Συντονιστικό Αναπληρωτών: Άμεση ανάκληση της εγκυκλίου για τα ΚΕΣΥ
Όχι στη μετακίνηση εκπαιδευτικών - άμεση και πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων και διοικητικό προσωπικό -καμία έκπτωση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Η πρόσφατη εγκύκλιος της υφυπουργού «Λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης» (6/5/2020) έρχεται να αναδείξει για πολλοστή φορά τα κενά που υπάρχουν στις εν λόγω υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης καθώς και την επιδίωξη Υπουργείου Παιδείας να εκμεταλλευτεί κυριολεκτικά το ήδη υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό για να αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση που επικρατεί στα ΚΕΣΥ.

Εν μέσω κοροναϊού το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να μετακινήσει εκπαιδευτικό προσωπικό ΕΑΕ (εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό-ΕΕΠ) από τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης για να “ενισχύσει” το έργο των ΚΕΣΥ. Επικαλούμενο τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας ζητά με διαδικασίες fast-track από τους συλλόγους προσωπικού των ΚΕΣΥ να συνεδριάσουν άμεσα (εντός 1 ημέρας!) για να δηλώσουν τις ανάγκες σε επιπλέον προσωπικό και απαραίτητους χώρους αξιολόγησης να τις αποστείλουν σε αρμόδια υπηρεσία και εν συνεχεία οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης εκδίδουν απόφαση διάθεσης του προσωπικού στα ΚΕΣΥ είτε με τη δήλωσή του είτε χωρίς αυτή βάσει συγκεκριμένων... προτεραιοτήτων. Ταυτόχρονα, με τα σχολεία κλειστά το Υπουργείο παρακινεί στην ουσία τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και ΕΕΠ να παραμελήσουν την επικοινωνία και υποστήριξη που προσφέρουν στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στις οικογένειές τους -απουσία κατάλληλων τεχνολογικών μέσων για ισότιμη πρόσβασή τους στην επικοινωνία και υποστήριξη και να …συνδράμουν στα ΚΕΣΥ. Στην πραγματικότητα το Υπουργείο επιχειρεί με “ένα σμπάρο να χτυπήσει δυο τρυγόνια”, καθώς αποσκοπεί να γίνει η δουλειά των ΚΕΣΥ χωρίς να προβεί σε καμία απολύτως νέα πρόσληψη! Φαίνεται πως το Υπουργείο είναι ικανό να δείχνει “ευελιξία” κατ’ επιλογή, όταν πρόκειται για εκμετάλλευση των αναπληρωτών, στις κατά τα άλλα αυστηρές προϋποθέσεις-κανονισμούς που διέπουν τα προγράμματα ΕΣΠΑ (όποτε βολεύει την εργοδοσία, τα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι εξαιρετικά αυστηρά, άκαμπτα και για ιδιαίτερα συγκεκριμένους σκοπούς, ενώ άλλες φορές εμφανίζονται με τρομερή ευελιξία εάν πρόκειται για εκμετάλλευση των εργαζομένων).

Εδώ και τώρα να σταματήσουν οι πιέσεις στους εκπαιδευτικούς!

Δεν είμαστε πολυεργαλεία!

Μετά τον νόμο 4547/2018 επί Γαβρόγλου για τις νέες δομές εκπαίδευσης -που προέβη στη μετατροπή των τότε ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ- το φάσμα αρμοδιοτήτων της νέας αυτής δομής διευρύνθηκε σε μεγάλο βαθμό εν μέσω σημαντικής κριτικής από επιστημονικής και παιδαγωγικής άποψης από την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς ωστόσο η Πολιτεία να φροντίσει για τη διασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων σε υποδομή και προσωπικό. Είναι γνωστό πως στα περισσότερα ΚΕΣΥ ανά την Ελλάδα υπάρχει μεγάλη λίστα αναμονής για την εξυπηρέτηση γονέων και μαθητών για τη διεκπεραίωση -πρωτίστως- αιτημάτων αξιολόγησης. Κάθε χρόνο απαιτείται σημαντικός αριθμός αναπληρωτών για την υποτυπώδη -όπως φαίνεται- στελέχωσή τους, ενώ προς το παρόν οι άδειες οργανικές θέσεις των ΚΕΣΥ δεν προσφέρονται για μόνιμο διορισμό παρά μόνο για απόσπαση-μετάθεση, γεγονός που σημαίνει ότι κάθε σχολική χρονιά ξεκινά με πολλά λειτουργικά κενά σε αυτά. Επίσης, σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα τα δεύτερα ΚΕΣΥ (ΚΕΣΥ Β’) είναι δομές “φαντάσματα”,  μιας και αντιμετωπίζουν πρόβλημα φυσικής έδρας, συστεγάζονται με τα άλλα ΚΕΣΥ (ΚΕΣΥ Α) ή στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και, επίσης, σε μεγάλο βαθμό υποστελεχωμένα. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι τα ΚΕΣΥ παρέμεναν ανοιχτά καθ’όλη τη διάρκεια της καραντίνας για τους εργαζομένους, χωρίς να διασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας, εκθέτοντας δυνητικά μαθητές, γονείς και προσωπικό των ΚΕΣΥ στον κοροναϊό.

Τέλος, η μετακίνηση προσωπικού δίνει την εντύπωση πως στα ΚΕΣΥ το μόνο που χρειάζεται είναι «περισσότερα χέρια», για να διεκπεραιωθούν με πιο γρήγορο ρυθμό οι αρμοδιότητες τους! Αξίζει να επισημανθεί πως η μετακίνηση των συναδέλφων δεν σημαίνει αυτόματα την αποτελεσματική και λειτουργική ενσωμάτωσή τους σε μια «διεκπεραιωτική» διαδικασία, καθώς η σωστή διεπιστημονική βάση πάνω στην οποία (θα πρέπει να) λειτουργούν οι υποστηρικτικές δομές για μια μεγάλη λίστα αρμοδιοτήτων (λ.χ. επαναξιολογήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη,  αξιολογήσεις μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα ή εισέρχονται για πρώτη φορά σε εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλαγή πλαισίου ή διατήρηση του πλαισίου φοίτησης μαθητών, αξιολογήσεις μαθητών που βρίσκονται σε διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων) χρειάζεται συγκεκριμένη δομή και οργάνωση μεταξύ του συλλόγου προσωπικού.

Η εγκύκλιος αυτή εντάσσεται  στα έκτακτα μέτρα που έρχονται με πρόσχημα τις έκτακτες συνθήκες αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για προγραμματισμένες αλλαγές που βρήκαν ευκαιρία να περάσουν ύπουλα και επιχειρώντας να αποφύγουν τις αντιστάσεις.

Δεν θα το επιτρέψουμε!

Το Υπουργείο να ανακαλέσει άμεσα την εγκύκλιο!

Καλούμε τους συναδέλφους, μόνιμους και αναπληρωτές, να μην υποβάλουν αίτηση, να μη  βάλουν πλάτη στο σχέδιο του Υπουργείου!

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει θέση επί του θέματος!

 

Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών

tetarti_13.5_panelladiki_panekpaideytiki_kinitopoiisi.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά