ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ανακοίνωση για τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως πραγματοποίησε συνάντηση με εμπλεκόμενους φορείς στις 13/7/2020, στην οποία συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα με στόχο τη συζήτηση για  την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ παρέστησαν η πρόεδρος Γεωργία Μπουλμέτη, η αντιπρόεδρος Σοφία Γεωργακάκου και η γενική γραμματέας Δέσποινα Χατζηδρόσου. Τονίστηκαν οι δυσκολίες για την υλοποίηση της ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, η απουσία υλικοτεχνικών υποδομών, η αδυναμία χρησιμοποίησης ηλεκτρονικών μέσων από τους μαθητές με αναπηρία και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες καθώς  και θέματα απορρήτου και τήρησης δεοντολογίας, η μη συμπερίληψη του ΕΒΠ στο σχεδιασμό της εκπαίδευσης, ενώ αποτελούν πρόσωπα αναφοράς για τους μαθητές.

Το γεγονός ότι δεν υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός ενέτεινε τα προβλήματα της εφαρμογής καθώς διαπιστώθηκε ότι κάθε σχολική μονάδα εφάρμοζε κατακερματισμένα και ένα άλλο πλαίσιο και άτυπα μέσα (ομάδα viber αντί συλλόγου προσωπικού). Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ ΕΒΠ δεδομένου ότι αφορούσε ένα παράλληλο έργο αυτό της υποστήριξης οικογενειών το οποίο σήκωσαν στην πλάτη τους οι συνάδελφοι μέσω τηλεφωνικών επικοινωνιών καθώς και με κάθε πρόσφορο μέσο, τόσο στα ειδικά σχολεία, όσο και στη γενική εκπαίδευση (ΕΔΕΑΥ, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια). Στα ΚΕΣΥ μπορεί να έχουμε θετικά αποτελέσματα λόγω της ψηφιοποίησης της αίτησης  αξιολόγησης και της δυνατότητας επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικών μέσων των διεπιστημονικών ομάδων και της υποστήριξης των οικογενειών, ωστόσο χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες για να εξηγηθεί ο ρόλος των ΚΕΣΥ  και οι κίνδυνοι και οι συνθήκες εργασίας εν μέσω πανδημίας. Η μη πρόβλεψη επιμόρφωσης επιπέδου Β2 ΤΠΕ για το ΕΕΠ ΕΒΠ αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα.

Ενημερώσαμε, για ακόμα μια φορά, ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ μέσω του επιστημονικού της φορέα ΙΜΕΓΕΕ έχουμε καταθέσει προτάσεις για την υιοθέτηση Πρωτοκόλλων για την εξ Αποστάσεως Υποστηρικτική Παρέμβαση του ΕΕΠ-ΕΒΠ στις Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στη διάρκεια αναστολής ή μερικής λειτουργίας των εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών δομών λόγω της πανδημίας COVID-19 καθώς και οδηγούς με σημαντικό υλικό για την αντιμετώπιση των κρίσιμων καταστάσεων που βιώνει η χώρα λόγω COVID-19. Επίσης, ως Ομοσπονδία δηλώσαμε εκ νέου τη διαθεσιμότητά μας για έμπρακτη προσφορά στους σχεδιασμούς του Υπουργείου, σε θέματα και αρμοδιότητες που αφορούν τα μέλη ΕΕΠ -ΕΒΠ. Επιπλέον, υπενθυμίσαμε την πρόθεση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ να συμβάλλει στο εγχείρημα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης με συμβολή θεματολογίας των ειδικοτήτων μας. Διαπιστώσαμε, ωστόσο, ότι η υπουργός δεν είχε ενημερωθεί για τις συγκεκριμένες προτάσεις

Σε κάθε περίπτωση έγινε γνωστή η αρνητική στάση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ταυτόχρονη μετάδοση των μαθημάτων καθώς εκτός από τις τεχνικές αδυναμίες, εγείρει δεοντολογικά ζητήματα, απορρήτου λόγω της  εμπλοκής γονέων και διαταράσσει τη ζωντανή  και «μοναδική» σχέση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του μέσα στην τάξη.

Η υπουργός έδειξε ενδιαφέρον για τα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης και δεσμεύτηκε ότι θα ακολουθήσουν και επιμέρους συναντήσεις με τους φορείς.

Αναμένουμε σύντομα συνάντηση για εκτενή συζήτηση επί των θεμάτων που απασχολούν την Ομοσπονδία και τα μέλη της.

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Αναφορικά με το αποδιδόμενο ποσοστό εισαγωγής υποψηφίων 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Αναφορικά με το αποδιδόμενο ποσοστό εισαγωγής υποψηφίων 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Επιστολή μαθήτριας, υποψήφιας των Πανελλαδικών Εξετάσεων με το παλαιό σύστημα, προς την υπ. Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Αναφορικά με το αποδιδόμενο ποσοστό εισαγωγής υποψηφίων 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η εγκύκλιος για τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός του καλοκαιριού
Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η εγκύκλιος για τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός του καλοκαιριού
Ανακοίνωση της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τις υπηρεσιακές μεταβολές που ολοκληρώνονται στις 14 Αυγούστου
Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η εγκύκλιος για τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός του καλοκαιριού