Εγγραφές σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ: Στόχος η μείωση του αριθμού των τμημάτων και η αύξηση των μαθητών
Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ξεκίνησαν ήδη οι ηλεκτρονικές αιτήσεις – δηλώσεις προτίμησης  και στους δύο τύπους λυκείου ΓΕΛ – ΕΠΑΛ.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ.  διατηρεί και εφαρμόζει το θεσμικό πλαίσιο εγγραφών που διαμορφώθηκε με την ΥΑ 10645/ΓΔ4/2018, που όπως επανειλημμένα  έχουμε επισημάνει, στοχεύει:

  • στην ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων
  • στην αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα,
  • στην επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση.

Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών  των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.

Ο απολογισμός της μέχρι τώρα εφαρμογής της κρίνεται ιδιαίτερα αρνητικός για το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των  μαθητών μας .Με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών και το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες .

Το υπουργείο και με τη φετινή του εγκύκλιο(Αρ.Πρωτ.Φ1α/75919/Δ4/17-06-2020/ΥΠΑΙΘ) επιμένει στην ίδια κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι και πάλι το κλείδωμα των τμημάτων και η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων τον Ιούλιο!

«Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/-τρια αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση μέσω της εφαρμογής e-eggrafes μετά τη 14η Ιουλίου 2020. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/-τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτά, θα πρέπει να κάνουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-eggrafes.»

Παράλληλα, την περσινή χρονιά με την  εφαρμογή του νόμου ν.4610/19 για τη  συγκρότηση τμημάτων OΠ στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκε πλήθος «ολιγομελών» τμημάτων με αρνητικές συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Η έκταση και το μέγεθος των συνεπειών των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα, αν δεν υπήρχαν οι επίμονες και συνεχείς κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ-Θ την περσινή χρονιά, δείχνοντας το δρόμο του μαζικού, αποφασιστικού και συντονισμένου αγώνα.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση:

Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης , στους οποίους έχει περιέλθει η αποκλειστική αρμοδιότητα κατανομής των μαθητών  στα σχολεία, να προχωρήσουν στην κατανομή  σε συνεννόηση και με συσκέψεις με τους διευθυντές των σχολείων. Να πάρουν υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου , έτσι ώστε να εξασφαλιστεί  δίκαιος και ισόρροπος τρόπος κατανομής των μαθητών. Να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων και να συμβάλλουν την διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων.

Διεκδικούμε από τη διοίκηση και το υπουργείο:

  • Να μη “κλειδώσει” ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα .Τα τμήματα όλων των σχολείων, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, οι ομάδες προσανατολισμού και τα μαθήματα επιλογής  να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο,  αφού τότε ολοκληρώνονται οι εγγραφές στα σχολεία,  και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέων τμημάτων σε κάθε σχολείο.
  • Να μην αποκλειστεί από κανένα ΕΠΑΛ, κανένας τομέας η ειδικότητα από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης, εφ όσον υπάρχουν τα απαραίτητα εργαστήρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Να μη γίνει μέσα στον Ιούλιο , με τα σχολεία κλειστά, έγκριση ολιγομελών τμημάτων και όλα τα τμήματα ανεξαρτήτως αριθμού δηλώσεων, να συνεχίσουν και στη γ΄ φάση  δίνοντας την ευκαιρία σ όλους τους μαθητές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο ΕΠΑΛ της α΄ επιλογής τους και σ όλα τα τμήματα των τομέων και των ειδικοτήτων να ολοκληρώσουν την διαδικασία αυτή.
  • Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια  για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ,  τμημάτων ξένων γλωσσών,  τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
  • Να εφαρμοστεί η διεκδίκηση του κλάδου για  20 μαθητές/τμήμα – 15/Ο.Π. – 10/εργαστήριο, με βάσει πάντα τις δυνατότητες της υποδομής του σχολείου.
  • .Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
  • Επιλογή των ξένων γλωσσών χωρίς κανένα περιορισμό. Επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας.
  • Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ       Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ   ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές