«Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ συνεχίζουν τις βίαιες πολιτικές των περικοπών και της διάλυσης του Δημόσιου σχολείου»
Την Πέμπτη, 2/7, καλούμε νέα πανεκπαιδευτική και πανελλαδική κινητοποίηση στις 7.30μμ στα Προπύλαια. Καλούμε ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΔΟΕ να πάρουν αποφάσεις.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ συνεχίζουν τις βίαιες πολιτικές των περικοπών και της διάλυσης του Δημόσιου σχολείου! 

(Για την συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τη συνέχιση των αγώνων)

Χθες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υποχρεώθηκε σε συνάντηση με το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά από τις έντονες και πολύμορφες μαζικές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για την κατάργηση των ωρολόγιων προγραμμάτων που ήταν μια πρώτη συνέπεια της ψήφισης του αντιεκπαιδευτικού νόμου Κεραμέως.

Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία γιατί αρνήθηκε την παρουσία των εκπροσώπων των πληττόμενων ειδικοτήτων στη συνάντηση, παρά την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τη συμμετοχή τους και παρά το γεγονός ότι παρευρίσκονταν μαζικά στην χθεσινή κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ. Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις κάναμε σαφές ότι, αν το υπουργείο δεν συναντήσει τους εκπροσώπους, θα αποχωρήσουμε από τη συνάντηση σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Μετά από πίεση το Υπουργείο δεσμεύτηκε να γίνει συνάντηση την Τετάρτη, 1/7, με αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ και των εκπροσώπων των  πληττόμενων ειδικοτήτων.

Δεν φάνηκε καμιά διάθεση για απόσυρση ή έστω τροποποίηση από την Υπουργό στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, με την εκδίωξη μαθημάτων και κλάδων από το Λύκειο και περιορισμό από το Γυμνάσιο. Αντίθετα, τις υποστήριξε και πάλι και προκάλεσε με τις απόψεις της ότι οι αντιδράσεις του κλάδου οφείλονται στο γεγονός ότι κάποιες ειδικότητες κερδίζουν και κάποιες χάνουν και όχι στη στοχευμένη επίθεση σε συγκεκριμένες ειδικότητες και στη στήριξη άλλων, προσπαθώντας να προκαλέσει εμφύλιο μέσα στον κλάδο και να υπηρετήσει τις κατευθύνσεις των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, για συρρίκνωση του  δημόσιου σχολείου με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα προσφέρει κυρίως «χρήσιμες» για το σύστημα δεξιότητες.

Δήλωσαν ότι δημοσιοποιούνται οι πίνακες για τις προσλήψεις με το νόμο Γαβρόγλου, άμεσα της προκήρυξης 1ΓΕ και τέλος Ιούλη οι πίνακες της 2ΓΕ και ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά θα γίνουν με αυτούς τους προσωρινούς πίνακες. Θα γίνoυν 3 νέες συναντήσεις με την ΟΛΜΕ για το νομοσχέδιο της ΤΕΕ, πριν δοθεί στη διαβούλευση, για ζητήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για το άνοιγμα σχολείων και το ενδεχόμενο πανδημίας. Από την ανυπαρξία διαλόγου και τον απόλυτο αιφνιδιασμό, θα περάσουμε σε διάλογο άλλοθι για νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα!

Για άλλα θέματα που τέθηκαν δόθηκαν κάποιες απαντήσεις. Για τις συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ,  για να ληφθούν υπόψη τα νέα ωρολόγια, ένα ενδεχόμενο με το οποίο είμαστε κάθετα αντίθετοι, απάντησε ότι τα ΠΥΣΔΕ θα ολοκληρώσουν τις ενέργειές τους με τις τρέχουσες κατανομές ωρών. Για την ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών  αποσπασμένων και μετατιθέμενων εκπαιδευτικών το εξετάζει το ΥΠΑΙΘ με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Για το θέμα της μετακίνησης και αυτοπρόσωπης παρουσίας αναπληρωτών σε άλλα νησιά και μακρινές περιοχές που πολλές ΔΙΔΕ απαιτούν για να δώσουν το χαρτί της απόλυσης, επικαλέστηκε πρόβλημα του συστήματος Εργάνη. Για το θέμα των κενών που κόβονται πανελλαδικά ειδικά στην Ειδική Αγωγή δόθηκε το παράδειγμα της ΠΔΕ Κ.  Μακεδονίας (κόβονται τα 56 από τα 110) είπε ότι εξετάζεται το ζήτημα. Καμία απάντηση, όμως, στο ζήτημα των περιορισμένων οργανικών και άρα και λειτουργικών κενών που δίνονται σε Γενική και Ειδική αγωγή και δεν αντανακλούν ούτε τις προσλήψεις αναπληρωτών του 2019-20, αλλά και ούτε τις μεγάλες πραγματικές ανάγκες. Αυτά τα πραγματικά κενά πρέπει να δημοσιοποιηθούν και να καθορίσουν τις προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών. Έτσι εξασφαλίζεται και η ανάγκη να είναι γνωστά όλα τα κενά στην 1η φάση πρόσληψης των αναπληρωτών, ώστε να μην υπάρχουν αδικίες και στρεβλώσεις στις τοποθετήσεις.

Η Κεραμέως αντέδρασε έντονα στις επισημάνσεις μας ότι τη στιγμή που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή (με κάλυψη βεβαίως 3500 κενών κύρια σε ΣΜΕΑΕ, όταν φέτος εργάστηκαν 19000 αναπληρωτές) και τη στιγμή που εκδίδονται οι προσωρινοί 1ΓΕ, με το προσοντολόγιο Γαβρόγλου, το να επικαλείται τους ελάχιστους σε σχέση με τις ανάγκες μόνιμους διορισμούς το ΥΠΑΙΘ είναι επικοινωνιακό τρικ. Τη στιγμή μάλιστα που οι 5250 διορισμοί Γενικής πάνε σίγουρα από το 2021 και μετά και τη στιγμή βεβαίως που σήμερα γίνονται 850 απολύσεις αναπληρωτών από τις πληττόμενες ειδικότητες από τα νέα Ω.Π. Καθώς επίσης, λόγω και του νόμου Γαβρόγλου (μοριοδότηση προσόντων σε βάρος της προϋπηρεσίας), αλλά και των νέων ρυθμίσεων του νόμου Κεραμέως (αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα στην Α/θμια, η μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε από διαφορετικές ειδικότητες για τον ίδιο εκπαιδευτικό, κ.ά) αρκετές χιλιάδες αναπληρωτές με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας αποχαιρετούν την εκπαίδευση. Ενώ για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα μείνουν με μηδενικό ή ελάχιστο ωράριο, επίκεινται νέες δεξαμενές πλεοναζόντων, μετατάξεις και ενδεχόμενη διαθεσιμότητα. Επαναλάβαμε τα αιτήματα για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα, μείωση των μαθητών ανά τμήμα (15 μέγιστο), επέκταση συμβάσεων αναπληρωτών για ένα χρόνο με ανοιχτούς πίνακες, κατάργηση ν. Γαβρόγλου κλπ., τα οποία αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα λόγω Σεπτέμβρη και επικείμενου νέου κύματος κορωνοϊού. Επίσης, για τους αναπληρωτές εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών, πλήρης προσμέτρηση προϋπηρεσίας συνδικαλιστών, πλήρης κάλυψη εξόδων μεταφοράς, στέγης και τροφής.

Η Κεραμέως ξεχώρισε επίσης το αίτημα «ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα τώρα» και συμφώνησε με τους παρευρισκόμενους από την ΟΛΜΕ ότι μόνο μία παράταξη το λέει, δηλαδή οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις. Είναι προφανές, ότι η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, που περί άλλων ετύρβαζε, με ιταμό τρόπο προς τον κλάδο μπήκε στη συζήτηση των «επιδιορθώσεων» Κεραμέως επί των ωρολογίων προγραμμάτων, που τέθηκαν μόνο σαν σκέψεις, πάλι για επικοινωνιακούς λόγους και ήταν: 2η ανάθεση στους ΠΕ78  της ιστορίας-κόντρα μάθημα στη Γ΄ ΓΕΛ, 2η ανάθεση στη γεωγραφία για την πολιτική οικονομία στο γυμνάσιο και σαν οραματισμός για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα που δεν διδάσκονται, όπως το σχέδιο, είπε ενδεχομένως να προτείνει να διδάσκονται ως ενισχυτική διδασκαλία. Επίσης να προστεθεί ότι για τους ΠΕ78 και ΠΕ80 είπε ότι δόθηκε 1η ανάθεση στα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στα Γυμνάσια (58 πιλοτικά σχολεία, δηλαδή, ούτε 200 ώρες), αλλά του χρόνου θα γενικευτούν σε όλα τα Γυμνάσια. Εδώ να σημειωθεί και η παρόμοια στάση του ΠΑΜΕ που για αυτό το θέμα έθεσε με έμφαση μόνο ότι οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν για τους «νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας» και ότι τα προγράμματα πρέπει να έχουν επιστημονική τεκμηρίωση, όπως και να συζητηθούν οι «ψηφιακές δεξιότητες».

Να επαναλάβουμε ότι η ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα πάει μαζί με την άρνηση στις αντιδραστικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών του σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων και της αμάθειας. Μαζί με το όχι στην κατάργηση μαθημάτων και αντικειμένων. Διεκδικούμε αλλαγές μόνο στην κατεύθυνση του Δημόσιου, Δωρεάν, ενιαίου σχολείου των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, όλων των μαθητών και με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Επισημάναμε, τέλος, ότι τα δείγματα γραφής του ΥΠΑΙΘ στην τροπολογία για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και την ζωντανή μετάδοση από την τάξη, στην ψήφιση του αντιεκαπιδευτικού νόμου, για τα οποία η ΟΛΜΕ έχει δηλώσει ότι έγιναν χωρίς κανένα διάλογο, αλλά και η κατάθεση νόμου για τον περιορισμό ή και απαγόρευση των διαδηλώσεων χθες, για τον οποίον δήλωσε πλήρη άγνοια, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές των αξιολογήσεων, των απολύσεων, της συρρίκνωσης της Δημόσιας παιδείας, θα συνεχίσουν να προκαλούν πολλές αντιδράσεις. Να μην θεωρεί καθόλου δεδομένο η κυβέρνηση ότι θα περάσουν και να σταματήσει τώρα την επίθεση, αφού μαζί με την ανεργία και τη σάρωση των εργασιακών δικαιωμάτων θα δημιουργήσουν ένα καυτό φθινόπωρο στην κοινωνία.

 

Σήμερα, οι παρακαταθήκες του 2013, του Γενάρη του ΄19 και οι πολύμορφες κινητοποιήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα πρέπει να δώσουν το έναυσμα για νέους πολύμορφους και ανυποχώρητους αγώνες. Είναι καθαρό ότι όπως ο αντιεκπαιδευτικός νόμος συνολικά, έτσι και η εφαρμογή του στα νέα Ωρολόγια Προγράμματα είναι πρόβλημα για όλο τον κλάδο και οι αγώνες για την κατάργηση τους πρέπει να δοθούν και να υποστηριχθούν συλλογικά και μαζικά από τα Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και τις Ομοσπονδίες. Για το λόγο αυτό επιμείναμε και επιμένουμε να γίνουν ΓΣ ΕΛΜΕ και ΓΣ συνέλευση προέδρων τώρα, για τη στήριξη των κινητοποιήσεων και την προετοιμασία για απεργιακούς αγώνες το Σεπτέμβρη.

 

Μετά την κινητοποίηση έξω από το ΥΠΑΙΘ και τη συνάντηση στο Υπουργείο ακολούθησε Συνέλευση Αγώνα. Αποφασίστηκε η συνέχιση των πολύμορφων δράσεων, των κινητοποιήσεων και του αγώνα σε όλη τη χώρα. Την Πέμπτη, 2/7, καλούμε νέα πανεκπαιδευτική και πανελλαδική κινητοποίηση στις 7.30μμ στα Προπύλαια. Καλούμε ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΔΟΕ να πάρουν αποφάσεις. Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις και τον αγώνα ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά, αντικοινωνικά και αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης και κόντρα στο ν/σ χουντικής κοπής για την απαγόρευση των διαδηλώσεων!

 

ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ, ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

 

30 Ιούνη του ΄20

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης