεύουν υπερωριακά, επωμιζόμενοι  τεράστιο όγκο δουλειάς εν μέσω καλοκαιριού και αδειών.

Και όλα  αυτά, όχι τυχαία, με ανοιχτή μια διαδικασία επιλογής νέων Δ/ντων Εκπαίδευσης, με καθαρά κομματικά κριτήρια, από ένα Υπουργείο Παιδείας που, κατά τα άλλα, προβάλλει τα ιδεολογήματα της «αξιοκρατίας», της «αποκομματικοποίησης» και της «αντικειμενικής αξιολόγησης». Μια διαδικασία που (συνεχίζοντας την μακρόχρονη κυβερνητική παράδοση ασφυκτικού ελέγχου των διοικητικών μηχανισμών) δεν κρατάει ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα και έχει ως στρατηγικό στόχο ένα απόλυτα ελεγχόμενο από την κυβέρνηση σώμα στελεχών εκπαίδευσης, πρόθυμο να προωθήσει τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της αξιολόγησης, των περικοπών και του αυταρχισμού.

·         Καταγγέλλουμε την ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας που παραβιάζει την εκπαιδευτική νομοθεσία και κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.

·         Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου. Καμία υπηρεσιακή μεταβολή και καμία τοποθέτηση δεν πρέπει να γίνει πριν από το άνοιγμα των σχολείων.

·         Καλούμε  τους συλλόγους  και τη ΔΟΕ να μπλοκάρουν τη διαδικασία. 

  • Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση στη βάση του κοινού κειμένου των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ.

·         Καλούμε  τους αιρετούς να καταγγείλουν και να απέχουν από τις συνεδριάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων και να συμμετάσχουν στο μπλοκάρισμα των διαδικασιών.  

·         Διεκδικούμε τους απαραίτητους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε από τον Σεπτέμβριο, κάτω από τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές και να λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση τα σχολεία με όλους τους μαθητές, τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

symvouliotisepikrateias.jpg
ΣτΕ: Συνταγματικός ο «νόμος Κεραμέως» για τα Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ
Οι δικαστές αποφάνθηκαν, κατά πλειοψηφία, ότι «οι ρυθμίσεις του άρθρου 8 του ν. 4957/2022, σχετικά με τη συμμετοχή στο Συμβούλιο Διοίκησης των Α.Ε.Ι....
ΣτΕ: Συνταγματικός ο «νόμος Κεραμέως» για τα Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ