sxoliki_psixologia_kathigitis
Οι Ανεξάρτητοι Εκπαιδευτικοί ΠE Χίου ​​​​​​​δίνουν μια ολοκληρωμένη απάντηση στο Υπουργείο Παιδείας!

Μέσα στην περίοδο της πανδημίας, όπου υπάρχει απαγόρευση των συναθροίσεων και τα δημοκρατικά δικαιώματα έχουν περιοριστεί λόγω της αναπάντεχης κατάστασης, τη στιγμή που εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποκατασταθεί, όσο γίνεται, η λειτουργία των σχολείων, η κυβέρνηση φέρνει στη βουλή νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο, που διαμορφώνει το μέλλον της εκπαίδευσης με συνταγές  και στοιχεία του παρελθόντος. Ο σεβασμός στην δημοκρατία απαιτεί πράξεις και όχι λόγια. Σε περίοδο όπου είναι αδύνατη η πραγματοποίηση του διαλόγου με όρους δημοκρατίας, με κλειστές τις σχολικές μονάδες και τα πανεπιστήμια, με  γονείς, μαθητές και φοιτητές   στα σπίτια τους,  η κατάθεση ενός τέτοιου νομοσχεδίου που διαμορφώνει το μέλλον της εκπαίδευσης με συνταγές του παρελθόντος αποτελεί εμπαιγμό, προσβολή  και ύβρη προς την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ!

Όμως και στο περιεχόμενό του και τα άρθρα του το νομοσχέδιο αυτό μας γυρίζει χρόνια πίσω ενώ είναι καθρέπτης της νεοφιλελεύθερης λογικής με συνταγές ξεπερασμένες που έχουν αποτύχει διεθνώς. Ας επικεντρωθούμε σε κάποια άρθρα που αφορούν της Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

  1. ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΏΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΣΕ 7/θεσια ΚΑΙ ΑΝΩ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ 20 ΜΑΘΗΤΕΣ! Απαράδεκτη ρύθμιση που δε συνάδει με αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά περισσότερο σε υποβάθμισή της. Στόχο φυσικά έχει την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων. Ταυτόχρονα ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΌ 22 ΣΕ 24 ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ 10% ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΑΥΞΗΣΗΣ! Στόχος τους βέβαια όχι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης (γελάνε και οι πέτρες) αλλά η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού χωρίς να ενδιαφέρονται για τους μαθητές και την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχεται μέσα στην τάξη. Πάγιο αίτημά μας είναι η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα ώστε η εκπαίδευση μέσα στην τάξη να γίνει πιο αποδοτική.
  2. ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ. Απαράδεκτη ρύθμιση που έχει καθαρά συντεχνιακό χαρακτήρα και ουδεμία σχέση με επιστημονικές προσεγγίσεις για τη λειτουργία και τον σκοπό του νηπιαγωγείου. Πάγιο αίτημά μας να ενισχυθούν οι υποδομές των νηπιαγωγείων και να διοριστεί το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό.
  3. ΑΥΞΑΝΕΙ ΚΑΤΑ 1 ΩΡΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΕ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗ! Απαράδεκτη ρύθμιση χωρίς στοχοθεσία και αντίκρισμα. Κι αυτή έχει καθαρά συντεχνιακό χαρακτήρα.
  4. ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΔΙΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΩ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ (από τα 14) ΣΤΟΥΣ 16 ΜΑΘΗΤΕΣ! Άλλη μια προκλητική και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση με καθαρά τεχνοκρατική λογική στη διαχείριση της εκπαίδευσης.
  5. ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ παραπέμποντας τα πορίσματα της αυτοαξιολόγησης στον Συντονιστή και το ΠΕΚΕΣ.. Αναρωτιόμαστε ποιος ο σκοπός αυτής της ρύθμισης; Μήπως να συνδεθεί με αξιολόγηση των σχολικών μονάδων; Πάγιο αίτημά μας είναι να λειτουργεί η αυτοαξιολόγηση ως μια εσωτερική διαδικασία ανατροφοδότησης και στοχοθεσίας του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Επίσης αίτημά μας είναι η διαρκής ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και η παροχή δωρεάν μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στους εκπαιδευτικούς και επανίδρυση του Θεσμού της Μετεκπαίδευσης με σύγχρονό και ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών.
  6. ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ. Αχρείαστη ρύθμιση! Αναρωτιόμαστε οι εκπαιδευτικοί των τάξεων και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί δεν είναι δηλαδή εμπιστοσύνης; Τι είναι; Ή μήπως πέρα από το διδακτικό φόρτο, να επιβαρύνουμε 1-2 εκπαιδευτικούς και με τη διευθέτηση συγκρούσεων κτλ μέσα στη σχολική μονάδα! Πάγιο αίτημά μας είναι η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών, μαθητών και των γονέων μέσω πρόσληψης σχολικών ψυχολόγων και προγραμμάτων συμβουλευτικής.
  7. ΕΠΑΝΙΔΡΥΕΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ εισάγοντας μέσω αυτών ό,τι πιο νεοφιλελεύθερο μέτρο μπορεί (αξιολόγηση εκπαιδευτικών κτλ.).

Γενικά το νομοσχέδιο θα  οδηγήσει σε αύξηση της σχολικής διαρροής (βλέπε τράπεζα θεμάτων),  στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών, των εκπαιδευτικών (βλέπε μέθοδο αξιολόγησης μαθητών, σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών), με τελικό θύμα την υποβάθμιση της ήδη υποχρηματοδοτούμενης δημόσιας εκπαίδευσης και σταδιακά την ιδιωτικοποίησή της, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Ακόμη η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, η τράπεζα θεμάτων και η μετατροπή των σχολείων σε  διαρκή εξεταστικά κέντρα φαίνεται να είναι το νέο δωράκι της κυβέρνησης στα ιδιωτικά συμφέροντα της εκπαίδευσης (βλέπε φροντιστήρια, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ΙΕΚ, ΚΕΚ). Να μην παραλείψουμε και την επαναφορά της αξιολόγησης της διαγωγής των μαθητών! Αυτό θα πει εκσυγχρονισμός!

Ως  Ανεξάρτητοι Εκπαιδευτικοί Π.Ε. Χίου:

  1. Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο απειλεί τον δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, την υποβαθμίζει, θέτει αλλεπάλληλους φραγμούς στην φοίτηση όλων των μαθητών στο δημόσιο σχολείο και διαβρώνει τον βασικό ρόλο του νηπιαγωγείου επιχειρώντας τη σχολειοποίησή του.
  2. Καλούμε το υπουργείο (αν θέλει να μεταρρυθμίσει, να ξεκινήσει από τα βασικά και ουσιώδη) σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της τάξης να επανασχεδιάσει τα Αναλυτικά Προγράμματα, αναπροσαρμόζοντας τη στοχοθεσία του Δημοτικού, την ύλη και τα διδακτικά βιβλία ώστε το δημοτικό σχολείο να καταστεί ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον για τους μαθητές με έμφαση στην πράξη και όχι μόνο στην παροχή θεωρητικών γνώσεων. Σε ένα Δημοτικό Σχολείο  που ο ρόλος του δασκάλου θα ενδυναμωθεί αφού με τις πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων αποδυναμώνεται συνεχώς. 
  3. Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις αντιδημοκρατικές της μεθοδεύσεις και την καλούμε να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου. 

Οι ευθύνες των κυβερνήσεων διαχρονικά είναι μεγάλες. Κάθε κυβέρνηση κάνει του «κεφαλιού» της θέλοντας να προάγει τα δικά της «ιδεολογικά» πιστεύω έχοντας καταντήσει την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ! Επιτέλους, έστω και τώρα να οργανωθεί διακομματικά ένα στρατηγικό σχέδιο για την Παιδεία με συμμετοχή εκπαιδευτικών της πράξης!

Υ.Γ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ Η «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ» ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΝΕΤΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ!

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕ ΧΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Εκπαιδευτικοί: Τι προβλέπεται για την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου - Οδηγίες
Βασική προϋπόθεση είναι να δηλώσει με σαφήνεια ο υπάλληλος το φορέα εργασίας του και το ακριβές ωράριο απασχόλησης του, δεδομένου ότι η άδεια...
Εκπαιδευτικοί: Τι προβλέπεται για την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου - Οδηγίες
απθ
ΑΠΘ: Ταινία φοιτητών του Τμήματος Κινηματογράφου διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Καννών!
Επιλέχθηκε ανάμεσα σε 2.263 συμμετοχές απ' όλο τον κόσμο και οι περισσότεροι συντελεστές της είναι φοιτήτριες και φοιτητές του Τμήματος...
ΑΠΘ: Ταινία φοιτητών του Τμήματος Κινηματογράφου διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Καννών!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΟΓΝΩΣΗ
Κραυγή αγανάκτησης: Εργαζόμενες δεύτερης κατηγορίας οι αναπληρώτριες σε άδειες, επιδόματα, μητρότητα...
Αλήθεια, πρέπει οι αναπληρώτριες να υπολογίζουν τις ημερομηνίες που θα βολεύει περισσότερο για να κυοφορούν ή να παρθούν τώρα μέτρα για εξίσωση των...
Κραυγή αγανάκτησης: Εργαζόμενες δεύτερης κατηγορίας οι αναπληρώτριες σε άδειες, επιδόματα, μητρότητα...