«Διάλογος για ζητήματα παιδείας - Όχι νομοθετικές πρωτοβουλίες εν μέσω πανδημίας»
Ανακοίνωση της ΠΕΚ

Τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση με επιλεκτικές διαρροές στα Μ.Μ.Ε. φαίνεται έτοιμη να προχωρήσει μέσα στον Απρίλιο σε κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία. Η κυβέρνηση είχε όλη την δυνατότητα να νομοθετήσει για τα συγκεκριμένα θέματα από τον Νοέμβριο του 2019 όπως αρχικά είχε δηλώσει και το οποίο, από τότε για δικές της σκοπιμότητες,  μετέθετε συνεχώς μήνα – μήνα.

Οι στιγμές που διανύουμε είναι κρίσιμες και δεν επιτρέπεται η χάραξη πολιτικής με τρόπο πρόχειρο και αποσπασματικό. Η διάθεση της κυβέρνησης να ρυθμίσει σημαντικές πτυχές της εκπαιδευτικής λειτουργίας χωρίς προηγούμενο διάλογο με τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) είναι μια επιλογή απαράδεκτη, που δείχνει έλλειψη οράματος και ανυπαρξία διάθεσης συνεργασίας.

Το κρίσιμο στοιχείο του σήμερα είναι η ρύθμιση  ζητημάτων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία,  τόσο για την εξασφάλιση των κατάλληλων προϋποθέσεων για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου όσο και για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου έτσι, ώστε να ολοκληρωθεί το διδακτικό έτος με τρόπο ορθολογικό και παιδαγωγικά κατάλληλο.

Είναι ξεκάθαρο ότι μια σειρά από εκπαιδευτικά θέματα   όπως η τράπεζα θεμάτων, ο βαθμός προαγωγής, το ωράριο μαθημάτων, οι ομάδες προσανατολισμού κ.λπ.  πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα σε κατάλληλο χρόνο τέτοιο ώστε να είναι εγκαίρως γνωστά τα συμπεράσματα και οι αποφάσεις προκειμένου  και οι μαθητές με τους γονείς τους  να έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν τις επιλογές τους για  την επόμενη σχολική χρονιά.

Είναι απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής θα λάβει υπ’ όψη της τις προτάσεις των εμπλεκομένων παραγόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σχεδιασμοί οι οποίοι θα ακυρώνουν τις επιδιώξεις για ανοικτό και με πρόσημο τον άνθρωπο σχολείο δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτοί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ο διάλογος είναι απόλυτη και απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν δημοκρατικά, δημιουργικά και ορθολογικά τα ζητήματα της εκπαίδευσης.

Είναι θέμα ουσίας.

Είναι ζήτημα αισθητικής.

Είναι υπόθεση παιδείας.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;