Φοιτητές Φιλολογίας Καλαμάτας: Ναι στην επαναφορά των Λατινικών, να αλλάξουν περιεχόμενο και τρόπο διδασκαλίας
"Θα σταθούμε εμπόδιο σε όσους προσπαθούν να υποβαθμίσουν τη Λογοτεχνία (Κλασική - Βυζαντινή – Νεοελληνική) και γενικότερα τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες οι οποίες βάλλονται πανταχόθεν στην εποχή της τεχνοκρατίας και του υλικού ευδαιμονισμού"

Ως Φοιτητικός Σύλλογος του Τμήματος Φιλολογίας Καλαμάτας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν στον τύπο σύμφωνα με τα οποία, εκτός των άλλων αλλαγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επανέρχεται το μάθημα των Λατινικών στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα  νιώθουμε την ανάγκη να τοποθετηθούμε δημοσία, καθώς αφορά άμεσα το αντικείμενο σπουδών μας.

            Η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών είναι ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση και μας βρίσκει ως φοιτητές σύμφωνους. Τα Λατινικά αποτελούν βάση μαζί με τα και παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα των κλασικών σπουδών. Είναι γνωστό ότι Λατίνοι συγγραφείς με πρώτο τον Λίβιο Ανδρόνικο (3ος αι. π.Χ.) επηρεάστηκαν έντονα από τα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων δίνοντας στη Λογοτεχνία σημαντικά έργα. Επίσης, από τα Λατινικά προήλθαν οι μεταγενέστερες Ρομανικές ή Λατινογενείς γλώσσες στις οποίες συγκαταλέγονται η ιταλική, η γαλλική, η ισπανική, η πορτογαλική και η ρουμανική. Μεγάλη επιρροή τα Λατινικά άσκησαν και στην αγγλική γλώσσα.

            Εμείς δεν επιθυμούμε να αναλωθούμε στην παράθεση επιχειρημάτων υπέρ της χρησιμότητας της λατινικής γλώσσας και Λογοτεχνίας που κατά τη γνώμη μας είναι εκ των ων ουκ άνευ. Μέσω αυτού του κειμένου θέλουμε να τονίσουμε ότι η επαναφορά των Λατινικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα έχει νόημα μόνο εάν το περιεχόμενο και ο τρόπος διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος αλλάξει ώστε να προωθεί την πραγματική γνώση και να βοηθά προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν πραγματική εικόνα της λατινικής γλώσσας και Λογοτεχνίας και η γνώση να μην είναι καθαρά χρησιμοθηρική όπως ήταν στο συγκεκριμένο μάθημα μέχρι πρότινος.

            Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να επανεξετάσει τη μείωση των ωρών της Αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο από 3 σε 2 ώρες την εβδομάδα. Θα σταθούμε εμπόδιο σε όσους προσπαθούν να υποβαθμίσουν τη Λογοτεχνία (Κλασική - Βυζαντινή – Νεοελληνική) και γενικότερα τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες οι οποίες βάλλονται πανταχόθεν στην εποχή της τεχνοκρατίας και του υλικού ευδαιμονισμού. Από την πλευρά μας, έχουμε την υποχρέωση να τις διαφυλάξουμε με σκοπό να συνεχίσουν, όπως καταδεικνύει και το όνομά τους, να έχουν ως στόχο τον άνθρωπο και την πνευματική του ανάπτυξη.

Εκ μέρους του Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος: Ιωάννης Λαγός                          Η Γραμματέας: Κατερίνα Κατσαπρακάκη

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
ασθενοφόρο Νεκρή 13χρονη σε λούνα παρκ στον Αλμυρό
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι
Τα 6 παιδιά, ηλικίας από 11 έως 16 ετών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι